Nie mam zdjęć, więc muszę zrobić opisowe wprowadzenie, postaram się maksymalnie skrócić:
Kiedy miałam osiem lat przeprowadziliśmy się do nowo wybudowanego przez ojca, jeszcze w stanie nieco ponad-surowym, szeregowego domku jednorodzinnego. Nowe osiedle, samiuśki koniec miasta (~100m od tablicy informującej o jego granicy). Po sąsiedzku już tylko ogródki działkowe, pola i mała jednostka wojskowa. Spokojna okolica, pomimo znajdującej się w pobliżu wylotówki. Dom ma "półtora" piętra - piwnica, parter, piętro i "wysoki" strych. Z początku wszyscy mieszkaliśmy na parterze, funduszy zawsze było mało i wykańczanie trwało latami. Ponieważ uliczka, na której usytuowano szereg znajduje się na wzniesieniu, budynki stawiano "schodami" (wybaczcie, nie znam się na fachowym słownictwie budowlanym) - cztery budynki na jednym poziomie, potem uskok w górę i kolejne trzy zrównane ze sobą. Wszystkie są oczywiście do siebie przytulone. Mój dom jest pierwszym, który rozpoczyna właśnie ten "uskok", oznacza to zatem, że w stosunku do sąsiada jest przesunięty sporo w górę - fundamenty znajdują się gdzieś w okolicy jego okien, poza tym sąsiad nie ma piętra, tylko niewysoki strych (po prostu inna konstrukcja). Kiedy miałam dziesięć lat, ojciec wykończył na piętrze jeden pokój, resztę odgrodził ścianą ze styropianu - wiadomo, żeby ciepło nie uciekało na nieużywaną część domu. Pokój ten zajęłam oczywiście ja, skazana na banicję