Skocz do zawartości


Manipulacja ludźmi - cz.I.


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Gość_Niedoskonały

Gość_Niedoskonały.
  • Tematów: 0

Napisano

Temat narodził się trochę spontanicznie, pod wpływem wizyty w hipermarkecie.

Ponieważ jestem bardzo uczulony na muzykę i wszelkie inne dźwięki, zadziwiła mnie muzyka, jaką usłyszałem będąc w hipermarkecie. Była nijaka taka, dość miła, ale jednak pusta jakaś... Zapytałem znajomych, co o tym sądzą - popatrzyli na mnie dość dziwnie i zapytali - jaka muzyka?

A jednak z głośników wciąż sączyła się muzyka, niezauważalna, przyjazna może nawet, sympatyczna... Mało kto ją słyszy, to po co w ogóle ją emitować? A jednak jest, gra cały dzień, doskonale wybrane kawałki, działa na ludzi jak lep na muchy. Ilu ludzi zdaje sobie z tego sprawę?

Zatem - manipulują w ten sposób ludźmi czy nie? Zachęcają w ten sposób do zakupów? Może to tylko wstęp do Nowego Człowieka?

Zauważyłem, że identyczna muzyka leci w innych marketach, to albo oszczędność, albo... no własnie, co?

Sam słucham muzyki raczej niespotykanej w marketach, bo albo jazzu, jak Miles Davis, Weather Report, Chicka Corea i Return To Forever - albo starych rockowych kawałków typu King Crimson, Colloseum, Yes.

Zatem moje pytanie brzmi - czy możliwa jest manipulacja ludźmi dźwiękiem? muzyką?

O innych metodach planuję nowe tematy...
  • 0

#2

Niecodzienny.
  • Postów: 278
  • Tematów: 9
Reputacja Żałośnie niska
Reputacja

Napisano

Może to być coś w stylu I Doserów, ale wątpie. Ja tam w okolicy żadnego dużego supermarketu nie ma, a jeżeli już to z głosnika nie leci muzyczka tylko jakieś promocje czy coś.
  • 0

#3 Gość_c✪nvers

Gość_c✪nvers.
  • Tematów: 0

Napisano

Więc tak. Przeczytałem kiedyś taki artykuł- instrukcje na potrzeby szkoleń osób które pilnują by wydajność sklepu byłą na jak najwyższym poziomie.