Skocz do zawartości


Zdjęcie

Masquarade


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#1

Kocica.
  • Postów: 399
  • Tematów: 8
  • Płeć:Kobieta
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Wywiązała się taka fajna dyskusja na SB, że sporo ludzi byłoby zainteresowanych graniem w ten system w formie chatu online. Żeby wszystko nie pouciekało niewiadomo gdzie, to prosiłabym o zapisywanie się w tym wątku, resztę będziemy ustalać w trakcie (jak się uzbiera odpowiednia ilość osób). Z pierwszych rozmów wywnioskowałam, że dobrym czasem by był któryś dzień w weekend.

#2

Lis.

    jeden, jedyny i prawdziwy

  • Postów: 638
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Zapisuję się.



#3 Gość_Rolland

Gość_Rolland.
  • Tematów: 0

Napisano

Jestem zainteresowany, tylko wprowadźcie mnie w tajniki jak idiotę, proszę ładnie. Dołączona grafika

#4

mjr Tsu.

    Brak już słów

  • Postów: 682
  • Tematów: 30
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Zapisuje się ;p



#5

MEfi..
  • Postów: 412
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Tylko czy SB do tego się nadaje? To powinien być serwer czatu z priv roomami do których dostęp będzie miał też MG. No i oczywiście jakaś forma rejestracji, żeby jakieś trolle nie pożarły klimatu...



#6

Kocica.
  • Postów: 399
  • Tematów: 8
  • Płeć:Kobieta
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Pięknie mości Panowie.
Zatem opiszę pokrótce czym jest gra wampir maskarada.

Jest to gra fabularna w tradycyjnym pojęciu tego słowa. Wcielamy się w wymyśloną przez siebie postać dopasowaną do mechaniki i świata gry i odgrywamy ją - głównie słownie, opierając się na tym, co dzieje się w kawałku świata przedstawionego przez mistrza gry - jest to narrator, twórca scenariusza i sędzia sporów. Aby dodać realizmu rozgrywce - w bardziej losowych wydarzeniach czy poczynaniach stosuje się rzuty kośćmi.
Tutaj nie będę wyjaśniać mechaniki, bo jest późno i mogłabym się pomylić - można doczytać w podręczniku.
Gracz nie jest zobligowany do czytania całego podręcznika, powinien tylko zaznajomiś się z realiami i klimatem gry - reszta nalerzy do MG tak na prawdę.

Dobra, to czym jest maskarada.
Wampir: maskarada, to gra w świecie wampirów - tak w skrócie. Mnie najbardziej klimatem pasuje do tego, co przeczytać można/lub obejrzeć w Wywiadzie z Wampirem, ale są różne interpretacje.

Czym wampir jest, każdy (przynajmniej na tym forum) wie. to istota potempiona, nieśmiertelna (trudna do zgładzenia), potężna, wiecznie młoda.
Wampiry powstały od biblijnego kaina i tak krew ich słabnie z każdym pokoleniem. Nowych wampirów pozyskują poprzez przemianę - nowemu wampirowi trzeba wyssać całą krew i tuż przed śmiercią nakarmić odrobiną swojej - wampirzej krwi. Czasem taki człowiek przeżyje przemianę i staje się wampirem o pokolenie niższym niż ojciec/matka.

Od czasów średniowiecza wampiry stworzyły bardzo sztywny kodeks, który zwie się maskaradą. Istnieje wiele stowarzyszeń wampirzych, jedną z najbardziej wpływowych jest Camarilla.
oto tradycje:
Pierwsza Tradycja: Maskarada
Nie ujawnisz swej natury tym, co ze Krwi nie sa. Czyniac tak, swego dziedzictwa Krwi sie wyrzekasz.
Druga Tradycja: Domena
Domena twoja rzecza jest. Szacunek tobie winni wszyscy, kiedy w niej sa. Podwazac twego slowa nie wolno nikomu, kiedy we twojej domenie jest.
Trzecia Tradycja: Progenitura
Mozesz byc Ojcem jeno za przyzwoleniem twego Starszego. Jesli innego skreujesz bez przyzwolenia twego Starszego, ty i Potomek twoj zabici bedziecie.
Czwarta Tradycja: Opieka
Twymi wlasnymi dziecmi sa ci, ktorych sam kreujesz. Poki Potomka swego z opieki nie Zwolnisz, rozkazywal mu bedziesz we sprawach wszelkich. Jego zas grzechy twoimi beda.
Piata Tradycja: Goscinnosc
Szanuj domene cudza. Kiedy w obce miasto przybedziesz, przedstawisz sie temu, kto nim wlada. Bez zgody jego nikim tam jestes.
Szosta Tradycja: Destrukcja
Nie bedziesz zabijal nikogo z rodzaju swego. Prawo destrukcji jeno Starszemu twemu przypada. Jeno Najstarszy posrod was moze Krwawe Lowy zarzadzic.


Klany - to odrębne rodzaje wampirów, które w zasadniczych kwestiach różnią się między sobą, to nie tylko poglądy na świat, to także sposób życia, pożywiania się itp:
- Brujah: Nie maja szacunku dla zadnych autorytetow i nie uznaja zadnych przelozonych; ta „halastra” uwaza sie za calkowicie wolna.
- Gangrel: Samotnicy i prostaki, „wyrzutki”. Jedyni czlonkowie Rodziny, ktorzy nie boja sie ryzykowac przebywaniem poza miastami.
- Malkavian: Powszechnie (i prawidlowo) uwazaja sie za pomylonych. To „swiry”, niemniej jednak cechuja sie niezwykla przenikliwoscia i madroscia.
- Nosferatu: Wykluczeni ze spolecznosci i nie zrozumiani przez innych, te ohydne „szczury” wioda swoj nedzny zywot w ukryciu.
- Toreador: Znani sa ze swego hedonistycznego trybu zycia, ale ci „degeneraci” wola uwazac sie za artystow.
- Tremere: Spadkobiercy starozytnego dziedzictwa magow, zwani „czarodziejami”. Trzymaja sie razem dla zwiekszenia swych wplywow i wladzy.
- Ventrue: Arystokracja o niewybrednych gustach i zachowaniu, „blekitna krew”. Sa klanem przywodcow o wyrachowanej przebieglosci.
- Wloczedzy: Nie przynaleza do zadnego klanu, sa wygnancami i zakala Rodziny.

Mefi - gdybyś czytał, to wiedziałbyś, że mamy zamiar postawić czatroom właśnie do tego celu. Dlatgo zbieramy ekipę, która będzie chciała grać, coby trud w przygotowaniu miejsca, fabuły itp się opłacił

#7

mjr Tsu.

    Brak już słów

  • Postów: 682
  • Tematów: 30
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Tylko czy SB do tego się nadaje? To powinien być serwer czatu z priv roomami do których dostęp będzie miał też MG.


Chcemy do tego postawić serwer i użyć jakiegoś programu emulującego, który by umożliwiał pełną rozgrywkę.



#8

Kocica.
  • Postów: 399
  • Tematów: 8
  • Płeć:Kobieta
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Jeśli nie znajdziemy czegoś sensownego, to zawsze pozostaje skype i współdzielenie okna z ludźmi, co by losować wyniki kośćmi.
Prosiłabym zainteresowanych o stworzenie sobie karty postaci i wyslanie mi na pw - historii postaci i statystyk.

Tu jest do pobrania karta:
http://www.kaora.za....ty/wampmask.gif

postać tworzymy tak:

Wybieramy najpierw podstawowy koncept postaci czyli natura, posawa oraz rola w społeczeństwie. Wybieramy sobie klan (radzę poczytać opisy, które mają poszczególne klany w podręczniku - każdy ma przywarę)

potem definiujemy atrybuty;
Atrybut
pierwszorzędne 7 punktów
drugorzędne 5 punktów
trzeciorzędne 3 punkty

W każdym rzędzie jest kilka atrybutów, po kolei przypożądkowujemy sobie atrybuty, które dla naszej postaci są najważniejsze i mniej ważne - fizyczne, społeczne i Umysłowe.
przykładowo ja wybrałam tak: Umysłowe najważniejsze, potem społeczne, a na końcu fizyczne - gram wykształconym, złotoustym manipulatorem i brzydzę się przemocą. dlatego na cechy Umysłowe rozdysponuję 7pkt, na społeczne 5pkt, a na fizyczne tylko 3.

Podobnie tworzymy zdolności.
Tutaj mamy:
pierwszorzędne 13 punktów
drugorzędne 9 punktów
trzeciorzędne 7 punkty

nie będę się rozpisywać nt każdej, bo jest to w podręczniku,
Atuty:
na pkt pozycji - 5pkt.
(tip mistrza gry, proponuję od razu wydać na cechę pokolenie, jako, że legalnie w camarilli nie da się podnieść tej cechy)

na dyscypliny - 4pkt (więcej niż w podręczniku, bo uważam, że wampir powinien już coś umieć więcej niż nic)

charakter - 7pkt

Punkty wolne - 15 i wydajemy je wg schematu:

Punktowy koszt wartości Cech:
Dyscypliny (każda): 7 punktów za 1 jednostkę
Atrybuty: 5 punktów za 1 jednostkę
Zdolności: 2 punkty za 1 jednostkę
Charakter: 2 punkty za 1 jednostkę
Siła Woli: 2 punkty za 1 jednostkę
Człowieczeństwo: 1 punkt za 1 jednostkę
Pozycja: 1 punkt za 1 jednostkę

Więc nie jest to takie trudne, jeśli się ma pomysł na posać.

#9

mjr Tsu.

    Brak już słów

  • Postów: 682
  • Tematów: 30
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Jak byś mogła wyjaśnić o co chodzi z Pierwszo, drugo i trzeciorzędnymi atrybutami, bo patrząc na kartę postaci, nie zbyt rozumiem.



#10

MEfi..
  • Postów: 412
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Czytałem, ale... mi umknęło Dołączona grafika. Jak tak, to ok. Ale chyba musiałbym się mocniej wgryźć w ten klimat. Daaawno nie bawiłem się w takie rzeczy, to już dekady temu Dołączona grafika. Heh, zostałem na etapie pierwszego WFRP i antycznych kacetów... Liznąłem jeszcze troszkę pierwszego wydania CoC.
No ale propozycja ciekawa, pomyślę, pomyślę...



#11

cysiasty.
  • Postów: 227
  • Tematów: 6
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Czyli chodzi o klasyczne RPG ?

#12 Gość_mroova

Gość_mroova.
  • Tematów: 0

Napisano

http://bloodwars.interia.pl/ pewnie coś takiego..po 6 latach z nimi w domu mówię pppppppaasss

#13

Lidiana.
  • Postów: 85
  • Tematów: 14
  • Płeć:Nieokreślona
  • Artykułów: 2
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Tak klasyczne papierowe RPG.

Do gry będziemy prawdopodobnie używać programu OpenRPG który posiada wszystko co do takiej gry jest potrzebne od sprawnego czatu przez kostki i możliwosć załądowania mapy i miniatur po możliwosć założenia hasła na serwer.

Użytkownik Lidiana edytował ten post 22.01.2013 - 09:23


#14

Kocica.
  • Postów: 399
  • Tematów: 8
  • Płeć:Kobieta
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Lidiana - dziękuję za przypomnienie.
Temat dotyczy tylko tego jednego systemu i raczej zostało już ustalone, że tym sytemem będzie Wampir maskarada.Co do tworzenia postaci to macie tu obrazek który ilustruje sposób wydatkowania punktów:
http://i45.tinypic.com/wa3ok8.jpg


Jeszcze przed pierwszą sesją będę tłumaczyć wszystko indywidualnie.
Zanim zrobicie sobie postać dobrze się zastanówcie nad tym - kim chcecie grać, jeśli nie bardzo masz ochotę na czytanie rozleglych opisów itp. Wymyśl sobie koncept postaci, jaką chcesz grać - to jest najważniejsze, zastanów się nad sposobem bycia i życia twojego bohatera. Nad sposobem w jakim będzie działał, kogo reprezentował, jego stanowiska i poglądy osobiste itp - wyślij mi taką historię postaci a razem coś wymyślimy.

Punkty wolne wydajemy tak, określona ilość punktów za kropkę:
Dyscypliny (każda): 7 punktów za 1 jednostkę
Atrybuty: 5 punktów za 1 jednostkę
Zdolności: 2 punkty za 1 jednostkę
Charakter: 2 punkty za 1 jednostkę
Siła Woli: 2 punkty za 1 jednostkę
Człowieczeństwo: 1 punkt za 1 jednostkę
Pozycja: 1 punkt za 1 jednostkę

Użytkownik Kocica edytował ten post 22.01.2013 - 10:08


#15

Hanzō.
  • Postów: 117
  • Tematów: 9
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

kiedy zaczyna się sesja, to może dołącze ;)


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych