Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kolejny zaginiony samolot... też malezyjski.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#31

skittles.
  • Postów: 1323
  • Tematów: 8
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

 

To jakieś zamachy wycelowane w te linie lotnicze?

Nie sądzę, ponieważ były to różne linie lotnicze.


  • 0



#32

Zaciekawiony.
  • Postów: 8137
  • Tematów: 85
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 4
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Dwa pierwsze samoloty to Malasia Airlines, ten teraz to Air Asia, oddział malezyjski, choć akurat teraz praktycznie wszyscy pasażerowie byli Tajlandczykami.


  • 0



#33

Cait Sith.
  • Postów: 685
  • Tematów: 159
  • Płeć:Nieokreślona
  • Artykułów: 3
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Kolejna awaria samolotu linii AirAsia

 

Tanie linie lotnicze AirAsia w ostatnim czasie mają poważne problemy. 28 grudnia doszło do tragicznej katastrofy airbusa, a w sobotę miała miejsce kolejna usterka, która przyprawiła o szybsze bicie serca pasażerów.
Samolotowi, który wyruszał z lotniska Surabaja na indonezyjskiej wyspie Jawa - tego samego, z którego wyruszyła maszyna tragicznego rejsu QZ8501, w czasie rozpędzania zgasły silniki. Ludzie byli przeświadczeni, że spotka ich to, co pasażerów rozbitego samolotu. Na pokładzie wybuchła panika. 90 procent ze 120 pasażerów szybko opuściło samolot i domagało się zwrotu pieniędzy.
Mimo to, kapitan obwieścił, że lot do Bandung się odbędzie. Na pasie startowym pojawiła się obsługa techniczna przewoźnika i wymieniła zepsute urządzenia, ale to nie uspokoiło pasażerów, którzy nie mieli zamiaru ponownie wsiadać na pokład samolotu.
Przestraszeni ludzie udali się do biura AirAsia znajdującego się na lotnisku i tam zażądali zwrotu pieniędzy, ale przewoźnik odmówił. Samolot z pasażerami, którzy nie zgłosili swoich protestów, wystartował i szczęśliwie doleciał do Bandung. (wpolityce.pl)


  • 0



#34

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Parę dni temu - zaraz po omawianej katastrofie, inny samolot tego przewoźnika, miał dość poważne problemy przy lądowaniu. Chodziło o problemy z podwoziem.

Jak pisałem w pierwszym poście - zaczyna to wyglądać jak jakieś fatum...

 

A co wspomnianej katastrofy (i fatum) - ostatnio pojawiły się informacje, że lot tego właśnie samolotu, w tym konkretnym dniu, nie powinien się odbyć tą trasą.

 

"WSJ": samolot AirAsia nie miał zgody na lot w dniu katastrofy

 

Od po­nie­dział­ku in­do­ne­zyj­skie wła­dze roz­pocz­ną kon­tro­le roz­kła­dów wszyst­kich lotów linii AirA­sia w tym kraju. To część rzą­do­we­go do­cho­dze­nia w spra­wie ka­ta­stro­fy sa­mo­lo­tu ma­le­zyj­skie­go prze­woź­ni­ka na Morzu Ja­waj­skim. "Wall Stre­et Jo­ur­nal" po­in­for­mo­wał na swo­ich stro­nach, że lot 8501 od­by­wał się nie­zgod­nie z pro­ce­du­ra­mi, bo ma­szy­na nie miała po­zwo­le­nia na prze­lot w nie­dzie­lę.

 

Linie AirAsia nie miały pozwolenia na lot do Singapuru w niedzielny poranek, kiedy doszło do katastrofy samolotu w Morzu Jawajskim - poinformował rzecznik indonezyjskiego ministerstwa transportu J.A. Barata. Według jego relacji zgoda dla przewoźnika pozwalała na loty jedynie w poniedziałki, wtorki, czwartki i soboty. - AirAsia pogwałciły w ten sposób przyznaną im licencję - zaznaczył Barata cytowany przez "Wall Street Journal".

źródło

 

 Pewnie nie miało to wpływu na katastrofę, chociaż... Gdyby wtedy tam nie lecieli... Kto wie?


  • 0



#35

Zaciekawiony.
  • Postów: 8137
  • Tematów: 85
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 4
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Samoloty tej linii i wcześniej miały różnego typu incydenty, jak wszystkie, ale teraz media o nich piszą - w 2013 roku w samolotach tej linii zdarzyło się już wyłączenie silnika w czasie lotu, w 2014 pożar silnika w trakcie lądowania.


  • 0



#36

Cait Sith.
  • Postów: 685
  • Tematów: 159
  • Płeć:Nieokreślona
  • Artykułów: 3
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

W końcu dojdzie do tego, że nikt nie będzie chciał latać malezyjskimi liniami.

Moja noga na pewno nie stanęłaby na pokładzie samolotu tych linii. 


  • 0



#37

Zaciekawiony.
  • Postów: 8137
  • Tematów: 85
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 4
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

 

W końcu dojdzie do tego, że nikt nie będzie chciał latać malezyjskimi liniami.

Moja noga na pewno nie stanęłaby na pokładzie samolotu tych linii.

To zajrzyj na listy katastrof maszyn tej linii w poprzednich latach. Linie istnieją w kilku krajach od 1993 a to ich pierwsza katastrofa z ofiarami śmiertelnymi. Obecnie zostało już tylko kilka linii bez katastrof, w tym australijska Quantas (od 1951 roku żadnych ofiar). Malasia Airlines aż do 2014 roku też nie miała żadnej śmiertelnej katastrofy, nawiasem mówiąc zestrzelenie samolotu nad Ukrainą to rzecz niezależna od jakości usług więc nie wiem czemu ta druga katastrofa ma obniżać rating.


  • 0



#38

pishor.

    sceptyczny zwolennik

  • Postów: 4740
  • Tematów: 275
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

nawiasem mówiąc zestrzelenie samolotu nad Ukrainą to rzecz niezależna od jakości usług więc nie wiem czemu ta druga katastrofa ma obniżać rating.

Co nie zmienia faktu, że potencjalni pasażerowie mogą jednak podchodzić dość... ostrożnie, powiedziałbym, do wyboru tego przewoźnika (patrz np post Trzynastki - ja ją doskonale rozumiem). Tak w ogóle, to  już zaczęły się pojawiać w komentarzach na forach, posty o tym, że to "konkurencja" robi  złą robotę Malezyjczykom.


  • 0



#39

Cait Sith.
  • Postów: 685
  • Tematów: 159
  • Płeć:Nieokreślona
  • Artykułów: 3
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

 

 

W końcu dojdzie do tego, że nikt nie będzie chciał latać malezyjskimi liniami.

Moja noga na pewno nie stanęłaby na pokładzie samolotu tych linii.

To zajrzyj na listy katastrof maszyn tej linii w poprzednich latach. Linie istnieją w kilku krajach od 1993 a to ich pierwsza katastrofa z ofiarami śmiertelnymi. Obecnie zostało już tylko kilka linii bez katastrof, w tym australijska Quantas (od 1951 roku żadnych ofiar). Malasia Airlines aż do 2014 roku też nie miała żadnej śmiertelnej katastrofy, nawiasem mówiąc zestrzelenie samolotu nad Ukrainą to rzecz niezależna od jakości usług więc nie wiem czemu ta druga katastrofa ma obniżać rating.

 

 

Ale w 2014 malezyjskie linie zaliczyły 3 katastrofy + z tego co wiem parę awarii. Jakieś inne linie miały podobnie ostatnio ? Po zaginięciu jednej maszyny i zestrzeleniu drugiej można było pomyśleć, że limit pecha się wyczerpał i teraz można spokojnie z nimi lecieć. Okazuje się, że nie.

Ja bym nie wsiadła, co nie znaczy, że inni myślą tak jak ja ;)


  • 0




 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych