Napisano 25.07.2012 - 17:03
Napisano 26.07.2012 - 12:00
Napisano 26.07.2012 - 12:14
Napisano 26.07.2012 - 13:08
Napisano 26.07.2012 - 13:20
Dlatego piszę o układzie kół, a nie o zawieszeniu...Cóż - z tego co wyczytałem to układ szachownicowy był przez Niemców stosowany właśnie przez braki i cenę gumy - bo pozwalał na lepsze rozłożenie masy i zmniejszenie naprężeń na gąsienicach BEZ jej stosowania. Samo zawieszenie to technicznie zwykłe drążki skrętne.
Układ szachownicowy miał jeszcze inną wadę - w wypadku uszkodzenia któregoś koła trzeciego rzędu - trzeba było zdjąć aż 5 kół, jeśli nie więcej.
Napisano 26.07.2012 - 20:18
Tym gorzej świadczy to o radzieckich czołgach, jeżeli przy pogorszeniu jakości wozów przeciwnika i swojej przewadze ilościowej, nadal ponosiły ogromne straty.
Napisano 30.08.2012 - 20:32
Napisano 31.08.2012 - 03:48
Napisano 31.08.2012 - 09:09
Napisano 31.08.2012 - 14:12
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych