Skocz do zawartości


Zdjęcie

stare zdjęcia...


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1

dagap.
  • Postów: 9
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Witam.Jestem nowa na tym forum i nie bardzo wiem jak uderzyć.
Chodzi mi konkretnie o zdjęcia które posiadam.Pewnego dnia,w dalekim kraju znalazłam album ze starymi zdjęciami.Pięknie opisane,pochodzace z 18.. roku.Trzy z nich wydają mi sie niesamowite.Co o nich sądzicie?


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

#2

MiszaAS.
  • Postów: 343
  • Tematów: 11
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Pierwsze i trzecie, to efekt złego wywołania :) Widać na tych zdjęciach nawet, że przebijają się negatywy. Nie znam się na fotografii, ale z tego co się orientuję, to aparaty analogiczne miały takie "wady" prześwietlania kliszy. Efekt takiego czegoś widać na tym drugim zdjęciu :) Nie mam pojęcia, jak to fachowo wyjaśnić, bo to kompletnie nie moja branża, jednak nie widzę nic niezwykłego w tych zdjęciach, aczkolwiek na pierwszy rzut oka mogą być ciekawe :) Pozdrawiam
  • 0

#3

kapuchy.
  • Postów: 591
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

najzwyklejsze efekty starzenia emulsji i uszkodzeń związanych z przechowywaniem
  • 0

#4

KriSSnt.
  • Postów: 387
  • Tematów: 9
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Niemniej jednak środkowe zdjęcie ma klimat... Niezły "kwas" te obrazy same :/

Kolega Niemrawy dobrze napisał, w sumie trzecie zdjęcie też by można zaliczyć do błędu podczas wywoływania, tudzież uszkodzonej w jakiś sposób kliszy.

A czy to czasem nie fizyczne zabrudzenie zdjęcia czymś?

Jeśli miałby być to jakiś "fizyczny" obiekt uchwycony przez aparat, to musiałby mieć on dziwne właściwości i zachowanie...

Musiałby emitować jakieś światło, przy jednoczesnym zachowaniu pewnej przezroczystości.