Skocz do zawartości


Zdjęcie

Inteligencja vs rozwój osobisty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#31

Kajman.
  • Postów: 694
  • Tematów: 60
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Oczywiście, że można osiągnąć praktycznie wszystko, co się tylko chcę, jeśli się w to wierzy i się do tego dąży. Ale tak jak koledzy wyżej napisali - trzeba DZIAŁAĆ w tym kierunku. Wiara i działanie to podstawa. Nawet w Biblii napisali: "Według wiary waszej niech wam się stanie" i "szukajcie a znajdziecie". Cała Biblia to jedna wielka przenośnia. Aż dziw bierze, że w kraju, gdzie jest 90% Katolików tak mało ludzi wyciągnęło z niej wnioski.
A wszystkie te cudowne uzdrowienia? To właśnie efekt wiary, że się uda. Bo od narzekania jeszcze nikt nie wyzdrowiał.

Według mnie nie da się zwiekszyć inteligencji...i cały ten rozwój nic nie warty się robi..

No z takim podejściem to na pewno nie.



EDIT: tak mi się skojarzyło

Użytkownik Kajman edytował ten post 15.07.2012 - 12:24

  • 1



#32

Smiler.
  • Postów: 148
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Dokładnie!

A skoro już jesteśmy przy wierze i Biblii, pozwólcie, że zacytuję jeden z fragmentów kursu rozwoju osobistego z naszego portalu. Bardzo ważna sprawa dla każdego!!!

1. Wiara (czy warto wierzyć w siebie i swoje marzenia?)
Zanim bracia Wright szybowali po przestworzach pierwszym samolotem, ludzie nie wierzyli, że jest to możliwe. Zapewne wszyscy dookoła nich chodzili i pukali się palcami w głowę uważając ich za wariatów i naśmiewając się z nich. Jesteśmy gotów pójść o zakład, że większość osób uznawała ich za zwykłych szaleńców. Pewnie mówili im:
- Dajcie sobie spokój. Człowiek nigdy nie będzie latał. Lepiej ustatkujcie się, znajdźcie pracę, załóżcie rodziny...
A oni, zamiast dostosować się do tych słów, uparcie dążyli do tego, by zrealizować swoje marzenia - wzbić się w powietrze.

Musiały mijać dni, tygodnie i miesiące bezowocnych prac nad pierwszym samolotem, a oni nadal wierzyli. Podejrzewamy, że im więcej czasu poświęcali pracom nad ich machiną, tym większą mieli wiarę, że im się uda i tym mocniej ludzie z ich otoczenia naciskali ich, żeby dali sobie spokój.

I stało się. Dnia 17 grudnia 1903 bracia Wright wzbili się w powietrze…

Chcielibyśmy zobaczyć miny wszystkich tych, którzy w nich wątpili, gdy już cieli nieboskłony skrzydłami swych maszyn. Gdyby nie uwierzyli, nie wzbiliby się w powietrze, a jednak wierzyli, że mogą to zrobić i to zrobili! Nikt i nic nie zapowiadało, że mogą osiągnąć sukces! A jednak.

Dołączona grafika

Często ludzie mają problemy z wiarą. Nie wierzą, bo nie chcą. Nie mówimy tu o wierze w Boga, ale o wierze w ogóle. Ludzie ładują sobie łeb głupotami i je pielęgnują. Zarzucimy tu trochę z Biblii i zacytujemy jedno z haseł Jezusa, żeby przybliżyć Ci wątek: „Błogosławieni ci, którzy nie widzieli, a uwierzyli, albowiem do nich należy królestwo niebieskie". Ludzie mówią: "Pokaż mi, że można, a zrobię" - chcą dowodów, czyli mówią: "Daj dowód, a uwierzę". A my Ci mówimy: "Uwierz, a dostaniesz dowód". Bracia Wright uwierzyli w swoje marzenia i dostali dowód - jako pierwsi wzbili się w przestworza. My, Bractwo IOI i nasza strona ZyjWiecej.pl, jesteśmy jednym z wielu portali skupionych wokół rozwoju osobistego i mamy marzenia, których nikt przed nami nie zrealizował... a mimo wszystko wierzymy, że uda nam się stać najlepszym tego typu serwisem w Polsce i zrealizować nasze cele. Uwierz w siebie, uwierz w swoich bliskich, uwierz w ludzi w ogóle i w świat.

W momencie, w którym stwierdzasz, że potrzebujesz dowodu, aby w coś uwierzyć, tracisz szansę bycia pionierem, bycia niepowtarzalnym. Spójrz - my dziś piszemy o braciach Wright, a nie o kolejnych osobach, które fruwały po nich. Gdybyśmy opowiedzieli o swoich pomysłach innym portalom piszącym o samodoskonaleniu, kto inny by je zrealizował i to on/ona/oni wiedliby prym w polskiej społeczności sukcesu. A co by było, gdyby ludzie nie wierzyli? No cóż – gdybyśmy żądali dowodu za każdym razem, aby uwierzyć, najprawdopodobniej nasza cywilizacja nadal siedziałaby w jaskiniach, dymała się gdzieś po jej kątach, ganiała za antylopami i wpierdalała ich surowe mięso. Uroczo.

Człowiek rozsądny dostosowuje się do świata. Człowiek nierozsądny usiłuje dostosować świat do siebie. Dlatego wielki postęp dokonuje się dzięki ludziom nierozsądnym.
- George Bernard Shaw

Z Juliusza Verne też się śmiali, gdy pisał o lotach rakiet w kosmos, a dzisiaj jego książki, które niegdyś były uznawane za fantastykę, czyta się już raczej jako powieść historyczną.

Przestań wierzyć w niewiarę - ona nic nigdy nikomu nie dała! Postęp dokonuje się dzięki szaleńcom, którzy mają odwagę wierzyć, więc uwierz, a będzie ci dane. Uwierz, a dostaniesz dowód! Wzbij się w powietrze i fruń!!!

ZAWSZE, ZAWSZE, ZAWSZE - I JESZCZE RAZ - ZAWSZE WALCZ DO ZWYCIĘSTWA!


Bez wiary nic się nie stanie. Wiara to początek zwycięstwa... ale nawet największa wiara Ci nie pomoże, jeśli nie zastosujesz się m.in. do słów mojego poprzednika - DZIAŁAJ!!!
  • 0

#33

BehawioralnyBarbararzyńca.
  • Postów: 177
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Mam pytanie. Czy jest możliwe przeprowadzenie testu inteligencji WAIS u psychologa?

Użytkownik BehawioralnyBarbararzyńca edytował ten post 15.07.2012 - 17:53

  • 0

#34

Kardamon.
  • Postów: 365
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Człowiek musi sobie zdawać sprawę z istnienia samego siebie, pogłębiać świadomość. Dopiero wtedy może zacząć rozwijać swoją inteligencję. Im wyższy poziom poznania siebie i zdawania sobie sprawy z działania własnej psychiki, tym większy potencjał ku rozwojowi inteligencji, na którą ma również ogromny wpływ posiadanie rozległej wiedzy ogólnej - bo uczy powiązywania faktów i myślenia analitycznego.

Ale jak ktoś napisał - przede wszystkim trzeba chcieć, chcieć próbować, chcieć się rozwijać.

Mam pytanie. Czy jest możliwe przeprowadzenie testu inteligencji WAIS u psychologa?


Tak, jest. Jednak z mojego punktu widzenia sugerowanie się cyferkami w ocenianiu poziomu inteligencji automatycznie świadczy o jej niskim poziomie.
  • 1

#35

rainman.
  • Postów: 483
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Każdy zdrowy człowiek posiada jednakowy potencjał intelektualny. Stopień jego wykorzystania zależy od częstotliwości korzystania z narzędzia inteligencji, stojącej u podstaw tworzenia przemyśleń. Osobę wykazującą niewielką systematyczność uruchamiania procesów myślowych cechuje zmniejszona gotowość i brak świadomości potrzeby podejmowania takich prób, z czego wynika rzekome zróżnicowanie potencjałów intelektualnych poszczególnych jednostek.
  • 1

#36

exio.
  • Postów: 492
  • Tematów: 29
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 1
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Dlatego, za przeproszeniem, szlag mnie trafia jak ktoś pisze takie hasła o Newtonie. CZŁOWIEKU! Byłem na samym dnie życia - gruby, nieśmiały, bez celów, z połamaną głową (sprawy rodzinne), nie mający przyszłości, dziewczyny, uchlywający się z "przyjaciółmi" co piątek, nienawidzący świata (z wzajemnością)... i udało mi się to zacząć wygrywać. Przebrnąłem przez TYSIĄCE linijek książek, ebooków, wpisów na forach, artykułów, wysłuchałem mnóstwo audiobooków, mądrych głów i przede wszystkim


Ja mam podobną historię co Ty, dlatego też pewnie samodoskonalenie stało się moją pasją bo efekty jakie zacząłem osiągać były oszałamiające (przynajmniej dla mnie). Nie zajmuje się tym jednak zawodowo i w sumie nie zamierzam, niech to dalej pozostanie moją małą tajemnicą :roll:
  • 0



#37

Cannabinol.
  • Postów: 360
  • Tematów: 19
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Świetny przykład z tymi braćmi Wright, choć do mnie osobiście, jako przykład bardziej trafia wyczyn Rogera Bannistera w biegu na jedną milę, pozwolę sobie zacytować ;)

Roger Bannister w odróżnieniu od swoich konkurentów nie poddał się ani pokusie negatywnego myślenia, ani nie koncentrował się na wyniku. Jedyny cel, jaki mu przyświecał, to przebiec milę najszybciej jak to tylko możliwe. Wszystko wokół wydawało się go nie interesować. I całe szczęście, bo gdyby zamiast we własne siły, uwierzył w pseudonaukowe rewelacje amerykańskich specjalistów, na rekord musielibyśmy pewnie jeszcze długo poczekać. Bardzo liczne badania zacnych profesorów dowodziły, iż budowa ludzkiego organizmu uniemożliwia pokonanie mili w czasie poniżej 4 minut, co dla wielu mogło być wystarczającym powodem, by uznać nowy rekord za nieosiągalny. Brytyjczyk nie pozwolił jednak, aby powszechna niewiara w przełamanie bariery zagnieździła się w jego głowie, burząc tym samym pozytywne nastawienie do startu. Co więcej, nawet niesprzyjające warunki, jakie panowały tego dnia na trasie (śliska od deszczu nawierzchnia, silny wiatr) oraz popełniony z podekscytowania falstart, nie były w stanie stłumić jego pewności siebie. Bannister wierzył, że biegnąc najlepiej jak potrafi, może osiągnąć rekordowy wynik, że granica 4 minut nie jest rzeczywistym kresem możliwości człowieka, a jedynie sztucznie nadmuchaną barierą hamującą sportowy potencjał.

W ciągu 12 miesięcy od słynnego 3:59,4 Bannistera, aż czterem innym biegaczom udało się pokonać niewyobrażalną dotąd granicę 4 minut. Zaledwie 45 dni wystarczyło, by największy konkurent Brytyjczyka, John Landy z Australii, przebiegł ten dystans jeszcze szybciej – w czasie 3:57,9. Po nim miały miejsce kolejne rekordy, a ostatnim najszybszym milerem w historii stał się Hicham El Guerrouj, który podczas zawodów w Rzymie w 1999 roku wyśrubował wynik do 3:43,13. Worek rekordów, jaki otworzył Bannister swym historycznym wyczynem, nie był żadnym przypadkiem, a jedynie naturalną konsekwencją tego świetnego startu. Brytyjczyk udowodnił bowiem, że niemożliwe stało się możliwe, że nadludzka dotąd granica jest tak naprawdę realna do osiągnięcia, wobec czego i inni uwierzyli, że czas zapoczątkowany cyfrą „3” leży w zasięgu ich możliwości. Owe magiczne 4 minuty okazały się jedynie barierą psychologiczną, która blokowała postęp zawodników i uniemożliwiała im osiąganie lepszych rezultatów.


z www.bieganie.com.pl

Użytkownik Cannabinol edytował ten post 16.07.2012 - 01:11

  • 2

#38

BehawioralnyBarbararzyńca.
  • Postów: 177
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

.

Mam pytanie. Czy jest możliwe przeprowadzenie testu inteligencji WAIS u psychologa?


