Skocz do zawartości


Zdjęcie

Najniebezpieczniejsze lotniska na Świecie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1

Pomaranczka.
  • Postów: 370
  • Tematów: 4
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

*
Popularny


Port lotniczy Princess Juliana


Lotnisko to znajduje się na holenderskiej części wyspy. Jest to jedno z dwóch lotnisk pasażerskich na wyspie, jednakże znajdujące się w francuskiej części wyspy lotnisko Aerodrome de L'esperance jest małym lokalnym lotniskiem, zdolnym do przyjmowania wyłącznie małych samolotów prywatnych oraz obsługi ruchu lokalnego wyspy. Z tego względu Princess Juliana International Airport jest jedynym lotniskiem pasażerskim o zasięgu międzynarodowym, posiadającym terminal pasażerski i zdolnym do obsługi międzynarodowego ruchu lotniczego: pasażerów i cargo.
Charakterystycznym elementem lotniska, co czyni je wyjątkowym w skali praktycznie całego świata, jest jego lokalizacja. Pas startowy po obu stronach jest oddzielony od wody zaledwie kilkudziesięciometrowym pasem plaży. Od strony zachodniej – od wód Atlantyku, a od strony wschodniej – od wód zatoki Simpson Bay. Od strony zachodniej znajduje się słynny wśród fanów lotnictwa punkt, gdzie zbierają się entuzjaści z całego świata, by obserwować i fotografować samoloty podchodzące do lądowania na wysokości 10-20 metrów nad ziemią


Dołączona grafika



http://www.youtube.com/watch?v=zAfQwDizpRo&list=FLB8t_h1TBVHG_rptCINlFdQ&index=3






Lotnisko Courchevel


Lotnisko to umiejscowione jest we francuskich Alpach. Posiada jeden z najkrótszych pasów startowych na świecie. Mierzy zaledwie 525 metry, a jego nachylenie wynosi 18.5%. Lądować mogą tutaj tylko specjalnie przeszkoleni piloci, bo nie ma stąd możliwości "ponownego odejścia" po nieudanej próbie lądowania. Lądował tu James Bond (Pierce Brosnan) w filmie „Jutro nie umiera nigdy”.



Dołączona grafika



http://www.youtube.com/watch?v=6pK9uqF4y7c&list=FLB8t_h1TBVHG_rptCINlFdQ&index=5






Port lotniczy Juancho E. Yrausquin


Jest jedynym lotniskiem na karaibskiej wysepce Saby w rejonie Antyli Holenderskich. Samo lotnisko obejmuje dużą część wyspy. Większość specjalistów okrzyknęło to lotnisko – najbardziej niebezpiecznym na Świecie. Pas startowy jest tak krótki, że zawsze wyraźnie widać jego początek i koniec. Niebezpieczeństwo wynika z fizycznej pozycji lotniska. Jest ono oskrzydlone z jednej strony przez wysokie wzgórza, a z drugiej przez klify.


Dołączona grafika



http://www.youtube.com/watch?v=kIuS4qx9WE4






Port lotniczy Barra


Jest to jedyny na świecie port lotniczy znajdujący się na plaży, z którego odlatują i lądują regularne samoloty pasażerskie. Znajdujące się na nim 3 pasy, oznaczone są drewnianymi tyczkami na końcach. Dzięki temu operujące na tym lotnisku samoloty typu Twin Otter mogą niemal zawsze lądować pod wiatr. Podczas przypływu pasy lotniska są zalane wodą i czasy lądowania i startu są uzależnione od pływów. Przyjeżdżając tam późnym popołudniem można zauważyć samochody z włączonymi światłami, które dostarczają pilotom dodatkowej widoczności.


Dołączona grafika



http://www.youtube.com/watch?v=QXJbB3TGOX8&list=FLB8t_h1TBVHG_rptCINlFdQ&index=3






Port lotniczy Madera


Lotnisko to kontroluje krajowy i międzynarodowy ruch lotniczy wysepki Madery.
Było niegdyś osławione ze względu na bardzo krótki pas startowy (1400m), otoczony przez wysokie góry i ocean. Wkrótce jednak został wydłużony o 400m. Stało się to za sprawą wypadku, jaki miał tam miejscu w 1977 roku. A w roku 2003r. niemal podwojono długość pasa startowego.



Dołączona grafika




http://www.youtube.com/watch?v=reH9T5VXnTI&list=FLB8t_h1TBVHG_rptCINlFdQ&index=2






Port lotniczy Lukla


Lukla jest małym lotniskiem we wschodnim Nepalu. W styczniu 2008r. rząd Nepalu ogłosił, że nazwa lotniska zostanie przemianowana w honorze dla nowozelandzkiego himalaisty Edmunda Hillarego, pierwszej osoby która zdobyła szczyt Mount Everest. Lotnisko cieszy się popularnością, bo ląduje tam większość himalaistów z zamiarem zdobycia Mount Everestu.



Dołączona grafika



http://www.youtube.com/watch?v=gpDkBKFHVE0&list=FLB8t_h1TBVHG_rptCINlFdQ&index=1




Źródła:
Żródło
Wikipedia
Google





Lotnisko Princess Juliana zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Samoloty latające nad samymi głowami turystów. Musi być piękny widok, aż chciałoby się tam pojechać na wakacje.


Nie widziałam żeby kiedyś był taki temat. Jeśli był to przepraszam :)
  • 9



#2

daxx.
  • Postów: 558
  • Tematów: 116
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Na liście zabrakło Smoleńska...
  • -2



#3

Arkadiusz.

    Pilot in command

  • Postów: 757
  • Tematów: 6
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Zabrakło nieczynnego już portu lotniczego Hongkong Kai Tak i jego drogi startowej 13/31. Zgadnijcie, na którym kierunku lądowanie było trudniejsze? :) Wstęp do zabawy: całe podejście do 13 umiejscowione było nad bardzo gęstą zabudową. Pas wybudowany na sztucznej "wyspie" otoczonej z trzech stron wodą. Zjazd z pasa w prawo i w lewo - wodowanie, "przestrzelenie" pasa - to samo. Z jednej strony lotniska góry, z drugiej zatoka, tak więc wiatry wieją jak chcą i do słabych nie należą. Sama zabawa: ścieżka podejścia na krótko przed przyziemieniem wymaga wykonania skrętu o 47 stopni (tak w tym miejscu układają się góry), a krótko po nim przyziemienia. Miejsce rozpoczęcia skrętu wyznacza optyczny znacznik ustawiony na wzgórzu. Po łuku prowadzi ichniejsza modyfikacja ILS, ale po wyjściu z niego prowadzić przestaje. Wszystko to na takiej wysokości, że można zajrzeć lokalnym Chińczykom do okien. Oczywiście Kai Tak był jedynym międzynarodowym portem lotniczym w Hongkongu, tak więc lądowały tam Boeingi 747, a nawet Concorde.
  • 0



#4

mefistofeles.
  • Postów: 751
  • Tematów: 13
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Zabrakło nieczynnego już portu lotniczego Hongkong Kai Tak i jego drogi startowej 13/31. Zgadnijcie, na którym kierunku lądowanie było trudniejsze? :) Wstęp do zabawy: całe podejście do 13 umiejscowione było nad bardzo gęstą zabudową. Pas wybudowany na sztucznej "wyspie" otoczonej z trzech stron wodą. Zjazd z pasa w prawo i w lewo - wodowanie, "przestrzelenie" pasa - to samo. Z jednej strony lotniska góry, z drugiej zatoka, tak więc wiatry wieją jak chcą i do słabych nie należą. Sama zabawa: ścieżka podejścia na krótko przed przyziemieniem wymaga wykonania skrętu o 47 stopni (tak w tym miejscu układają się góry), a krótko po nim przyziemienia. Miejsce rozpoczęcia skrętu wyznacza optyczny znacznik ustawiony na wzgórzu. Po łuku prowadzi ichniejsza modyfikacja ILS, ale po wyjściu z niego prowadzić przestaje. Wszystko to na takiej wysokości, że można zajrzeć lokalnym Chińczykom do okien. Oczywiście Kai Tak był jedynym międzynarodowym portem lotniczym w Hongkongu, tak więc lądowały tam Boeingi 747, a nawet Concorde.


Masz rację Arkadiusz, uzupełnie filmem z Jumbo



Ja uzupełniłbym listę o Gibraltar ( gdzie pas startowy przecina autostrada) i przede wszystkim o lotnisko, w mojej subiektywnej opinii najniebezpieczniejsze na świecie, jeżeli chodzi o porty międzynarodowe : Lotnisko Toncontin znajdujący sie w Hondurasie, Tegucigalpa.

To lotnisko jak na międzynarodowe ma wyjątkowo krótki pas, wymaga najwyższej uwagi i koncentracji nawet podczas podejścia w doskonałych warunkach atmosferyccznych. Maszyny muszą gwałtownie obniżać lot ze względu na teren i niezwykle krótki pas startowy kończący się 20metrową przepaścią. Lotnisko znajduje się wśród gór, wykorzystywane są znaki na ziemi, piloci nie lecą tylko na przyrządach. Schodzi się gwałtownie znad wzgórza, mija autostradę i dom z basenem, wykonuje skręt. Na pasie jest namalowany znak, kolejny 150m dalej. Jeżeli koła nie dotkną pasa między nimi trzeba się wnieść i spróbować ponownie. Dodatkowo górskie położenie lotniska sprawia, że często schodzą deszcz i mgła ograniczające widoczność. Wprawdzie lotnisko nieco zmodernizowano (zamknięto na półtorej miesiąca i wydłużono pas o 270 m eliminując nieco strome zejście) ale jednak nadal jest uznawane za jedno z najniebezpieczniejszych na świecie.

jako uzupełnienie:





tutaj natomiast dość głośna swego czasu sytuacja gdzie pilot przed końcem dobiegu musiał wykonać skręt w lewo aby nie spaść z klifu.


  • 0





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych