Skocz do zawartości


Zdjęcie

Niewyjaśnione zjawisko atmosferyczne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#16

Arkadiusz.

    Pilot in command

  • Postów: 757
  • Tematów: 6
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

biorac pod uwage to, ze skrzydlo jest dosc duze, byly chmury, a swiatlo na koncu pomaranczowe


Powtórzę - światło nawigacyjne na prawym skrzydle statku powietrznego musi być zielone, bo tego wymagają międzynarodowe przepisy. Pozostałe, dodatkowe oświetlenie końcówki skrzydła regulowane jest różnorakimi zasadami, warunkami i zarządzeniami, jednak jego kolor musi być biały. Boeing 737 jakim leciał kolega Duddits posiada taki właśnie zestaw - na każdym skrzydle znajduje się mały reflektor świecący w kierunku przeciwnym do kierunku lotu.

Dołączona grafika Źródło: Airnews.pl

Ze swojego miejca Duddits nie mógłby go w ten sposób sfilmować - chyba, że filmowałby z górnego pokładu, dodatkowo siedząc za krawędzią spływu skrzydeł. Problem w tym, że Boeingi 737 takiego pokładu nie posiadają ;) Dodatkowo to światełko jest poza bezpośrednim zasięgiem wzroku, z powodu wydłużonej obudowy wysuwającej je poza krawędź spływu (Prawdopodobnie chodzi tu o względy aerodynamiczne) Jeśli więc kolega sfilmował poblask tej lampy, musiał siedzieć nad skrzydłem bądź za nim. Zresztą - światło nawigacyjne nie znika oddalając się wraz z ruchem samolotu (oznaczałoby to spory defekt fabryczny - kadłub porusza się szybciej niż skrzydła :) :)) Obiekt musiał znajdować się na ziemi. Szukam depeszy METAR (lotnicza prognoza pogody) na podawany dzień i godzinę dla obszaru Okęcia, jednak znalezienie tej informacji graniczy z cudem - depesza jest aktualizowana średnio co godzinę. Mogłaby nam ona sporo powiedzieć - znalibyśmy wysokość i rodzaj zachmurzenia, oraz informacje o utrudnieniach np. o zamgleniu. Posiadając te dane można byłoby roztrząsać, czy jakikolwiek "ziemski" reflektor mógł przeniknąć owo zachmurzenie. Jeżeli jednak założymy, że samolot podchodził do lądowania - był na pułapie jakichś 1000 stóp (lekko ponad 300 m.) a więc niezbyt wysoko. Wszelkie mocne światło z ziemi mogło być więc widoczne...
  • 0



#17

asdqwe.
  • Postów: 77
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

ahh, no to przepraszam najmocniej :P
poki co nic mi nie przychodzi do glowy, co to mogloby byc...
poszukam, moze cos znajde na ten temat
  • 0

#18

duddits.
  • Postów: 6
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

[..]
był na pułapie jakichś 1000 stóp (lekko ponad 300 m.) a więc niezbyt wysoko. Wszelkie mocne światło z ziemi mogło być więc widoczne...

Głowy nie dam, ale moim zdaniem to było jeszcze wyżej, znaczy do lądowania mieliśmy ok. 20-30min.
W każdym razie w trakcie obniżania pułapu. Przepraszam, ale bardziej precyzyjnie określić
tego nie potrafię :|

I dziękuję bardzo za "naukowe" i wyczerpujące podejście do tematu. O nic innego mi nie chodziło :)
  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych