4mm szkło było by dobre gdyby było to szkło utwardzone lub warstwowe. Jeżeli jest to zwykłe szkło okienne, to wytrzyma napór wody ale walnie gdy nieopatrznie uderzysz je czymś twardym. Nie wiem sprzączką od paska? talerzem kubkiem? Niektóre ryby jak np. pielęgnice z Tanganiki czy Malawi biorą kamienie w pyski i przerzucają je w inne miejsca, czasem uderzają nimi o szybę. Jeżeli nie wiesz co to za szkło to odradzam. Może być mokro. Mój ostatni baniak miał 300ltrow, przednia szyba o wymiarach 1200x800 była zrobiona z utwardzonego szkła o grubości 10 mm.
Nie wiem co to za szklo, prawdopodobnie sluzylo jako polka w szafce, mam w magazynie wlasnie nieuzywana taka szafke dlugosci ok 90cm, ale o tym ponizej, bo wlasnie z niej wyciagnalem 2 plyty ktore beda sluzyly jako spod i tyl.
Druga sprawa.
Płyta wiórowa to ostatni materiał o jakim można pomyśleć przy budowie akwarium. Ludzie budują duże zbiorniki ze sklejki, ale pomiędzy sklejką a płytą wiórową jest kolosalna różnica. Ze względu na strukturę płyty wiórowej, nie jesteś w stanie wykonać wytrzymałe połączenie materiału w narożnikach. Nieważne jakiego użyjesz kleju i jakie wkręty zastosujesz. Z czasem połączenie się rozlezie.
Jest to ostatni materiał o jakim można pomyśleć przy budowie akwarium, ale innego nie mam, a postanowilem raz w zyciu na cos pieniedzy nie wydawac, wieksza satysfakcja
W naroznikach bedzie drewno konstrukcyjne 45mm x 45mm

Co do zainstalowania szyby, to musiałbyś zrobić ramę o szerokości ramion ok. 50 mm na którą nakleisz szkło. ale znowu kwestia materiału. przy tych wymiarach sklejka 12 mm da radę, ale płyta wiórowa... musiała by być szersza i grubsza, no i problem z narożnikami. Chyba że zastosowałbyś metalowe kątowniki, ale również dosyć szerokie.
Generalnie. Odradzam.
Rama tez bedzie z drewna konstrukcyjnego 45x45 i bedzie wewnatrz, niestety znalazlem tylko 2m, na szczescie jest to niedrogie i kosztuje jakos 5zl za metr, metalowe katowniki beda w niektorych miejscach na zewnatrz.
Zrobiłem w życiu kilkoro akwariów i paludariów. Największe 250 l. Po pierwsze grubość szyba 4 mm to się nadaje tylko do zrobienia małego akwarium (o nadłuższej ściance powiedzmy 35 cm) i to tylko najstarsza technologią ramową. Czyli najpierw spawasz lub zdobywasz na złomie taka jakby ramke z kątowników.Wyglada to to paskudnie i nikt od dawna tak nie robi akwariów.
No to sie zdziwisz, moja najdluzsza scianka bedzie miala ok 91cm i bez stalowej ramy 
Żeby mieć akwarium z takim wymiarem szyby to musisz mieć z 8-10mm szyby. Woda obciąża ci szybę i akwarium zapełnione pęka lepiej niż takie same, ale puste . Np od szyb 10 mm "na sucho" odbijają sie mniejsze kamienie.A akwarium właśnie z 10mm szyby zbiła mi pielegnica Astronotus Ocellatus- Po prostu ze złością rzuciła kamyczkiem wielkości paczki od papierosów.
Co do szyby jezeli bedziesz mial mala ryske to pod wplywem naprezen peknie Ci 4,6,8 i 10, taka rysa potrafi byc niewidoczna i narobic duzo biedy.
Przy długości akwarium szyby 90 cm to 4mm szyba nie utrzyma nawet cisnienia wody.Kiedyś pękło mi w akwarium 140 l dno wykonane z szyby 8 mm i. I to zdarzyło się w czasie testowania szczelności. W zbiorniku nie było kamieni (diużo cięższe od wody ) i tylko lałem szlauchem wode. Zdołałem nabrać ze 100 l szyba bez ostrzeżenia zrobiła trach.
Moje akwarium bedzie nietypowe, obliczenia ktore podales w moim wypadku beda inne i duzo sie roznily od tych ktore przedstawiles, naprezenie szkla bedzie odprowadzane we wszystkich kierunkach, dlatego gorna krawedz tez bedzie wzmocniona, strefa klejenia krawedzi szyby bedzie duzo wieksza, nie 4,6 czy 10, ale 45mm.
Co do pomysłu wykorzystania paźdzerza. To po prostu głupota. Albo odizolujesz to od wody warstwa kilku mm dobrej specjalnej żywicy (czyli odlejesz pożadną, grubą wannę podpartą dla niepoznaki płytka paźdzerzowa, osb czy inna podobną i wtedy to będzie się trzymać , albo to trzaśnie.
Nie bede uzywal zywicy, ani plynnej gumy, pojdzie sporo warstw lakieru wodoopornego, troche spirytusu i sylikon akwarystyczny, wczesniej plyty beda przechodzily cykl utwardzenia szczegolnie krawedzi, cyli 20h w 40 stopniach, a pozniej wchłanianie lakieru wymieszanego z spirytusem 50h \ 40stopni. Dopiero pozniej plyty beda indywidualnie malowane lakierem wodoodpornym, po zlozeniu takze...
Ten lakier zostanie uzyty w poczatkowym etapie z domieszka spirytu, pozniej juz bedzie sam wodooporny.
To jest ta szafka o ktorej wspomnialem na poczatku, wyciagnalem z niej 2 polki

etap pierwszy, zbieranie materialow jak narazie trwa 