Skocz do zawartości


Zdjęcie

Holokaust a sprawa polska


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1

reformator.
  • Postów: 307
  • Tematów: 3
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

*
Popularny

Otóż zauważyłem a jestem uczniem 3 klasy liceum że w polskich szkołach i ogólnie w Polsce strasznie wałkuje się temat zagłady Żydów. Rozumiem że to wielka tragedia i że miała miejsce na naszych ziemiach. Mimo wszystko mam wrażenie że Polacy sami sobie udowadniają że tego nie zrobili. Mało tego przez tego typu zabiegi często jesteśmy łączeni z tą sprawą i potem są afery typu "polskie obozy śmierci". Ostatnio pojawiła się reklama jakieś siłowni w Dubaju poruszająca temat holokaustu i kto pierwszy zaprotestował? Oczywiście Polska. Uczymy się więcej o holokauście niż Żydzi w Izraelu a napewno niż Niemcy. Tylko czy to naprawdę aż tak bardzo nas dotyczy?? Czy potrzebne są kolejne filmy o tym jak Polacy ratowali Żydów albo jak holokaust był straszny?? Czy musimy udowadniać światu że to nie my za to odpowiadamy?? Szczególnie razi fakt że zamiast uczyć się o wielu polskich zwycięstwach szkoła uczy wciąż o tragedii Żydów.
  • 5

#2

Hourdeau.
  • Postów: 126
  • Tematów: 0
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Również dla mnie jest to troszkę irytujące, mam czasami wrażenie że uczą nas tak jakby prócz żydów nikt inny nie poniósł strat.
Dziwne jest też to że mówią że głównie wszystkie zła w czasie wojny były popełnione przez III Rzeszę, że wszystkie dobra kulturowe były przez nich kradzione/niszczone, ludzie mordowani itp. a o Stalinie i jego armii czerwonej już tyle nie mówią.