Skocz do zawartości


Katastrofa samolotu prezydenta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
743 odpowiedzi w tym temacie

#721

Alexi Arduscoini.
  • Postów: 717
  • Tematów: 85
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Tak kręcą już na maxa. Wymyślają, przekręcają dopisują swoje. Zwariować można najlepsza była akcja z domniemanym przeciekiem nagrania czarnej skrzynki..

Artykuł o tych nagraniach...

Użytkownik Alexi Arduscoini edytował ten post 22.05.2010 - 21:31

  • 0

#722

Yoh.
  • Postów: 617
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Ja nie rozumiem jednego, jeśli mają tego chłopaka co to niby nagrywał, to czy dziennikarze polscy nie mogą do niego dotrzeć z kamerą i poprosić o krótki komentarz do sprawy?

Chodzi o to że prawdopodobnie, oryginalny autor tego filmiku nie żyje.
A jeżeli żyje, to dlaczego Andrieja zastąpili Władimirem? No, bez jaj, ale coś tu śmierdzi teorią spiskową.

Tak kręcą już na maxa. Wymyślają, przekręcają dopisują swoje. Zwariować można najlepsza była akcja z domniemanym przeciekiem nagrania czarnej skrzynki..

Tak, a skrzynka znowu okazała się nieprawdziwa. Kręcą i mącą nam w tych głowach tak, że już nie wiadomo co jest prawdą, a co nie.
Wkurzająca sprawa.

Ktoś puścił ten film do netu i poszło.
Najlepsze służby na świecie nie są w stanie powstrzymać tej lawiny i skasować film z netu.

To się po prostu nazywa Internet. Cokolwiek skasujesz, bądź pewny że jest w internecie ponad 1000 kopii ;)

Można być prawie pewnym że za wszystkim stoją ruskie władze i Putin na czele. Jest zbyt dużo niejasności w sprawie katastrofy, a żeby śmiało stwierdzić że wszystko to było niefortunnym wypadkiem, błędem pilotów czy czymś w tym stylu.

Użytkownik Yoh92 edytował ten post 23.05.2010 - 00:19

  • 0



#723 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Przepraszam za dygresję, ale podam taki przykład niepohamowanej lawiny internetowej.
Niefortunne wypowiedzi (bluzgi) Durczoka w TVN zostały skasowane z YouTube na prośbę, żądanie właścicieli TVN.
Na dzień dzisiejszy film jest dostępny dosłownie wszędzie i można do woli raczyć się tą "poezją".
  • 0

#724

Alexi Arduscoini.
  • Postów: 717
  • Tematów: 85
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Przepraszam za dygresję, ale podam taki przykład niepohamowanej lawiny internetowej.
Niefortunne wypowiedzi (bluzgi) Durczoka w TVN zostały skasowane z YouTube na prośbę, żądanie właścicieli TVN.
Na dzień dzisiejszy film jest dostępny dosłownie wszędzie i można do woli raczyć się tą "poezją".



Przykład trafny w 100% . Już wiele takich szmir po tej katastrofie krąży między innymi takie tłumaczenia głosów Rosjan na filmikach. . .
A ile jest takich ludzi którym nie chce się czytać (nawet jeśli było by wyjaśnienie iż jest to nie prawda) taki delikwent załapie poda do drugiego i tak powstaje plota.
  • 0

#725 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Przykład trafny w 100% . Już wiele takich szmir po tej katastrofie krąży między innymi takie tłumaczenia głosów Rosjan na filmikach. . .

W ogóle wszyscy zapomnieli, że Rosjanie mogli do siebie gadać w slangu zawodowym lub każdym innym i nawet znając czysty język rosyjski możemy nie być w stanie przetłumaczyć dokładnie treści tej rozmowy.
Jeszcze ciekawiej jest z kamerzystą, który wcale nie musi być Rosjaninem i może gadał do siebie w mieszanym języku (miksem rosyjskiego i ukraińskiego albo rosyjskiego i białoruskiego lub każdego innego np. z Kaukazu)

Użytkownik osiris edytował ten post 23.05.2010 - 21:49

  • 0

#726

Eury.

    Researcher

  • Postów: 3467
  • Tematów: 975
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 108
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

SKANDAL

Nie ma zgody na upublicznienie zapisków z czarnych skrzynek

Podpisano memorandum o przekazaniu Polsce nagrań z czarnych skrzynek Tu-154. Nie ma zgody na upublicznienie zapisków z Tu-154. Zgody nie wyraziła strona rosyjska - podała TVN24.
Rosja i Polska podpisały w poniedziałek w Moskwie memorandum o przekazaniu stronie polskiej nagrań z rejestratorów pokładowych polskiego samolotu prezydenckiego Tu-154M, który 10 kwietnia rozbił się pod Smoleńskiem.

Aktu tego strony dokonały w Białym Domu - siedzibie rządu Federacji Rosyjskiej.

Dokument reguluje kwestie związane z przekazaniem nagrań z czarnych skrzynek z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z chicagowskiej konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym i norm Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO).

W imieniu Polski podpis pod memorandum złożył minister spraw wewnętrznych i administracji Jerzy Miller, który stoi na czele Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, wyjaśniającej przyczyny i okoliczności katastrofy TU-154M. Ze strony Rosji dokument podpisali, w obecności wicepremiera Siergieja Iwanowa, minister transportu Igor Lewitin i szefowa Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) Tatiana Anodina.

źródło
  • 2



#727

Bierdol.
  • Postów: 385
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

*
Popularny

No i gdzie tu skandal ?
Międzynarodowa konwencja mówi (a Rosjanie się tego trzymają) ni mniej ni więcej, że zapis nie może być upubliczniony (i teraz fragment który celowo lub przypadkowo jest pomijany) przed zakończeniem dochodzenia. Nie w ogóle ale przed zakończeniem śledztwa... ma to swoje przesłanki.
Pytam: gdzie tu skandal ?

Użytkownik Bierdol edytował ten post 31.05.2010 - 13:54

  • 6

#728

chata.
  • Postów: 19
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Chyba jednak Rosjanie mają coś do ukrycia ... coś w tym musi być ;/ ;]
  • 0

#729 Gość_Armstrong2009

Gość_Armstrong2009.
  • Tematów: 0

Napisano

"Nic z tego nie będzie". Ostatnie słowa załogi Tu-154M

UJAWNIONO STENOGRAMY Z CZARNYCH SKRZYNEK


- Prawdopodobnie nic z tego nie będzie - mówił pilot Arkadiusz Protasiuk na kwadrans przed katastrofą prezydenckiego samolotu Tu-154M. - No to mamy problem - odpowiadał stojący w kokpicie Mariusz Kazana, szef protokołu dyplomatycznego MSZ. M.in. takie treści zawierają ujawnione dziś zapisy z czarnych skrzynek prezydenckiego Tupolewa, który 10 kwietnia rozbił się pod Smoleńskiem.

Źródło: http://www.tvn24.pl/...,wiadomosc.html

Kopia Stereogramu: http://slimak.onet.p...4/stenogram.pdf

Moim zdaniem bardzo dobrze, że ujawniono te informacje. Polacy mają prawo znać fakty po tak długim czasie oczekiwania, a nie ciągle błądzić w domysłach i teoriach spiskowych które nie raz nie mają ani krzty logiki.
  • 0

#730 Gość_Swordsman

Gość_Swordsman.
  • Tematów: 0

Napisano

Zauważyliście, że końcowy okrzyk 'kurrrr...' nie ma określonego 'nadawcy'?
  • 0

#731

Bierdol.
  • Postów: 385
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Staram się na ogół zachować trzeźwy umysł i spoglądać na zdarzenia z boku dla zachowania obiektywizmu ale też aby emocje nie zaciemniły mi obrazu. Jednak... ten stenogram, właśnie przez swą lakoniczność, oschłość rzekłbym czy wręcz beznamiętność wstrząsnął mną jak mało co. :(
Oni (załoga) do ostatnich chwil właściwie nie wiedziała o zagrożeniu (zbagatelizowała je ? rutyna ? nie mi oceniać).
Przytłaczający zapis ostatnich chwil osób które nie spodziewają się najgorszego.
Ech, dziś wypije za nich kolejkę.
  • 0

#732 Gość_Burnago

Gość_Burnago.
  • Tematów: 0

Napisano

Informacja



To jest główny temat poświęcony katastrofie 10 kwietnia 2010r. i to w nim toczą się ogólne dyskusje wokół tych wydarzeń.

Wszelkie inne, nowe tematy w których będą zawarte szczegółowe informacje i zagadnienia odnośnie Smoleńska powinny być umieszczane w specjalnym dziale:


Katastrofa w Smoleńsku




W innym przypadku temat zostanie przeniesiony w odpowiednie miejsce a autor będzie upomniany.
Temat Katastrofa samolotu prezydenta jest oczywiście nadal aktywny lecz apeluję o stosowanie się do powyższej zasady.


Moderatorzy Człowiek i Planeta
08.06.2010

  • 0

#733 Gość_Swordsman

Gość_Swordsman.
  • Tematów: 0

Napisano

Rosyjscy kontrolerzy nakazali Jakowi 40, który lądował w Smoleńsku tuż przed prezydencką maszyną, przerwanie podejścia do lądowania. Jednak samolot zignorował komendę. Pilot twierdzi, ze jej nie usłyszał - dowiedziała się TVN24. Z kolei według polskich pilotów prezydencki Tupolew nie miał ostatecznej zgody na lądowanie w Smoleńsku.
JAK 40 lądował 10 kwietnia przed prezydenckim Tupolewem. Załoga JAKa ostrzegła przez radio kolegów o fatalnych warunkach, ale nie wspomniała, że wieża kontrolna nakazała im przerwać lądowanie.

Jak dowiedziała się reporterka TVN24, o wydaniu komendy przerwania lądowania zeznali przed prokuratorami rosyjscy kontrolerzy. Gdy samolot znajdował się na kilometr przed pasem, zorientowali się, że nie go nie widzą. Do tego załoga JAKa nie poprosiła ich o zgodę na lądowanie i nie podawała informacji o swojej wysokości. Wtedy kontroler wydał komendę o odejściu na drugi krąg, ale mimo tej komendy reakcji nie było. Załoga zdecydowała się wylądować.
"Fakty": samolot nie miał zgody na lądowanie


Polski kapitan z kolei zeznał, że nie słyszał komendy.

Z kolei prezydencka maszyna, lądująca niedługo potem, zdaniem pytanych przez „Fakty” pilotów, nie miała ostatecznej zgody na lądowanie. Kluczowe było pojawiające się w stenogramach rosyjskie słowo „dodatkowo”. - To sformułowanie przetłumaczone ze słownika z rosyjskiego nic nie mówi, we frazeologii lotniczej oznacza jednak, że dodatkowo zgodę na lądowanie otrzymają później – twierdzi kpt. Jerzy Polański, były pilot TU 154.
Ekspert:
Tu-154 złamał prawo



Ostatecznej zgody nie dostali nigdy – a przynajmniej nie pojawia się to w odcyfrowanym zapisie z czarnej skrzynki. - W całym tym stenogramie nie padła komenda, która oznacza zgodę na lądowanie, tu mi tego brakowało – mówi były dowódca eskadry samolotów TU 154 kpt. Stefan Gruszczyk.

"Załoga powinna wiedzieć, że zgody na lądowanie nie mieli"

Słowa „lądowanie dodatkowo” padają zwykle, gdy samolot jest 6 - 8 kilometrów od pasa. Dopiero wtedy kontroler ostatecznie sprawdza, czy wszystko jest w porządku, czy pas jest wolny, czy poprzedni samolot podkołował - i dopiero wydaje zgodę ostateczną.

- Załoga powinna mieć świadomość, że zgody na lądowanie nie mieli – podkreśla kpt Gruszczyk. Piloci są zgodni, że na wysokości 100-u metrów załoga powinna zgłosić kontrolerowi, że albo odchodzi na drugi krąg, albo widzi próg pasa.
Rosyjski pilot: Autopilot mógł być przyczyną katastrofy


50 metrów i koniec, niżej nie wolno schodzić

Według samych Rosjan piloci prezydenckiego tupolewa mieli szansę jeszcze na 50-u metrach nad ziemią, ale nie padła komenda. - Gdyby kapitan powiedział, albo drugi mu przypomniał: kapitanie, wysokość 50, odchodzimy na drugi krąg, nie byłoby żadnych dyskusji, byliby zobowiązani to zrobić. 50 metrów i koniec, niżej nie wolno schodzić – tłumaczy były pilot wojskowy Gieorgij Pietrow

Czy dlatego, że załoga mogła źle zrozumieć specyficzne rosyjskie komunikaty? Piloci tego nie wykluczają.
Rosyjskie media: załoga była pod presją



"Kapitanie, poproszę licencję"

Wskazują też, że po słowach „pasadka dopołnitielna” jest coś, czego nie odczytano. A słowa kapitana – dziękuję - też trudno zrozumieć, bo za wstępną zgodę nikt nie dziękuje w ten sposób. - Może myśleli, że to zgoda na lądowanie – zastanawia się kpt. Gruszczyk

Piloci zgadzają się, że tego lądowania nie powinno być. Przy takich warunkach samolot powinien się zatrzymać na 100 metrach i nie schodzić niżej. - Jeżeli wyląduje się na danym lotnisku przy warunkach poniżej minimum, przychodzi miejscowy urząd lotniczy, mówi „captain, your licence please” i zabierają licencję – tłumaczy kpt Polański

kaw/ ola

-> KLIK <-

Od razu mówiłem, że nie powinni tam lądować :/

edit: Burnago
Link poprawiony.

  • 0

#734

MatoIto.
  • Postów: 635
  • Tematów: 4
  • Płeć:Nieokreślona
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Czy istnieje sztuczna mgła? Polacy proszą o pomoc


Polscy prokuratorzy wojskowi zwrócili się do Departamentu Sprawiedliwości USA o pomoc prawną w sprawie katastrofy smoleńskiej. Informację potwierdził pułkownik Jerzy Artymiak z Naczelnej Prokuratury Wojskowej. Dodał, że wniosek został skierowany pod koniec czerwca, ale dla dobra śledztwa nie chciał ujawnić, co zawiera - do czasu zapoznania się z nim przez adresata. Wśród wątków pojawia się m.in. kwestia sztucznej mgły.

Według "Dziennika Gazety Prawnej" prokuratorzy chcą zweryfikować wszelkie teorie dotyczące przyczyn katastrofy smoleńskiej. Proszą między innymi o sprawdzenie, czy istnieją naukowe i techniczne możliwości wygenerowania sztucznej mgły.

Artymiak poinformował, że wniosek został wysłany za pośrednictwem polskiej Prokuratury Generalnej w ubiegłą środę. - Wniosek jest obszerny i dotyczy wielu kwestii - dodał. Prokurator zastrzegł jednak, że "z uwagi na dobro śledztwa do czasu zapoznania się z treścią tego wniosku przez adresata prokuratura wojskowa nie ujawni jego treści".

- Prawny obrót międzynarodowy wymaga tego, żeby adresat poznał treść wniosku ze stosownego pisma, a nie za pośrednictwem mediów - dodał. W maju o pomoc do USA zwrócili się już eksperci z rosyjskiej komisji, badającej wypadek. Chodziło o zbadanie aparatury nawigacyjnej samolotu przez jej amerykańskiego producenta.

Strona polska do tej pory skierowała pięć wniosków o pomoc prawną do rosyjskiej prokuratury. Zwróciła się w nich m.in. o przesłuchanie wskazanych świadków i przekazanie dokumentów, a także o "czasowe wydanie czarnych skrzynek jako niezbędnych dowodów w postępowaniu karnym". W ramach realizacji jednego z tych wniosków w drugiej połowie czerwca pocztą dyplomatyczną dotarło z Rosji do polskiej prokuratury sześć tomów akt, czyli około 1300 kart, rosyjskiego śledztwa. Wśród przekazanych dokumentów, jak informowano, znajdują się zeznania świadków, protokoły i dokumentacja fotograficzna z oględzin miejsca katastrofy oraz protokoły z identyfikacji ciał ofiar. Trwa tłumaczenie tych dokumentów.

Naczelna Prokuratura Wojskowa wcześniej informowała także, że polscy prokuratorzy planują wysłać kolejny - już szósty - wniosek o pomoc prawną do strony rosyjskiej, nie ujawniono jednak, czego będzie dotyczył. Podano jedynie, że zostanie on wysłany po uzyskaniu przekładu dokumentów uzyskanych w czerwcu. Ponadto NPW informowała, że jeden wniosek, dotyczący przesłuchania obywatela Białorusi, skierowano do władz tego kraju.

Polscy prokuratorzy wojskowi realizują też wniosek o pomoc prawną nadesłany do Polski z Rosji. W związku z tym, jak informowała NPW, prowadzone są czynności procesowe określone w rosyjskim wniosku, m.in. przesłuchania świadków.

Okoliczności katastrofy prezydenckiego samolotu poza polską i rosyjska prokuraturą bada również w Rosji Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK), a w Polsce komisja kierowana przez szefa MSWiA Jerzego Millera. W prowadzonych badaniach o pomoc do USA zwracała się już komisja rosyjska.

Na początku maja MAK informował, że jego przedstawiciel i polski ekspert udali się do Stanów Zjednoczonych, by wspólnie ze specjalistami amerykańskimi zbadać system ostrzegania przed zderzeniem z ziemią TAWS i system nawigacji satelitarnej GNSS z samolotu Tu-154M w amerykańskiej firmie, która je wyprodukowała. Polskiemu ekspertowi i przedstawicielowi MAK towarzyszył wtedy w USA specjalista z amerykańskiego Krajowego Zarządu Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), agencji federalnej badającej m.in. przyczyny katastrof lotniczych. Jak informowano badania wykazały, że system TAWS był sprawny.

10 kwietnia 2010 r. pod Smoleńskiem rozbił się samolot z 96 osobami na pokładzie. Nikt nie przeżył katastrofy. Wśród ofiar znajdowała się m.in polska para prezydencka. Wciąż trwa ustalanie przyczyn katastrofy.

Najnowszym wątkiem, który dotarł do opinii publicznej, są informacje przekazane przez Remigiusza Musia (technika pokładowego z Jaka, który lądował na lotnisku 30 minut przed tragedią), dotyczące wysokości, na której wieża kontrolna zezwoliła pilotom Tu-154 podjąć decyzję o lądowaniu. Muś mówi o 50m, a nie o 100m jak wcześniej twierdzili kontrolerzy.

Powrócił także temat ekshumacji zwłok ofiar tragedii. Niedawno okazało się, że rodziny ofiar mają już gotowy wniosek o ekshumację ciał ich bliskich. Po odpowiedzi prokuratury zdecydują, czy będą żądać przeprowadzenia ich badania.

Źródło:
LINK

edit: Burnago
Link poprawiony.

  • 0

#735

szymonn.
  • Postów: 168
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja Kiepska
Reputacja

Napisano

a co sadzicie o tym


  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych