Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ekomotywa GE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1

PREDATOR.
  • Postów: 67
  • Tematów: 41
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Firma General Electric zaprezentowała ciekawą... lokomotywę towarową. To pierwszy tego typu pojazd, który przetwarza energię cieplną powstającą w czasie hamowania, magazynuje ją w akumulatorach i wykorzystuje jako dodatkowe źródło zasilania.

Lokomotywa Evolution Hybrid napędzana jest silnikami diesla i elektrycznym o łacznej mocy 4400 koni mechanicznych. Dzięki całemu szeregowi akumulatorów i wychwytywaniu energii cieplnej, zmniejsza zużycie paliwa nawet o 15% oraz znacznie zmniejsza emisję szkodliwych gazów. Ponadto, dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach ma do dyspozycji dodatkowe 2000 KM mocy.

General Electric oblicza, że w ciągu roku pracy lokomotywa o wadze 207 ton traci na hamowanie tyle energii ile przez rok zużywa 160 gospodarstw domowych. Teraz część z tej energii można będzie odzyskać.
http://fakty.interia.pl/nauka
  • 0

#2

PREDATOR.
  • Postów: 67
  • Tematów: 41
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Lokomotywa GE Evolution® Hybrid jest jednym z 11 nowych produktów zaprezentowanych 24 maja 2007 w ramach strategii Ecomagination. Ta pierwsza na świecie hybrydowa lokomotywa towarowa jest w stanie przetwarzać energię termiczną pozyskaną podczas procesu hamowania.
Lokomotywa magazynuje ją we wbudowanych akumulatorach i wykorzystuje w razie potrzeby jako dodatkowe źródło zasilania wydatnie zmniejszając emisję szkodliwych gazów oraz redukując zużycie paliwa.

Nowa lokomotywa Evolution® Hybrid napędzana silnikiem diesla i elektrycznym dysponuje mocą 4400 koni mechanicznych. Wyposażona jest w szereg innowacyjnych akumulatorów, przechwytujących i magazynujących energię wydzielaną podczas hamowania. Energia składowana w akumulatorach zmniejszy zużycie paliwa nawet o 15 procent, a emisję szkodliwych gazów nawet o 50% w porównaniu do większości eksploatowanych obecnie lokomotyw towarowych. Lokomotywa hybrydowa GE jest nie tylko bardziej przyjazna dla środowiska, ale będzie także działać na większych wysokościach i przy bardziej stromych podjazdach. Dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach, maszynista, ma do dyspozycji dodatkowe 2000 KM mocy.

„Lokomotywa ta zmniejszy poziom emisji, a jednocześnie zagwarantuje korzyści operacyjne naszym klientom. Będzie to możliwe dzięki odzyskaniu energii utraconej podczas hamowania pociągu” – powiedział Steve Gray, główny inżynier w GE Transportation. „Pracując nad wdrożeniem lokomotywy Evolution® Hybrid do produkcji komercyjnej, nasi inżynierowie wykorzystają obecny egzemplarz jako żywe laboratorium. Będą współpracować z naszymi klientami, testując, badając i udoskonalając hybrydową technologię lokomotyw”.

W maju 2007 egzemplarz pokazowy Evolution® Hybrid przejechał siecią Union Pacific w drodze na swój debiut w Kalifornii. Union Pacific jest również członkiem rady doradczej GE.

Zanim hybrydowa lokomotywa GE trafi do oferty komercyjnej, zespół inżynierów przeprowadzi dalsze prace i analizy nowatorskich akumulatorów bezołowiowych oraz związanych z nimi systemów sterujących, zainstalowanych w lokomotywie. Po zakończeniu testów laboratoryjnych GE wyprodukuje jednostki przedprodukcyjne, które posłużą do testów terenowych, przeprowadzanych przez klientów.

„Hybrydowy egzemplarz demonstracyjny to kolejny przykład naszego zaangażowania w inwestycje technologiczne i wcielanie w życie świeżych, nowatorskich pomysłów” – powiedział John M. Dineen, prezes i dyrektor generalny GE Transportation. „Będziemy nieustannie wspierać inicjatywę ecomagination, tworząc produkty, które pomagają klientom redukować zużycie paliwa, zmniejszać poziom emisji i świadczyć zrównoważone usługi w długiej perspektywie.”

Energia rozpraszana podczas hamowania ważącej 207 ton lokomotywy w czasie jednego roku wystarczyłaby do zasilania 160 gospodarstw domowych w tym samym czasie. Technologie zawarte w lokomotywie GE Evolution® Hybird pozwolą ograniczyć emisję tlenku azotu aż o 50% w porównaniu do lokomotyw produkowanych 20 lat temu.
zródlo:http://etransport.pl/
  • 0

#3

Ivellios.

    ÓSMY ZMYSŁ

  • Postów: 1625
  • Tematów: 401
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 109
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Na przyszłość - nie twórz dwóch tematów z dwoma artykułami na ten sam temat.
Sklejam.
  • 0



#4

MatoIto.
  • Postów: 635
  • Tematów: 4
  • Płeć:Nieokreślona
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

hehe bardzo ciekawy artykulik oby tak dalej z tą naszą technologią
  • 0

#5

bini.
  • Postów: 163
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Nie rozumiem dlaczego tak późno są wdrażane takie wynalazki. Powinno to już być zamontowane w każdym pojeździe z 7 lat temu.
  • 0



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych