Skocz do zawartości


Zdjęcie

Marcin Lachowicz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1

dlp.
  • Postów: 91
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Witam

Na forum jestem od pewnego czasu, ale na dobrą sprawę, dopiero teraz zacząłem się włączać w dyskusje. Wypadałoby więc się przedstawić ;) Nazywam się Marcin Lachowicz, za tydzień kończę 22 lata. Jestem studentem Politechniki Śląskiej (Wydział Górnictwa i Geologii), prywatnie interesuję się mi. historią, psychologią, a także różnymi formami sztuki. Od kilku lat jestem również praktykującym iluzjonistą - prowadzę mały, ale jedyny polski serwis informacyjny poświęcony sztuce iluzji - Mundus Vult Decipi. Zjawiskami paranormalnymi zainteresowałem się na dobrą sprawę już jako iluzjonista. Zauważyłem wtedy jak łatwo można oszukać percepcję i umysł człowieka. Zauważyłem również fakt, iż wszelkiego rodzaju wróżbici, jasnowidze, uzdrowiciele i telekinetycy korzystają z tych samych trików, z których korzystają iluzjoniści. Według mnie nie jest to w porządku wobec ludzi, który płacą tym oszustom duże pieniądze za coś czego tak naprawdę nie otrzymują.

Z tego co zauważyłem, na forum panują raczej entuzjaści zjawisk paranormalnych. Wśród wielu z was, będę zapewne uchodzić za twardogłowego sceptyka, być może wielu powie, że jestem kolejnym ślepcem o zamkniętym umyśle. Zapewniam jednak, że tak nie jest. Nie uważam się nawet za sceptyka, który według słownika jest człowiekiem wątpiącym z natury we wszystko. Ja po prostu lubię fakty i dowody... Mając pewne doświadczenie w dziedzinie iluzji, zdaję sobie jednocześnie sprawę z tego jak złudny może być nawet solidny dowód. Osobiście nie wykluczam istnienia zjawisk paranormalnych - nie można empirycznie stwierdzić, że nie istnieją. Póki co, nikt jednak empirycznie, w prawdziwie rzetelnych badaniach naukowych, nie udowodnił ich istnienia...