Natomiast Twoje pytanie nie ma na celu zaspokojenia Twojej ciekawości, tylko przemycenie i uwiarygodnienie plotki o tym, że szczepionkę " będzie musiało przyjąć ponad 90% człowieków na planecie". Zanim więc odpowiem na Twoje pytanie powinieneś, jak sądzę, przedstawić wiarygodny dowód na tezę o przymusowym charakterze szczepień przeciw grypie.
Moje pytanie miało na celu sprawdzenie czy nie rozmawiam z bezmyślnymi robotami które zrobią to co im nakazano, bez wnikania w konsekwencję swoich wyborów.
Murky się wykręcił od odpowiedzi ze wskazaniem że jednak przemyśli kwestię zaszczepienia się w hipotetycznej sytuacji którą przedstawiłem (gdzie mówiłem o jesieni???).
Ty dalej się bawisz - czy pytanie naprawdę jest tak trudne?
Tak czy nie? Zaszczepisz się gdy Ci będą kazali, a będziesz miał świadoość tego że szczepią jeszcze 90% człowieków na planecie?
Chcąc jednak namówić Cię do odpowiedzi przytoczę parę cytatów:
"
...
Jak zapewniają nas eksperci, mamy ustawę (o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi), która pozwoli na podjęcie skutecznych działań. Jeśli zagrożenia się urzeczywistnią, państwo może zmusić obywatela nie tylko do leczenia, ale i do pozostania w określonym miejscu, np. w szpitalu.
– Konstytucja dopuszcza ograniczanie praw człowieka – twierdzi konstytucjonalista prof. Piotr Winczorek z Uniwersytetu Warszawskiego. – Najważniejsze jest dobro wyższe, czyli całego społeczeństwa. Przecież jeden zarażony i nieizolowany człowiek mógłby zarazić dziesiątki osób – tłumaczy. W takich wypadkach trzeba ważyć dobro wszystkich. – Mimo że czasem takie decyzje mogą skomplikować nam życie, to nie można odmówić racji tym, którzy je podejmują – dodaje prof. Winczorek.
....
Art. 46 i 47 ustawy o chorobach zakaźnych wyraźnie mówi, jakie środki wolno podjąć i do czego zmusić zarażonego obywatela. O ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemiologicznego lub wręcz stanu epidemii na obszarze województwa decyduje wojewoda (na wniosek państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego). Jeśli obszar zagrożenia jest większy, decyzję podejmuje minister zdrowia.
Kiedy już dojdzie do ogłoszenia takich stanów, władni w tych sprawach mogą np.
zarządzić obowiązkowe szczepienia ochronne, badania sanitarnoepidemiologiczne, zabiegi sanitarne, kwarantannę lub izolację. W wypadku chorób szczególnie niebezpiecznych i wysoce zakaźnych, które stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia innych osób,
wobec opornego chorego, który odmawia przyjęcia leku, może być użyty środek przymusu bezpośredniego. W grę wchodzi przetrzymywanie, unieruchomienie (nie może trwać dłużej niż cztery godziny, maksymalny czas po przedłużeniu to doba) lub przymusowe podanie leku.....
Obowiązkowy pobyt w szpitalu.
Na przymusową hospitalizację trafią osoby chore na gruźlicę w okresie prątkowania oraz chore i podejrzane o zachorowanie na:
- błonicę, cholerę,
- dur brzuszny, dury rzekome A, B, C, dur wysypkowy,
- dżumę,
grypę H7 i H5"
żródło:
http://www.rp.pl/artykul/4,342253.htmlA wracając do WHO:
http://whqlibdoc.who...1580410_eng.pdfW tym dokumencie jest parę ciekawych zapisów, np lista Państw która go podpisała:
Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola, Antigua and Barbuda, Argentina, Armenia, Australia, Austria, Azerbaijan, Bahamas, Bahrain, Bangladesh, Barbados, Belarus, Belgium, Belize, Benin, Bhutan, Bolivia, Bosnia and Herzegovina, Botswana, Brazil, Brunei Darussalam, Bulgaria, Burkina Faso, Burundi, Cambodia, Cameroon, Canada, Cape Verde, Central African Republic, Chad, Chile, China2, Colombia, Comoros, Congo, Cook Islands, Costa Rica, Côte d’Ivoire, Croatia, Cuba, Cyprus, Czech Republic, Democratic People’s Republic of Korea, Democratic Republic of the Congo, Denmark, Djibouti, Dominica, Dominican Republic, Ecuador, Egypt, El Salvador, Equatorial Guinea, Eritrea, Estonia, Ethiopia, Fiji, Finland, France, Gabon, Gambia, Georgia, Germany, Ghana, Greece2,
Grenada, Guatemala, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Haiti, Holy See, Honduras, Hungary, Iceland, India (8 August 2007)2, Indonesia, Iran (Islamic Republic of)2, Iraq, Ireland, Israel, Italy, Jamaica, Japan, Jordan, Kazakhstan, Kenya, Kiribati, Kuwait, Kyrgyzstan, Lao People’s Democratic Republic, Latvia, Lebanon, Lesotho, Liberia, Libyan Arab Jamahiriya, Lithuania, Luxembourg, Madagascar, Malawi, Malaysia, Maldives, Mali, Malta, Marshall Islands, Mauritania, Mauritius, Mexico, Micronesia (Federated States of), Moldova, Monaco, Mongolia, Montenegro (5 February 2008), Morocco, Mozambique, Myanmar, Namibia, Nauru, Nepal, Netherlands, New Zealand, Nicaragua, Niger, Nigeria, Niue, Norway, Oman, Pakistan, Palau, Panama, Papua New Guinea, Paraguay, Peru, Philippines,
Poland, Portugal2, Qatar, Republic of Korea, Romania, Russian Federation, Rwanda, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Samoa, San Marino, Sao Tome and Principe, Saudi Arabia, Senegal, Serbia, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Slovakia, Slovenia, Solomon Islands, Somalia, South Africa, Spain, Sri Lanka, Sudan, Suriname, Swaziland, Sweden, Switzerland, Syrian Arab Republic, Tajikistan, Thailand, The former Yugoslav Republic of
Macedonia, Timor-Leste, Togo, Tonga2, Trinidad and Tobago, Tunisia, Turkey2, Turkmenistan, Tuvalu, Uganda, Ukraine, United Arab Emirates, United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, United Republic of Tanzania, United States of America (18 July 2007) 2, Uruguay, Uzbekistan, Vanuatu, Venezuela (Bolivarian Republic of), Viet Nam, Yemen, Zambia, Zimbabwe.
Kawałek tłumaczenia z naszego rodzinnego angielskiego na język polski:
"
SZCZEGÓŁOWE REZOLUCJE 60. WHA (Światowe Zgromadzenie Zdrowia)
Podstawę prawną do zapewnienia międzynarodowego bezpieczeństwa zdrowotnego stanowią obecnie przyjęte w 2005 r. Międzynarodowe Przepisy Zdrowotne (IHR), które weszły w życie 15 czerwca 2007 r. IHR opisują prawa, obowiązki i procedury niezbędne do zapewnienia międzynarodowego bezpieczeństwa zdrowotnego. IHR wymagają od krajów członkowskich wzmocnienia istniejących zdolności nadzoru i systemu odpowiedzi na groźne choroby zakaźne oraz utworzenia Krajowych Punktów Kontaktowych. IHR nakładają na kraje członkowskie m.in. obowiązek raportowania występujących na ich terytorium „zdarzeń mogących stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego na skalę międzynarodową” rozszerzając listę chorób podlegających notyfikacji (pierwotnie trzech: dżuma, żółta febra i cholera) i wprowadzając algorytm postępowania przy pojawieniu się groźnej choroby zakaźnej. Zgodnie z IHR, kraje członkowskie mogą podjąć działania zmierzające do eliminacji zagrożenia. Działania te dotyczą osób, bagażu, środków transportu, dóbr i przesyłek pocztowych; w zakresie osób przewidują m.in. wymóg badań lekarskich, poświadczenie
szczepień a nawet kwarantannę, izolację czy odmowę wjazdu; w zakresie towarów – przeszukiwanie, zakaz wwiezienia lub wywiezienia a nawet zniszczenie).
WHO. International Health Regulations 2005. Geneva: WHO; 2006.
GRYPA PANDEMICZNA
Podstawowe zapisy tej rezolucji zobowiązują Dyrektor Generalną, we współpracy z krajami członkowskimi, do znalezienia i zaproponowania mechanizmów ułatwiających:
szybką i sprawiedliwą dystrybucję szczepionek przeciwko grypie pandemicznej w czasie pandemii oraz zakup szczepionek przeciwko grypie pandemicznej (w szybkim czasie i po dostępnych cenach) dla i przez kraje potrzebujące,
zdobycie przez kraje rozwijające się zdolności do produkcji szczepionek przeciwko grypie,
dostęp wszystkich producentów szczepionki (szczególnie w krajach rozwijających się i w okresie zagrożenia) do wirusów szczepionki
opracowanej przez Ośrodki współpracujące z WHO w zakresie grypy,
wsparcie w zakresie szkolenia personelu oraz zwiększanie zdolności w zakresie rozpoznania wirusów H5 (szczególnie dla krajów rozwijających się).
Ponadto przewidywane jest ustanowienie międzynarodowych zapasów szczepionki przeciwko wirusowi H5N1 oraz innych wirusów grypy, mogących wywołać pandemię, które miałyby zostać wykorzystane w krajach dotkniętych. Ma również powstać wielodyscyplinarna grupa robocza do weryfikacji zakresu obowiązków Ośrodków Współpracujących z WHO (WHO Collaborating Centres) oraz laboratoriów referencyjnych H5, a także krajowych ośrodków ds. grypy. Jej zadaniem miałoby być również zaproponowanie mechanizmów i standardów wymiany wirusów grypy oraz odpowiednich danych, w ramach Globalnej Sieci Nadzoru ds. Grypy (WHO Global Influenza Surveillance Network). Kraje członkowskie zobowiązały się do dalszego wspierania ww. Sieci, skupiającej krajowe ośrodki grypy, do promowania badań nad prewencją, wykrywaniem, diagnozowaniem oraz leczeniem grypowych zakażeń wirusowych, wzmocnienia krajowych planów przeciwpandemicznych oraz zdolności władz krajowych i regionalnych do wydajnego i skutecznego wykorzystania środków niezbędnych do szybkiego zatwierdzania bezpiecznych i skutecznych szczepionek przeciwko grypie, zwłaszcza tych produkowanych z nowych podtypów wirusów.
"
I następne pytanko - czy ktoś w ogóle zauważył że WHO zmieniło kryteria ogłaszania pandemii żeby można było ją ogłosić

?
Kryterium, iż musi być to choroba o wysokiej śmiertelności, zostało po prostu skreślone...
pozdrawiam