Nie znalazłem informacji o tym więc przedstawiam:
Peruwiańskie agencje prasowe rozpowszechniły w 2005 sensacyjną informację o nieprawdopodobnym znalezisku – na płaskowyżu Palpa Pampa, na powierzchni 145 km2 odkryto wykopane w ziemi, niegłębokie rowy, w niektórych miejscach wyłożone kamieniami. Tak jak na znanym płaskowyżu Nazca, linie te tworzą gigantyczne rysunki, widoczne tylko i wyłącznie z lotu ptaka. Wedle ocen specjalistów, wiek tych rysunków sięga ponad 2.500 lat. Archeolodzy wysunęli swe hipotezy o znaczeniu rysunków i o tym, jaki naród je wykonał. Poniższy tekst pochodzi z rosyjskiego czasopisma NLO nr 20/2005.
Uczeni przypisują te gigantyczne rysunki znalezione w odległym i suchym, pustynnym rejonie, dawnej kulturze Paracas. Jest to jedna z najdawniejszych cywilizacji w rejonie Andów, pozostaje najbardziej zagadkowym do dnia dzisiejszego narodem, zamieszkującym terytorium dzisiejszego Peru. Naród Paracas jeszcze przed starożytnymi Egipcjanami zaczął balsamować swych zmarłych. Nie znali pisma, i dlatego właśnie wiemy o nich tak mało...
Znalezione na Palpa Pampa rysunki przedstawiają gigantyczne figury ludzkie. Poza tym znaleziono tam także rysunki zwierząt i fantastycznych, baśniowych stworów. Rysunki te zostały zbadane przez archeologów z Instytutu Andów, którzy doszli do wniosku, że są one o wiele, wiele starsze, niż ryty z płaskowyżu Nazca!
W jakim celu sporządzono te ogromne rysunki na pustyni – tego nie wiadomo. A przecież jakiś cel być musiał – nikomu nie chciałoby się wykonywać gigantyczną, bezsensowną pracę. Jak dotąd, żadna z postawionych hipotez nie daje zadowalającej odpowiedzi na postawione pytania o genezę i cel powstania gigantycznych rysunków. „Nowe” wyobrażenia postaci ludzkich i zwierzęcych – wedle opinii uczonych peruwiańskich – przedstawiają sobą kalendarz sporządzony na podstawie obserwacji astronomicznych.
Gigantyczne, zagadkowe rysunki na jej powierzchni przykuwają uwagę ludzi. Zachodzi pytanie, dlaczego nasi przodkowie z uporem i samozaparciem ryli ten kamienisty grunt? Jak oni powiększali plany, wyliczali kąty i obliczali odległości. Kto patrzył na te rysunki, skoro widoczne one są tylko z powietrza???
Dobrze byłoby znaleźć odpowiedzi na te i inne pytania. Krążą setki hipotez na temat powstania i przeznaczenia gigantycznych rysunków z Nazca i Palpa Pampa. I każda z nich ma swych gorących zwolenników, ale żadna z nich nie wyjaśnia sprawy w sposób jednoznaczny i całościowy.
i dla porównania
źródło:
http://ufo.internauci.pl