Skocz do zawarto¶ci


Zdjęcie

KSIĘŻYC I PIRAMIDY-kontrowersyjna teoria


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedĽ
110 odpowiedzi w tym temacie

#91

DrStorm.
  • Postów: 13
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Panie DrStorm, przeglądałem tysiące zdjęć i nigdzie nie znalazłem (ani w starożytno�ci ani w �redniowieczu) obróbki granitu, czy innej skały, przez �obłupywanie�. Wszędzie są �lady niewiarygodnie efektywnego skrobania. Ale proszę zobaczyć, co inni mówią ten temat...


Ja widziałem murki, budynki, drogi i chodniki wykonane z połupanych granitowych kostek wielokrotnie. Tam gdzie była potrzebna większa dokładno¶c kostki po prostu szlifowano.

Na stronie Muzeum Archeologicznego w Poznaniu czytamy:
�Powstawanie, transport i ustawianie: �Technologia produkcji� wielkich obelisków wykuwanych z granitu lub kwarcytu została odtworzona w oparciu o teksty, �lady na zachowanych zabytkach, odnalezione narzędzia, a przede wszystkim niedokończone obeliski spoczywające do dzisiaj w kamieniołomach Asuanu. Skałę kruszono przy użyciu bazaltowych młotów, wykuwając wokół planowanego monolitu rów, a następnie czę�ciowo podcinając kamień od spodu. Następnie drewnianymi lewarami podważano obelisk, odspajając go od podłoża�.

Otóż bazaltowych młotów nie znaleziono w Asuanie. Bazaltowym młotem nie można obrabiać granitu, ponieważ bazalt jest bardziej miękki od granitu. Granitu nie można nawet kruszyć ani skrobać dolerytem, który jest twardszy od granitu.

�Następnie drewnianymi lewarami podważano obelisk, odspajając go od podłoża�.

Kijewski: Je�li ktokolwiek może sobie wyobrazić podważanie drewnianymi lewarami 1200 tonowego obelisku, to gratuluję takiej wyobra�ni!


Pomin±ł Pan fakt że w Asuanie znaleziono bryły dolerytu. Młotów jako takich nie znaleziono z tego prostego powodu że drewno stanowi±ce trzonek nie przetrwało. Ze względu na to że granit jest do¶ć wrażliwy na uderzenia wykruszał się on po prostu. Na niedokończonym obelisku wła¶nie w Asuanie widać wyraĽne ¶lady takiej obróbki. Chciałbym też zauważyć że wprawdzie 1200 ton to dużo, jednakże jak s±dzę nigdy nie było konieczne podnoszenie cało¶ci obelisku tak jak teraz robi± to nasze dĽwigi. Sam wielokrotnie podnosiłem jedn± stronę płyty o masie 700-900kg (podjeżdża się pod ni± wózkiem i można dowieĽć do obrabiarki). Dodatkowo wła¶nie asuański porzucony obelisk pokazuje że jest to możliwe. Jaki jest sens robienia go je¶li Pana zdaniem nie da się go poruszyć ? Jaki jest sens szlifowania nierówno¶ci na jednej czę¶ci a pozostawienia ich na drugiej ? Jak Pan sobie wyobraża transport 1200 ton miękkiej skały do miejsca docelowego ? Sam obelisk pozostał w kamieniołomie tylko dlatego że pękł w czasie obróbki.
  • 0

#92

J.Kijewski.
  • Postów: 35
  • Tematów: 0
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

DrStorm: Jaki jest sens robienia go jeśli Pana zdaniem nie da się go poruszyć ? Jak Pan sobie wyobraża transport 1200 ton miękkiej skały do miejsca docelowego ?
Kijewski: Na mojej stronie internetowej www.jerzykijewski.com usiluję udowodnić, że obeliski nie były transportowane, ani podnoszone, lecz rzeźbione na miejscu w naturalnej skale. Prawdopodobnie wszystkie obeliski i kolosalne posągi w starożytnym Egipcie, zostały wyskrobane i wyrzeźbione w litej, naturalnej skale na miejscu, tzn. nie były ustawiane ani transportowane. Skąd więc wzięły się hieroglify ukazujące transport statkiem dwóch obelisków i transport wielkiego posągu na drewnianych saniach?

Transport posągu. Malowidło pochodzi z czasów XII dynastii czyli około 900–700 lat po epoce rzeźbienia piramid i posągów. Ludzie już nie wiedzieli, że posągów ani obelisków nie transportowano, lecz rzeźbiono na miejscu w litej skale – i myśleli podobnie jak my, ludzie współcześni.
http://egyptologist....ges/41/8839.jpg

Niedokończony Obelisk w Asuanie rzeźbiony był prawdopodobnie jako dzieło rzeźbiarskie, dla przyjemności, jak większość wszystkich monumentów rozsianych po całej ziemi. Nie zamierzano go ani wydobywać, ani stawiać w pionie.

Petra, Jordania. 2008. Gigantyczne rzeźby skalne wykonane bez użytecznego celu, prawdopodobnie dla przyjemności, jako dzieła rzeźbiarskie.
http://www.moon-and-...m/new_pa584.jpg
  • 0

#93

DrStorm.
  • Postów: 13
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Transport posągu. Malowidło pochodzi z czasów XII dynastii czyli około 900�700 lat po epoce rze�bienia piramid i posągów. Ludzie już nie wiedzieli, że posągów ani obelisków nie transportowano, lecz rze�biono na miejscu w litej skale � i my�leli podobnie jak my, ludzie współcze�ni.


Sk±d zatem w Karnaku i Luksorze znalazły się naturalne lite skały granitowe ? I to do tego z granitem identycznym jak w Asuanie ? Te miejscowo¶ci s± oddalone od kamieniołomów o 150km. Granit to nie tworzywo sztuczne. Nawet w jednym złożu występuj± różne kolory, wzory i odcienie, naprawdę mało prawdopodobne jest żeby w tak odległym od kamienołomu miejscu akurat znalazły się odpowiednie bloki kamienia. Dodatkowo dlaczego nie ma ich tam więcej ? Tylko s± w odpowiedniej ilo¶ci w odpowiednich miejscach aby pasować do innych budowli. Co ciekawsze pod obeliskami również nie ma granitu. Także ludzie transportuj±cy obeliski do Europy nie wspominaj± o konieczno¶ci ich odkuwania od podłoża. Wspomnę tez o obelisku Teodozjusza w Stambule. W trakcie transportu w 390r odpadło jakie¶ 10m. Dodatkowo obelisk stoi na 4 kamiennych kostkach więc można pod niego zajrzeć. Nie ma na nim żadnych ¶ladów sztucznego barwienia mimo że został przywieziony z Karnaku gdzie poza ludzkimi konstrukcjami nie ma ani kawałka różowego granitu.

Niedokończony Obelisk w Asuanie rze�biony był prawdopodobnie jako dzieło rze�biarskie, dla przyjemno�ci, jak większo�ć wszystkich monumentów rozsianych po całej ziemi. Nie zamierzano go ani wydobywać, ani stawiać w pionie.


Jaki sens ma takie dzieło rzeĽbiarskie ? I dlaczego akurat leż±ce i akurat w kamieniołomie ? Ja bym zrobił pionowy, w końcu pańskim zdaniem to było łatwe, prawda ? Zrobiłbym też pewnie i drugi albo i trzeci, w końcu to takie przyjemne.

Dodam jeszcze jedno pytanie. Jak wyobraża Pan sobie wyrzeĽbienie wysokiej, smukłej konstrukcji (np. 33m) z materiału o konsystencji gliny ? Przecież miała by ona naturaln± tendencję do rozpływania się i wyginania.
  • 0

#94

J.Kijewski.
  • Postów: 35
  • Tematów: 0
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

DrStorm: Skąd zatem w Karnaku i Luksorze znalazły się naturalne lite skały granitowe ? I to do tego z granitem identycznym jak w Asuanie ?
Kijewski: W Karnaku, Luksorze, w Gizie, Ramesseum, Denderze, Sakkarze i Dahszur prawdopodobnie w ogóle nie ma granitowych wyrzeźbień, tylko są skały piaskowe i wapienne pokryte granitowo-podobnym barwnikiem.

Posąg Tutanchamona (wys. ok. 4,5 m) w Karnaku. Egipt. Fragment piaskowej ściany (górny prawy) pokryty jest granitowym stiukiem, doskonale wręcz imitującym teksturę czerwonego granitu aruańskiego. Zdjęcie ujawnia, że eksperymentowano z granitowym barwnikiem, którym pokrywano sarkofagi, rzeźby, reliefy, posągi, ściany i obeliski w epoce megalitów.
http://www.moon-and-...m/new_pa544.jpg

http://www.moon-and-...new_page_30.htm - Barwione skały

DrStorm: Także ludzie transportujący obeliski do Europy nie wspominają o konieczności ich odkuwania od podłoża.
Kijewski: Ja też nie dotarłem do takich materiałów.

DrStorm: Wspomnę tez o obelisku Teodozjusza w Stambule. W trakcie transportu w 390r odpadło jakieś 10m. Dodatkowo obelisk stoi na 4 kamiennych kostkach więc można pod niego zajrzeć. Nie ma na nim żadnych śladów sztucznego barwienia mimo że został przywieziony z Karnaku gdzie poza ludzkimi konstrukcjami nie ma ani kawałka różowego granitu.
Kijewski: To są prawdopodobnie mity. Dwa obeliski w Stambule zostały wyrzeźbione na miejscu w naturalnych wzgórkach bazaltowych. Są to rzeźby wykonane w monolitycznych skałach sprzed 4500 lat. Jeden obelisk jest oszpecony mozaiką dłubaną (32 m wysokości), zaś ok. 100 m od niego znajduje się drugi, piękny obelisk (pokryty granitowo-podobnym barwnikiem), który ocalał od destruktywnego szaleństwa przerzeźbień dłubanych. Obelisk mierzy 25,6 m łącznie z piedestałem.
Obelisk Tutmozisa III na Hipodromie w Stambule.http://farm1.static.flickr.com/98/205194860_db7182e231_b.jpg

Kijewski: Niedokończony Obelisk w Asuanie rzeźbiony był prawdopodobnie jako dzieło rzeźbiarskie, dla przyjemności, jak większość wszystkich monumentów rozsianych po całej ziemi. Nie zamierzano go ani wydobywać, ani stawiać w pionie.

DrStorm: Jaki sens ma takie dzieło rzeźbiarskie ? I dlaczego akurat leżące i akurat w kamieniołomie ? Ja bym zrobił pionowy, w końcu pańskim zdaniem to było łatwe, prawda ? Zrobiłbym też pewnie i drugi albo i trzeci, w końcu to takie przyjemne.
Kijewski: Pionowe obeliski też wykonywano – w Karnaku, Luksorze, Edynburgu w Szkocji, Rzymie i Stambule. W Aksum w Etiopii są wysokie (ponad 20 m) stele, i leżące też są. Wykonane zostały w granitowym wzgórzu, a właściwie skała nazywa się sjenit nefelinowy.

Egipski, barwiony obelisk w Villa Medici, Rzym. http://farm1.static....ec957c2d4_b.jpg
  • 0

#95

DrStorm.
  • Postów: 13
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

DrStorm: Skąd zatem w Karnaku i Luksorze znalazły się naturalne lite skały granitowe ? I to do tego z granitem identycznym jak w Asuanie ?
Kijewski: W Karnaku, Luksorze, w Gizie, Ramesseum, Denderze, Sakkarze i Dahszur prawdopodobnie w ogóle nie ma granitowych wyrze?bień, tylko są skały piaskowe i wapienne pokryte granitowo-podobnym barwnikiem.
Posąg Tutanchamona (wys. ok. 4,5 m) w Karnaku. Egipt. Fragment piaskowej ?ciany (górny prawy) pokryty jest granitowym stiukiem, doskonale wręcz imitującym teksturę czerwonego granitu aruańskiego. Zdjęcie ujawnia, że eksperymentowano z granitowym barwnikiem, którym pokrywano sarkofagi, rze?by, reliefy, posągi, ?ciany i obeliski w epoce megalitów.


Dlaczego mimo uszkodzeń na żadnym nie widać pod spodem piaskowca ? Dlaczego maj± twardo¶ć, kolor i wzór odpowiednie dla Asuańskiego granitu ? Zdjęcie ujawnia naturalne przebarwienia kamienia i fakt że mimo uszkodzeń pod spodem _NADAL_ jest granit. Nic w tym dziwnego w końcu pos±g z tego granitu jest wykonany o czym ¶wiadczy również jego struktura.

DrStorm: Wspomnę tez o obelisku Teodozjusza w Stambule. W trakcie transportu w 390r odpadło jakie? 10m. Dodatkowo obelisk stoi na 4 kamiennych kostkach więc można pod niego zajrzeć. Nie ma na nim żadnych ?ladów sztucznego barwienia mimo że został przywieziony z Karnaku gdzie poza ludzkimi konstrukcjami nie ma ani kawałka różowego granitu.
Kijewski: To są prawdopodobnie mity. Dwa obeliski w Stambule zostały wyrze?bione na miejscu w naturalnych wzgórkach bazaltowych. Są to rze?by wykonane w monolitycznych skałach sprzed 4500 lat. Jeden obelisk jest oszpecony mozaiką dłubaną (32 m wysoko?ci), za? ok. 100 m od niego znajduje się drugi, piękny obelisk (pokryty granitowo-podobnym barwnikiem), który ocalał od destruktywnego szaleństwa przerze?bień dłubanych. Obelisk mierzy 25,6 m łącznie z piedestałem.


W Stambule jest tylko jeden egipski obelisk, wła¶nie Teodozjusza. Dlaczego mimo uszkodzeń nie widać braków barwnika ? Drugi obelisk, nazywany obeliskiem Konstantyna został zbudowany z bloków co z powodu uszkodzeń widać doskonale. Nie został on oszpecony żadn± wyduman± mozaik± dłuban±. Widać też wyraĽnie że został zbudowany z bloków o różnej barwie. Na ¶wiecie jest 20 egipskich obelisków, twierdzi Pan że wszystkie które wygl±daj± na różowy granit asuański zostały wykute lokalnie i zabarwione ? Nawet jesli mamy wiedzę na temat ich transportu w czasach nowożytnych ?

DrStorm: Jaki sens ma takie dzieło rze?biarskie ? I dlaczego akurat leżące i akurat w kamieniołomie ? Ja bym zrobił pionowy, w końcu pańskim zdaniem to było łatwe, prawda ? Zrobiłbym też pewnie i drugi albo i trzeci, w końcu to takie przyjemne.
Kijewski: Pionowe obeliski też wykonywano ? w Karnaku, Luksorze, Edynburgu w Szkocji, Rzymie i Stambule. W Aksum w Etiopii są wysokie (ponad 20 m) stele, i leżące też są. Wykonane zostały w granitowym wzgórzu, a wła?ciwie skała nazywa się sjenit nefelinowy.


I oczywi¶cie przypadkiem jest że akurat największy starożytny obelisk wyrzeĽbiono sobie "dla rozgrzewki" w asuańskim kamieniołomie ? Zreszt±, co i po co wydobywano w tym kamieniołomie ? Przecież wystarczyło obiekt wyrzeĽbić z piaskowca i pomalować. Obelisk w Edynburgu ? Przecież widać że został zbudowant z bloczków. Wiadomo też że zbudowano go w 1837r. W Rzymie jest 8 egipskich obelisków. Największy, waż±cy ok. 230 ton, został odnaleziony w 3 czę¶ciach. Ludzie którzy go składali w XVIw. również nie wspominaj± jakoby był on tylko pokryty jakim¶ stiukiem czy pomalowany. Pozostałe 11 zostału zbudowanych lokalnie z czego 6 w czasach nowożytnych. Ciekawe również że na żadnym z obelisków w Aksum nie widać ¶ladów barwienia. I to mimo że jeden przewrócił się w XVIw. i pękł na 3 czę¶ci. Jak w ogóle konstrukcja która ponoć jest czę¶ci± podłoża może się przewrócić ? Również faszy¶ci którzy przewieĽli go do Rzymu nie wspominaj± o barwieniu. 3 lata temu obelisk został rozcięty na 3 czę¶ci i przetransportowany z rzymu do Etiopii. I co zaskakuj±ce, naukowcy którzy rozcinali rzeczony obelisk na 3 równe częsci takze nie zauważyli barwienia. Jaka¶ międzynarodowa, wszechczasowa zaćma ?

Zadam też kilka innych pytań: Dlaczego efektu o którym Pan pisze nie zauważamy nigdzie w układzie słonecznym ? Mimo obecno¶ci planet o różnej masie i róĽnej liczbie księżyców ?
Dlaczego zmiękczenie skał nie objęło innych materiałów ?
Dlaczego nie doprowadziło do katastrofy ? przecież płyty kontynentalne s± kamienne.
Dlaczego nie widać ¶ladów tego zmiękczenia na górach ?
Sk±d się wzięła ¶wiatowa mania barwienia obelisków i rzeĽb różowym barwnikiem na wzór granitu asuańskiego ?
Sk±d się wzięła ogólno¶wiatowa mania wydłubywania na ponoć monolitycznych konstrukcjach wzorów identycznych bloków ? I dlaczego ominęła czę¶ć konstrukcji mimo że np. w Stambule obeliski stoj± obok siebie ?
Dlaczego te ponoć monolityczne konstrukcje budowane były wg. zasad prawidłowych dla konstrukcji z bloków ?
Nie odpowiedział Pan też na poprzednie pytania.
np. Jak z materiału o konsystencji gliny wyrzeĽbić smukł± konstrukcję o wysoko¶ci 35m ?
EDIT: Poprawiłem literówki
  • 0

#96

J.Kijewski.
  • Postów: 35
  • Tematów: 0
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

DrStorm: Na świecie jest 20 egipskich obelisków, twierdzi Pan że wszystkie które wyglądają na różowy granit asuański zostały wykute lokalnie i zabarwione ? Nawet jesli mamy wiedzę na temat ich transportu w czasach nowożytnych ?
Kijewski: Duże monumenty nie zostawały „wykute” w III tysiącl. p.n.e., lecz wyrzeźbione. Kucie było wówczas niemożliwe, bo nie było czym kuć.
Z tą wiedzą, jaką mamy o czasach starożytnych, bywa różnie. Np. mamy „wiedzę”, że na widowni, której w Koloseum nigdy nie było - dziesiątki tysięcy Rzymian oglądało bitwy morskie i walki dzikich zwierząt na arenie... której także nigdy nie było.
Mamy „wiedzę”, że granitowe miasto Machu Picchu w Peru zostało „wykute” przed Kolumbem. Ale CZYM wykute, to już takiej wiedzy nikt nie podaje.

DrStorm: Jaki sens ma takie dzieło rzeźbiarskie ? I dlaczego akurat leżące i akurat w kamieniołomie ? Ja bym zrobił pionowy, w końcu pańskim zdaniem to było łatwe, prawda ? Zrobiłbym też pewnie i drugi albo i trzeci, w końcu to takie przyjemne.
Kijewski: Dzieło rzeźbiarskie ma często taki sens, że wykonuje się je dla przyjemności.
DrStorm: Obelisk w Edynburgu ? Przecież widać że został zbudowany z bloczków.
Kijewski: Oczywiście, że widać bloki. Bloki, których NIE MA. Owe bloki są jedynie mozaiką imitującą bloki. Podobnie cały świat widzi w Sacsahuaman w Cuzco, w Peru, „gigantyczne głazy dopasowane do siebie z niesamowitą precyzją”, podczas kiedy głazów NIE MA. Jest tylko mozaika imitująca głazy.
Cały świat widzi, że Świątynia w Karnaku i Luksorze została żbudowana, jednakże Świątynia została WYRZEŹBIONA w górskim masywie skały piaskowej wraz ze wszystkimi kolumnami i obeliskami. Podobnie jak wszystkie piramidy, bazaltowy Monument Kailasa w Indii, bazaltowy monument Świątynia Słońca (Coricancha) w Cuzco, i tysiące innych monumentów kamiennych rozsianych po caym świecie.
http://www.moon-and-...m/new_pa504.jpg Sacsahuaman. Głazy, których NIE MA. Jest tylko mozaika imitująca głazy.
http://farm4.static....1cc711b96_b.jpg wyrzeźbiony obelisk (a nie wykuty) Zamek Saladyna, Syria.

DrStorm: Ciekawe również że na żadnym z obelisków w Aksum nie widać śladów barwienia. I to mimo że jeden przewrócił się w XVIw. i pękł na 3 czę¶ci. Jak w ogóle konstrukcja która ponoć jest częścią podłoża może się przewrócić ? Również faszyści którzy przewieźli go do Rzymu nie wspominają o barwieniu. 3 lata temu obelisk został rozcięty na 3 części i przetransportowany z rzymu do Etiopii. I co zaskakujące, naukowcy którzy rozcinali rzeczony obelisk na 3 równe częsci takze nie zauważyli barwienia. Jakaś międzynarodowa, wszechczasowa zaćma ?
Kijewski: Nigdzie nie pisałem, że obeliski w Aksum były barwione. Nie były barwione. Wiele wskazuje na to, że stele w Aksum są rzeźbami wykonanymi w macierzystej skale (sjenit nefelinowy), podobnej do granitu. Wszystkie stele w Aksum najprawdopodobniej pozostają złączone z naturalnym podłożem skalnym (bedrock), co oznacza, że żadna stela nie jest osobnym monolitem i nigdy nie była stawiana. Prawdopodobnie na miejscu obecnego, niewielkiego pagórka, na którym stoją stele, ok. 5 tys. lat temu wznosił się większy, ok. 30-metrowy granitowy pagórek, który swym niepospolitym kształtem kusił do megalitycznej aktywności rzeźbiarskiej. Najprawdopodobniej wszystkie stele były początkowo wyrzeźbione na kształt „zwykłych” menhirów jakich wiele jest w okolicach Aksum. Dopiero później menhirom nadano kształt stel, zaś dwie najwyższe zostały dodatkowo wyrzeźbione w ciekawe wzory.
Wielką osobliwością, wśród stel w Aksum, jest tzw. Wielka Stela - uważa się, że jest ona przewrócona. Przyjmuje się, że jest największym pojedynczym blokiem kamiennym, który w starożytności próbowano postawić pionowo. Pierwotnie mierzyła ona ok. 33 m wysokości i ważyła ok. 500 ton. Podczas próby postawienia jej, przewróciła się i połamała na wiele części. Stela miała być monolitem wykonanym z jednego bloku skały granitowej w IV w n.e. i przytransportowana na miejsce z jakiegoś odległego kamieniołomu. Wydaje mi się jednak, że Wielkiej Steli prawdopodobnie nigdy nie próbowano postawić, nigdy nie przewróciła się, ani nawet nie połamała. Wiele wskazuje na to, że stela została wyrzeźbiona w naturalnym, skalnym, podłużnym wzniesieniu na wzgórku stel.

DrStorm: Dlaczego zmiękczenie skał nie objęło innych materiałów ?
Kijewski: Księżyc na orbicie geostacjonarnej miał wpływ przede wszystkim na skały na powierzchni Ziemi. Natomiast na metale i organizmy żywe mógł mieć mniejszy wpływ. Chociaż, właśnie w tym czasie wymarły ostatnie mamuty karłowate na wyspie Wrangel, na Wschodniej Syberii i karłowate słonie na Sycylii.
DrStorm: Dlaczego nie widać śladów tego zmiękczenia na górach ?
Kijewski: Widać. Na całym świecie widoczne są w górach tysiące wyrzeźbień (np. drogi, schody).
DrStorm: Skąd się wzięła światowa mania barwienia obelisków i rzeźb różowym barwnikiem na wzór granitu asuańskiego ?
Kijewski: W epoce megalitów były niezwykłe możliwości obrabiania i barwienia skał na całym świecie. Skały barwiono wszystkimi kolorami.
DrStorm: Skąd się wzięła ogólnoświatowa mania wydłubywania na ponoć monolitycznych konstrukcjach wzorów identycznych bloków ? I dlaczego ominęła część konstrukcji mimo że np. w Stambule obeliski stoją obok siebie ?
Kijewski: Mozaikowanie niemal wszystkich monumentów w epoce megalitów brało się z narastającej miękkości skał, które miękły od 3200 - do 2200 p.n.e. Początkowo wszystkie megality były rzeźbione „na głądko”, później, kiedy skała stała się ekstremalnie miękka, ok. 2500 p.n.e. i nie można było rzeźbić „normalnie na gładko”, następowały rozmaite wyrzeźbienia, najpierw mozajek prostokątnych, imitujących bloki skalne, następnie kamieni, a pod koniec epoki megalitów (2200 p.n.e.) skały zostawały niszczone, zamieniane w pył, a nawet bywały „niejako spieczone” pod wpływem obróbki.
http://www.moon-and-.../new_page_3.htm Spieczone skały

DrStorm: Dlaczego te ponoć monolityczne konstrukcje budowane były wg. zasad prawidłowych dla konstrukcji z bloków ?
Kijewski: Przeważnie mozaikę bloków skalnych wykonywano we właściwych wymiarach pionu i poziomu, chociaż tysiące monumentów mozaikowano w nieregularne bloki skalne.
DrStorm: Nie odpowiedział Pan też na poprzednie pytania. np. Jak z materiału o konsystencji gliny wyrzeźbić smukłą konstrukcję o wysokości 35m ?
Kijewski: No cóż, oczywiście wyrzeźbienie z gliny smukłej konstrukcji (np. obelisku) o wysokości 35 m, jest niemożliwe, ponieważ glina jest zbyt miękka.
  • 0

#97

goska48.
  • Postów: 56
  • Tematów: 2
  • Płeć:Kobieta
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

No wiem, że ten temat był dawno. Ja zetknęłam się z nim teraz.
Przeczytałam i pomy¶lałam, że kto¶ robi mnie "w bambuko". Dla pewno¶ci sprawdziłam wszystkie "wyskrobane" obiekty.
Poszukałam w starych encyklopediach, wyszukałam w przewodnikach tuystycznych i nic. No nic nie wygl±da na wyskrobane.

No wiem, że ten temat był dawno. Ja zetknęłam się z nim teraz.
Przeczytałam i pomy¶lałam, że kto¶ robi mnie "w bambuko". Dla pewno¶ci sprawdziłam wszystkie "wyskrobane" obiekty.
Poszukałam w starych encyklopediach, wyszukałam w przewodnikach tuystycznych i nic. No nic nie wygl±da na wyskrobane.
  • 0

#98

Aidil.

    S± ci co wstaj± z łózka, i ci co ewentualnie wstaj± z kolan.

  • Postów: 4469
  • Tematów: 89
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

goska48 - Ty tak naprawdę uważasz, czy stroisz sobie żarty?
  • 0



#99

goska48.
  • Postów: 56
  • Tematów: 2
  • Płeć:Kobieta
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Aidil, jak rozumiem, dla Ciebie "wyskrobana" teoria jest do przyjęcia.

Je¶li był to jaki¶ żart, to był dobrze przygotowany. Jestem na siebie zła, że dałam się wkręcić.
Najdziwniejsze jest, że Jerzy Kijewski "się odzywa".
Niech Was dunder ¶wi¶nie.
  • 0

#100

Aidil.

    S± ci co wstaj± z łózka, i ci co ewentualnie wstaj± z kolan.

  • Postów: 4469
  • Tematów: 89
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Nie odrzucam niczego a priori. Jak wiemy że przed okresem obecnej ewolucji przeżyli¶my inwolucję, więc okres kształtowania się również materii. Bior±c również pod uwagę przej¶cie z wyższej wibracji w niższ± ( jeste¶my zdaje się w najniższej możliwej ) prezentowania teoria ma sens. Jest prób± przekazania wiedzy ezoterycznej.
  • 0



#101

goska48.
  • Postów: 56
  • Tematów: 2
  • Płeć:Kobieta
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Jedynym dowodem przej¶cia z wyższej wibracji na niższ± wydajesz się mi Ty Aidillo.
No nie załamuj mnie. Tak bzdurnej teorii nie do¶wiadczyłam jak żyję,
Na wagary chodziłam do zamku "Ksi±ż". Wła¶ciwie s± dwa zamki, stary i nowy. Oba zbudowane - ZBUDOWANE! - na wzgórzach, skałach.
Nałaziłam się tam w nastolęctwie. Wszędzie s± większe lub mniejsze cegły.
Nalepszym przykładem powinien być zamek w Bolkowie. Zamek wyrastaj±cy ze skał.
Proponuję pojechać, zobaczyć i policzyć kamienie z których jest zbudowany.
  • 0

#102

Aidil.

    S± ci co wstaj± z łózka, i ci co ewentualnie wstaj± z kolan.

  • Postów: 4469
  • Tematów: 89
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

goska48 - masz rację, ale tylko wtedy gdy zawęzisz swoje rozważania do obecnego okresu. Aidil jest moim pseudonimem, ksyw± czy jak wolisz nickiem. Czemu miała służyć ta karkołomna przeróbka - " Aidillo ".
  • 0



#103

goska48.
  • Postów: 56
  • Tematów: 2
  • Płeć:Kobieta
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Aidilo to zwykłe spolszczenie, zło¶liwe oczywi¶cie. Tak jak Carmen - Ty Carmeno (pseudo-wołacz)
Do obecnego okresu? To znaczy, że ruiny zamku w Bolkowie zostały wyskrobane a potem rozpadły się
na pojedyńcze kamienie? Ja tam byłam, widziałam i je¶li chodzi o te ruiny to mnie nie przekonasz.

Dla mnie, bardziej zagadkowy jest obelisk z Baalbek zwany Kamieniem Południa lub Kamieniem Ciężarnej Kobiety.
Na szczę¶cie nie ma na nim ¶ladów "skrobania". Zagadk± pozostaje jak został wycięty i dlaczego został porzucony

Czekam na wyskrobane wytłumaczenie.

Nie jeste¶ kobiet±.
  • 0

#104

Aidil.

    S± ci co wstaj± z łózka, i ci co ewentualnie wstaj± z kolan.

  • Postów: 4469
  • Tematów: 89
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

goska48 - do tematu nie tylko skał postaram się wrócić wieczorem. Zaintrygowały mnie Twoje zdolno¶ci ... pozwalaj±ce Ci na takie oto stwierdzenie - " Nie jeste¶ kobiet± " . Możesz się ze mn± i nie tylko, ze mn± podzielić rodzajem swojego postrzegania w tej kwestii ?
  • 0



#105

goska48.
  • Postów: 56
  • Tematów: 2
  • Płeć:Kobieta
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Nie mam żadnych zdolno¶ci, no może jedn±: wkurzanie zwolenników skrobania.

Aidillo brzmi jak Marko albo Giordano, i od razu kojarzy a facetem. Kobieta nie zwróciłaby na to uwagi.

Aidil, miałe¶ napisać co¶ o kamieniach. Czekam.
  • 0


 

Użytkownicy przegl±daj±cy ten temat: 1

0 użytkowników, 1 go¶ci oraz 0 użytkowników anonimowych