Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zakup trumny w Polsce

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

Phiaas De'Sarlan.
  • Tematów: 3
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Sprawa wygląda następująco. Wiem, że może zabrzmi to głupio ale zastanawiałem się nad zakupem trumny, jako gadżetu, który mógłbym sobie postawić w kącie, żeby ładnie wyglądało. Nieważne. W każdym razie szukając jakichś internetowych ofert natknąłem się na stronę, gdzie ktoś pytał czy to prawda, że w Polsce trumnę kupić można jedynie po okazaniu aktu zgonu (wtf?). I tu pojawia się moje pytanie. Czy to prawda? A jeśli tak (co biorąc pod uwagę jak bardzo niedorzeczne by to było, w Polsce może być prawdziwe) to czy jest jakiś przepis prawny, który to reguluje, czy to po prostu wewnętrzny wymysł (zmowa?) zakładów pogrzebowych, czy nie wiem kto tam się tym zajmuje, co notabene, w razie, gdybym chciał takową nabyć, podchodziłoby pod wykroczenie odmówienia sprzedaży etc. (nie znam się na tych prawnych zagadnieniach, ale coś takiego chyba jest?).

Cannabinol.
  • Tematów: 19
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Ja też nie wiem jak to jest ale wątpię by do zakupu trumny potrzebny był akt zgonu. Musiałaby istnieć jakaś regulacja, co jest trumną a co skrzynią, pudłem itp. Równie dobrze mógłbyś kupić jakąś atrapę lub znaleźć stolarza który ją dla Ciebie wykona. Zorientuj się w kosztach, popytaj stolarzy a myślę że nie będzie z tym problemu.

Phiaas De'Sarlan.
Reputacja

Napisano

No ja wiem, że to byłoby bez sensu ale niestety to wcale nie znaczy, że to nieprawda. To, że stolarz mógłby mi zrobić, to ja wiem, lecz gorzej byłoby z takim ładnym wnętrzem (no wiecie - poduszki, czy co tam się wkłada dla wygody do środka). Chciałem sobie zamówić przez internet i ew. odebrać osobiście, a z tego co szukałem w sieci, to sprzedają je tylko zakłady pogrzebowe i co najśmieszniejsze nawet nie podają cen danych modeli (!).

Użytkownik Phiaas De'Sarlan edytował ten post 08.05.2012 - 07:14