Skocz do zawartości


Zdjęcie

TBM zablokowane przez nieznany obiekt.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1

erebeuzet.
  • Postów: 865
  • Tematów: 31
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

*
Popularny

Największa na świecie maszyna drążąca (TBM - tunnel boring machine) , pracująca przy budowie tunelu pod autostradę w amerykańskim mieście Seattle zablokowała się na nieznanym obiekcie tkwiącym pod ziemią.

Dołączona grafika

Bertha, czyli urządzenie o średnicy tarczy 17,5 m i masie blisko 7 tys. t, rozpoczęło drążenie tunelu drogowego pod śródmieściem Seattle. Jest to największy na świecie TBM.

TBM wyprodukowała firma Hitachi Zosen w jej japońskiej fabryce. 30 lipca TBM Bertha wyruszył z komory startowej i tym samym rozpoczął drążenie tunelu o długości blisko 2 mil (3,2 km). Za około 14 miesięcy maszyna spodziewana jest w pobliżu skrzyżowania Sixth Avenue North i Harrison Street. Na początku urządzenie będzie pracowało z prędkością około 6 stóp dziennie (1,8 m), jednak stopniowo zwiększy się ona do 35 stóp dziennie (10,6 m). Trasa planowanego tunelu została podzielona na 10 odcinków.

Prace prowadzi konsorcjum firm, w którym główną rolę odgrywają spółki Dragados USA oraz Tutor Perini Corp. Tnel SR 99 ma zostać oddany do użytku pod koniec 2015 r.

Ale dwa tygodnie temu po przebyciu około 2 mil Bertha zatrzymała się na nieznanym obiekcie.

"Jesteśmy trochę zdziwieni, że coś zatrzymało maszynę" mówi Chris Dixon z Seattle Tunnel Partners.

Oficjalnie Bertha zatrzymała "po nieoczekiwanym zetknięciu się z materiałem o dużo większej odporności niż uwzględniono w projektach"

Tajemnicza przeszkoda znajduje się 60 metrów pod ziemią i szybko stała się powodem snucia wielu teorii.

"Historia pochowana jest wszędzie w Seattle" mówi historyk Feliks Banel. "Może to być Jimmy Hoffa, Sasquatch albo UFO"

Obszar, na którym zatrzymało się urządzenie , był kiedyś pod wodą. Obiekt blokujący ścieżkę Berthy może być pozostałością korzeni przemysłowych w Seattle, mówi Lorraine McConaghy, historyk z Muzeum Przemysłowej Historii Seattle .

Seattle Tunnel Partners podejmuje kroki, aby zidentyfikować i usunąć obiekt. Wykona 10 odwiertów, które obniżają ciśnienie wody pod ziemią tak aby pracownicy mogli bezpiecznie dostać się bliżej i przyjrzeć, co powstrzymuje Berthe. Proces może trwać dwa tygodnie lub dłużej.

"Jest tysiące domysłów, co się dzieje, ale dopóki nie dostaniemy się tam i zobaczymy, jaka jest rzeczywista sytuacja , to tylko spekulacje i domysły" powiedział Dixon na konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu.

Banel dodał, że mimo iż prawda może okazać się nudna (czytaj: To jest po prostu wielki głaz), misterium stało się okazją do refleksji na temat przeszłości miasta.

http://www.youtube.com/watch?v=2Dqkhi0V8_Y
  • 6



Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych