W telewizji raczej reklamują się wielkie sieci usługowe, oraz produkty, takie usługi jak hydraulik itp. nie są reklamowane w telewizji. Pozatym, najlepiej wybrac polecanego fachowca, ale też czasem warto dac szanse komus nowemu, reklama jest potrzebna i jesli ktos chce ją delegalizowac, znaczy ze w ogóle nie zna sie na marketingu, prowadzeniu firmy itp itd. Po prostu formy dzisiejszych reklam w telewizji zazwyczaj są żenujące i beznadziejne. Ale przeciez nie mogą zabronić robienia beznadziejnych, glupich czy kiczowatych reklam.
Zauważ co powiedziałem:
"Przez nie(i niski poziom intelektualny przeciętnego konsumenta) przedsiębiorcom bardziej opłaca się inwestowanie w marketing niż w jakość produktów."
Zauważ też co to oznacza: "Moim zdaniem reklama jest szkodliwa dla konsumentów, bo przedsiębiorstwom opłaca się inwestować w marketing na którym konsument nie zyskuje". Jak z tego można wywnioskować "nie zna się na marketingu, prowadzeniu firmy itp itd."?
Sprawa jest jasna. Gdy wszyscy się reklamują walka o klienta odbywa się na płaszczyźnie marketingowej. Taki system to nie tylko bezproduktywne marnowanie pieniędzy i czasu konsumentów (Za marketing płaci w końcu konsument. Ceny uwzględniają zarówno koszt produkcji jak i marketingu), ale także powoduje rozwarstwienie pomiędzy małymi firmami, a wielkimi koncernami, które stać na wielomilionowe reklamy w TVN i generalne pranie mózgów konsumentów. Firmy których nie stać na rozbudowane kampanie marketingowe często nie mają szans konkurować z gigantami, pomimo takiej samej albo lepszej jakości i ceny produktów.
Powtórzę: Reklama na dzisiejszym rynku to konieczność dla firm (jest ona bardzo opłacalna). Gdyby jednak nikt nie mógł się reklamować, konsument tylko by zyskał.
Poza tym chciałbym dodać, że to raczej było luźne stwierdzenie niż pełne przekonanie, gdyż nie spędziłem wystarczająco dużo czasu rozważając kwestię, żeby rozpatrzyć wszystkie możliwe i prawdopodobne skutki (np. dla rynku mediów).
Użytkownik Flayed One edytował ten post 15.10.2012 - 08:10