Tak, jest. Jednak z mojego punktu widzenia sugerowanie się cyferkami w ocenianiu poziomu inteligencji automatycznie świadczy o jej niskim poziom


A to psikus. Myślałem, że inteligentni dostają więcej cyferek pod koniec miesiąca.
  • 0

#39

exio.
  • Postów: 492
  • Tematów: 29
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 1
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Coś ciekawego na temat podnoszenia inteligencji udało mi się znaleźć.

"Wojna inteligentna" - trening umysłu na froncie

Nowe światowe trendy

Analitycy rynków giełdowych obserwują, niczym jastrzębie, dziesięć postaci z Silicon Yalley. Gdy pojawi się chociażby pogłoska, że któraś z nich może się przenieść z firmy A do firmy B, skaczą notowania na świa­towych parkietach.


Angielska Komisja ds. Zasobów Siły Roboczej opublikowała ostat­nio badania, w których zauważono, że z 10 proc. najlepszych brytyjskich przedsiębiorstw 80 proc. ich zainwestowało znaczne sumy i czas w szko­lenia, natomiast w firmach zaliczonych do 10 proc. najsłabszych, nie prze­znaczono na ten cel żadnych pieniędzy ani czasu.

W stanie Minnesota projekt edukacyjny „Komputer Platon" spowo­dował podniesienie poziomu rozumowania i wyników nauki 200 tys. uczniów.

W siłach zbrojnych coraz większej liczby krajów intelektualna stro­na prowadzenia walki staje się tak samo ważna jak fizyczne umiejętności bojowe.

Narodowe ekipy olimpijskie poświęcają aż 40 proc. czasu treningów na rozwijanie pozytywnej postawy, odporności psychicznej oraz na wizualizację.

Spośród członków Fortune 500 (500 najbardziej dochodowych firm w USA) samych tylko pięć najważniejszych kompanii komputerowych wydało ponad miliard dolarów
na edukację swoich pracowników, a roz­wój kapitału intelektualnego zaczęto uznawać za priorytetowy, wraz z roz­wojem najsilniejszej waluty świata - inteligencji.

W Caracas dr Luis Alberto Machado został pierwszą osobą, która otrzymała tekę ministra inteligencji oraz polityczny mandat powiększa­nia umysłowych możliwości narodu.

Jesteśmy świadkami ilościowego skoku w ewolucji ludzkości - poja­wiania się świadomości własnej inteligencji i towarzyszącej jej wiedzy, że inteligencja ta może być
z zadziwiającym pożytkiem kształtowana.

Te zachęcające wieści powinny być rozpatrywane w kontekście naj­ważniejszych obszarów problemowych określonych przez wspólnotę in­teresów.

Ponad 20 lat temu przeprowadzono na ten temat ankietę wśród 100 tys. ludzi z pięciu głównych kontynentów. Oto 20 najczęściej wymienia­nych dziedzin wymagających poprawy:

1 . Szybkość czytania

2. Zrozumienie czytanego tekstu

3. Ogólne umiejętności uczenia się

4. Radzenie sobie z zalewem informacji

5. Pamięć

6. Koncentracja

7. Umiejętności komunikacji werbalnej

8. Umiejętności komunikacji pisemnej

9. Kreatywne myślenie

10. Planowanie

11. Sporządzanie notatek

12. Analiza problemów

13. Rozwiązywanie problemów

14. Motywacja

15. Myślenie analityczne

16. Techniki egzaminacyjne

17. Ustalanie priorytetów

18. Zarządzanie czasem

19. Asymilacja informacji

20. Rozpoczynanie (odkładanie spraw na później)

21. Spadek możliwości umysłowych wraz z wiekiem

Stosując nowoczesne badania nad funkcjonowaniem mózgu, każdy z tych problemów można stosunkowo łatwo pokonać. Badania te obej­mują:

1. Funkcje kory lewej i prawej półkuli

2. Tworzenie map pamięci

3. Superszybkie czytanie rozszerzone - zespoły do zadań intelektualnych

4. Techniki ćwiczenia pamięci

5. Zapominanie po zakończeniu nauki

6. Komórka mózgu

7. Możliwości umysłowe i proces starzenia się.

Funkcje kory lewej i prawej półkuli

Wiedza o tym, że lewa i prawa struktura kory mózgu zawiadują od­miennymi funkcjami intelektualnymi, stalą się juz powszechna. Kora lewej półkuli odpowiada przede wszystkim za logikę, słowa, liczby, na­stępstwo, analizę, linearność i porządek, podczas gdy prawa wiąże się z rytmem, postrzeganiem kolorów, wyobraźnią, wizualizacją, świadomo­ścią relacji przestrzennych i wymiarów.

Najnowsze eksperymenty wykazały, że ani kora lewej półkuli nie jest „akademicka", ani kora prawej nie może być uważana za „kreatywna, in­tuicyjną i emocjonalną".
Na podstawie tomów badań wiemy juz, ze do osiągnięcia zarówno akademickiego, jak i twórczego sukcesu niezbędne jest posługiwanie się obiema współdziałającymi ze sobą półkulami.

Wielkie umysły tego świata, np. Einstein, Newton, Cezanne czy Mo­zart, a także geniusze biznesu, aby stworzyć swoje arcydzieła, korzystali jednocześnie z umiejętności lingwistycznych, obliczeniowych czy anali­tycznych i wyobraźni oraz wizualizacji.

Tworzenie map pamięci

Posługując się podstawową wiedzą z zakresu funkcjonowania umy­słu możliwe staje się przeszkolenie ludzi tak, aby potrafili poradzić sobie z problemami w każdej
z wymienionych na początku dziedzin, popra­wiając swoje możliwości często nawet o 500%.

Jedną z nowoczesnych metod robienia takich postępów jest tworze­nie map myśli.

W tradycyjnym notowaniu, bez względu na to, czy służyć ma ono zapamiętaniu informacji, przygotowaniu do wypowiedzi pisemnej lub ustnej, uporządkowaniu myśli, analizie problemu, planowaniu czy też twórczemu myśleniu, standardem jest linearny sposób prezentacji: zdania, krótkie wyliczenia i numerycznie albo alfabetycznie uporządkowa­ne listy. Metody te, z powodu braku kolorów, wizualnego rytmu, obrazu i związków przestrzennych, ograniczają zdolności umysłu i dosłownie hamują każdy z wymienionych wcześniej procesów myślowych.

W przeciwieństwie do tego, tworzenie map myśli wykorzystuje pełen zakres możliwości mózgu, umieszczając obraz w centrum strony, aby ułatwić zapamiętywanie
i twórcze uogólnianie idei, a następnie rozgałę­ziając się w sieć skojarzeń odzwierciedlających na zewnątrz wewnętrzne struktury mózgu. Korzystając z tego podejścia, na przygotowanie wystą­pień potrzebujesz nie dni, lecz minut; problemy mogą być rozpatrywane bardziej wyczerpująco i szybciej rozwiązywane; kiepska pamięć - zamie­niona w doskonałą, a osoby myślące kreatywnie - w miejsce króciutkiej listy pomysłów mogą generować je w nieskończoność.

Superszybkie czytanie rozszerzone - zespoły do zadań intelektualnych

Łącząc tworzenie map myśli z nowymi technikami czytania superszybkiego i w szerokim zakresie (umożliwiają one przekroczenie szybko­ści 1000 słów na minutę przy jednoczesnym doskonałym zrozumieniu, a nawet efektywne czytanie 10 tys. słów na minutę), można utworzyć ze­społy do zadań intelektualnych.

Czytając z tak zaawansowaną szybkością, tworząc szczegółowe mapy myśli ujmujące zarys książki oraz jej rozdziały, wymieniając te informacje z wykorzystaniem zaawansowanej techniki tworzenia map myśli i umiejętności prezentacji, cztery osoby mogą każdego dnia zdobyć, zin­tegrować, zapamiętać i zacząć stosować w życiu zawodowym wiedzę rów­noważną czterem książkom.

Techniki te zostały ostatnio zastosowane w wielonarodowych organi­zacjach Nabisco i Digital Computers. 40 i 120 członków ich kadry kie­rowniczej zostało odpowiednio podzielonych na cztery grupy. Każda osoba z podgrupy spędzała dwie godziny stosując techniki szybkiego i rozszerzo­nego czytania podczas lektury jednej z czterech wybranych pozycji.

Po upływie dwóch godzin członkowie każdej podgrupy dzielili się między sobą uwagami nt. rozumienia, interpretacji i reakcjami na książkę. Każda ekipa wybierała następnie reprezentanta, który wygłaszał wy­czerpujący wykład do wszystkich członków trzech pozostałych grup.

Procedurę tę powtarzano cztery razy, a pod koniec dnia 40 i 120 dyrekto­rów każdej korporacji opuszczało salę seminaryjną nie tylko posiadając w głowach informacje równe czterem książkom, lecz mając je zintegro­wane, zanalizowane i zapamiętane.

Podejście to może również zostać zastosowane w warunkach domo­wych i jest już wykorzystywane przez rodziny na całym świecie.

Niedawno rodzina z Meksyku pracowała w ten sposób z trójką swo­ich dzieci w wieku od 6 do 15 lat. W ciągu dwóch miesięcy każde dziecko stało się najlepszym uczniem
w klasie i było w stanie z pomocą pozosta­łych członków rodziny przez dwa dni opanować to, co przeciętny uczeń w czasie całego roku.

Techniki ćwiczenia pamięci

Mnemotechniki zostały pierwotnie wynalezione przez Greków i uwa­żane były za „sztuczki". Obecnie zdajemy sobie sprawę, że narzędzia te bazowały na funkcjonowaniu mózgu i że odpowiednio stosowane mogą znacznie poprawić pamięć.

Wymagają one korzystania z zasad kojarzenia i wyobraźni w celu two­rzenia w umyśle dramatycznych, barwnych, zmysłowych, a w konsekwen­cji niezapomnianych obrazów.

Mapa myśli jest w rzeczywistości wielowymiarową mnemotechniką, wykorzystującą właściwe funkcje mózgu do bardziej efektywnego kodo­wania danych lub informacji.

Przy użyciu mnemotechnik pewien biznesmen nauczył się, jak zapa­miętać 40 nowo poznanych osób i, w podobny sposób, listę ponad 100 produktów wraz z informacjami na ich temat. Techniki te są obecnie sto­sowane w centrum treningowym IBM w Sztokholmie i miały poważny wpływ na sukces przeprowadzonego tam 17-tygodniowego programu treningu wprowadzającego. Tych samych technik używano przez ostatnich 5 lat podczas mistrzostw świata w zapamiętywaniu, szczególnie przez obecnego rekordzistę Dominika 0'Briena.

Wzrasta świadomość, iż nauka uczenia się przed rozpoczęciem jakiegokolwiek szkolenia jest dobrym interesem. Oto dlaczego wiele po­stępowych organizacji międzynarodowych czyni mnemotechniki obo­wiązkowym wstępem do wszelkich kursów. Prosta kalkulacja pokazuje, że 1 milion złotych wydany na szkolenie, gdy 80 proc. wiadomości zostaje zapomnianych w ciągu dwóch tygodni, oznacza utratę w tym czasie sumy 800 tys. złotych!

Zapominanie po zakończeniu nauki

Zapominanie po zakończeniu nauki przebiega gwałtownie.

Po godzinie uczenia się następuje krótki wzrost trwałości pamięci, po tym jak mózg zintegruje nowe dane. Później zachodzi nagły spadek prowadzący do utraty 80 proc. danych w ciągu 24 godzin.

Skala pozostaje w przybliżeniu taka sama, bez względu na czas trwa­nia nauki. Wynika z tego, że trzydniowy kurs zostaje w zasadzie zapo­mniany po upływie jednego do dwóch tygodni od jego zakończenia.

Implikacje tego faktu są bardzo kłopotliwe; jeśli międzynarodowa firma wyda 50 milionów dolarów rocznie na szkolenia i nie będzie odpo­wiedniego programu powtórek,
40 milionów zostanie niewiarygodnie skutecznie utraconych w ciągu kilku dni po zakończeniu kursów.

Tylko dzięki poznaniu cyklów pamięci możliwe jest nie tylko odwró­cenie tego procesu, lecz wyszkolenie ludzi w taki sposób, by zwiększyć ilość zapamiętanych danych i utrzymać ją na niezmienionym poziomie.

Komórka mózgu

W ciągu ostatnich pięciu lat komórka mózgu stała się nową granicą ludzkich poszukiwań.

Każdy z nas posiada w głowie nie tylko bilion komórek; istnieją tak­że połączenia międzykomórkowe mogące tworzyć zdumiewająco dużą liczbę konfiguracji i permutacji. Liczba ta, obliczona przez rosyjskiego neuroanatoma Piotra K. Anochina, wyraża się liczbą 1 z dziesięcioma milionami kilometrów zer napisanych normalną czcionką maszynową!

Wziąwszy pod uwagę naszą wrodzoną zdolność do integrowania i ma­nipulowania wieloma miliardami bitów danych, dla wszystkich zaan­gażowanych w badania nad mózgiem stało się jasne, że odpowiednie ćwiczenie tego fenomenalnego biokomputera (potrafiącego przeliczyć w ciągu jednej sekundy to, na co komputer Cray - przy szybkości 400 milionów kalkulacji na sek. - potrzebuje 100 lat) niezmiernie przyspie­szy i zwiększy zdolności rozwiązywania problemów, analizowania, usta­lania priorytetów, tworzenia i komunikacji.



Możliwości umysłowe i proces starzenia się

„Umierają!" - odpowiada zazwyczaj chór głosów w odpowiedzi na pytanie: „Co dzieje się, z wiekiem, z komórkami twojego mózgu?" Odpowiedź wypowiadana jest z niebywałym
i zaskakującym entuzjazmem.

Jednakże najbardziej zachwycająca wiadomość pochodzi od zajmu­jącej się badaniami nad mózgiem dr Marion Diamond z uniwersytetu kalifornijskiego, która potwierdziła niedawno, że nie istnieją dowody na utratę komórek wraz z wiekiem, w normalnych aktywnych i zdrowych mózgach. Przeciwnie. Obecne eksperymenty wskazują, że jeżeli mózg jest wykorzystywany i szkolony, następuje wzrost gęstości połączeń, tzn. inteligencja jednostki poprawia się.

Praca z sześćdziesięcio-, siedemdziesięcio-, osiemdziesięcio- i dziewięćdziesięciolatkami pokazała, że w każdym obszarze aktywności umy­słowej osiągnąć można trwałą i statystycznie istotną poprawę.

Jesteśmy u progu rewolucji, jakiej świat jeszcze nie widział: ilościowego skoku w rozwoju ludzkiej inteligencji.

Informacje płynące z laboratoriów psychologicznych, neuropsychologicznych i edukacyjnych wykorzystywane są do rozwiązywania proble­mów z dziedziny życia osobistego, edukacji i biznesu, które poprzednio akceptowane były jako nieunikniona część procesu starzenia się.

Dzięki zastosowaniu wiedzy na temat czynności mózgu, odzwierciedleniu tych wewnętrznych procesów w postaci mapy myśli, wykorzysta­niu znajomości elementów
i rytmów pamięci oraz wiedzy o komórce mózgu, i możliwości stałego rozwoju umysłowego w ciągu całego życia uświadamiamy sobie, że inteligencja rzeczywiście jest czymś, co można zdobyć.

źródo

  • 1



#40

andar.
  • Postów: 561
  • Tematów: 70
Reputacja Żałośnie niska
Reputacja

Napisano

No tak, ale co jak ktoś ma problemy z koncentracją lub czytając szybko tekst co kilka słów pauzuje? Za szybko czyta? Nie sądzę, że to przez to.. ja np. tak mam, ale spałem dziś zaledwie 2 godziny, a wczoraj 5 godzin, może to od tego? Normalnie raczej nie mylę słów/końcówek szybko czytając jakiś tekst i nie muszę pauzować, gorzej ze skupianiem się na treści :(
  • 0

#41

Aidil.

    Są ci co wstają z łózka, i ci co ewentualnie wstają z kolan.

  • Postów: 4469
  • Tematów: 89
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Każdy zdrowy człowiek posiada jednakowy potencjał intelektualny. Stopień jego wykorzystania zależy od częstotliwości korzystania z narzędzia inteligencji, stojącej u podstaw tworzenia przemyśleń. Osobę wykazującą niewielką systematyczność uruchamiania procesów myślowych cechuje zmniejszona gotowość i brak świadomości potrzeby podejmowania takich prób, z czego wynika rzekome zróżnicowanie potencjałów intelektualnych poszczególnych jednostek.


Potencjał intelektualny w dużej mierze zależy od poziomu wykształcenia mózgu oraz braków przestrzeni niewykształconych (blizny, glejaki).
Oczywiście można podjąć próby tworzenia nowych połączeń oraz przeniesienie miejsca "sterowania" w inny obszar poza mózgowy. Ale wtedy twierdzenie o jednakowym potencjale jest nieprawdziwe.



literówka.

Użytkownik Aidil edytował ten post 19.07.2012 - 07:08

  • 0



#42

Bierdol.
  • Postów: 385
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Tylko proszę nie utożsamiać inteligencji ze szczęściem a taki "trynd" niestety jest zauważalny.
"Podniesienie sprawności intelektualnej w 7 dni. Szczęście w zasięgu ręki w tydzień ! Już teraz pranie mózgu za jedyne 19.99$ !" ;)
Praca nad sobą - jak najbardziej ale przestrzegam przed tą pułapką myślową. Wiele osób dających się naciągnąć na różne techniki, metody tak naprawdę pragnie być jedynie trochę bardziej szczęśliwa a sprawność intelektualna MOŻE być jedną z dróg, niekoniecznie MUSI.
Jedną z dróg, która z pewnością do szczęścia wiedzie jest akceptacja i samo- jak i otoczenia, której to akceptacji baaaardzo brakuje.
  • 0

#43

andar.
  • Postów: 561
  • Tematów: 70
Reputacja Żałośnie niska
Reputacja

Napisano

Inteligencja jest wg mnie warunkiem, może nie tyle co już rozwoju osobistego (to wiadome), ale EFEKTÓW jego... mimo waszych postów, nadal trochę tak uważam. Poza tym człowiek o przeciętniej lub poniżej przeciętnej inteligencji nie pójdzie na studia na medycynę albo i nic nie ukończy :( zgadzacie się z tym?


Tylko martwi mnie to czym jest dojrzałość emocjonalna (psychiczna), czytałem w jednej książce, że nie da się dojrzeć mimo samych chęci, prób rozwoju. Jak dobrze zrozumiałem, wg lekarzy psychiatrów w życiu są etapy, które musimy przejść, bez tego zawsze będziemy mentalnie dzieciakami. To też prawda? a może jednak da się dojrzeć "siedząc na tyłku"? Po prostu nadejdzie bez powodu impuls dzięki któremu docenimy naukę, pomyślimy więcej o przyszłości, zniknie egoizm (chociaż czy np. chęć niesienia pomocy tym, którzy źle nas traktowali jest dojrzała? chyba na odwrót..).

Użytkownik andar edytował ten post 20.07.2012 - 07:09

  • 0

#44

Kajman.
  • Postów: 694
  • Tematów: 60
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Poza tym człowiek o przeciętniej lub poniżej przeciętnej inteligencji nie pójdzie na studia na medycynę albo i nic nie ukończy :( zgadzacie się z tym?

W dzisiejszych czasach każdy może pójść na studia i je ukończyć.
Miałem w liceum taką nauczycielkę od biologii... Strasznie tępa... Ale biologię ukończyła.
Na niektórych studiach inteligencja nie jest potrzebna; wystarczy wykuwać wszystko na pamięć.


Tylko proszę nie utożsamiać inteligencji ze szczęściem a taki "trynd" niestety jest zauważalny.

...i nie mylić inteligencji z lepszą pamięcią czy koncentracją. Można mieć 80 IQ, mając jednocześnie pamięć lepszą od Einsteina.
  • 0



#45

andar.
  • Postów: 561
  • Tematów: 70
Reputacja Żałośnie niska
Reputacja

Napisano

Na jakich wiesz?

...i nie mylić inteligencji z lepszą pamięcią czy koncentracją. Można mieć 80 IQ, mając jednocześnie pamięć lepszą od Einsteina.


Jak sprawić, by mieć lepszą koncentrację np. czytając książkę?

Chyba z "kujonami" tak jest :( ale równie dobrze zazdrośni ludzie mogą tak mówić.

Użytkownik andar edytował ten post 20.07.2012 - 14:17

  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych