Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak ludzie wyobrażali sobie XXI w. jeszcze sto lat temu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#16

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Do Ciebie to nic nie dociera? Wiesz, że sam fakt pojawienia sie komórki to przełomowe odkrycie? Nie ważne ile ważyła, jaka była. ONA BYŁA. to jest WIELKI skok jeśli chodzi o łączność. Łatwiej udoskonalić niż wymyślić.
Chyba że tak bardzo jarasz sie kolorowymi tapetkami w nowiutkiej komóreczce, że to nie dociera?


Tu nie było żadnej rewolucji. To tylko powolna ewolucja. Już w czasie II Wojny Światowej istniały radiowe stacje komunikacyjne wielkości plecaka, którymi można było się komunikować na odległość. Od tego dzieliła nas tylko mozolna miniaturyzacja przez kilka dziesięcioleci i dotarcie do momentu gdzie opłacalne zaczęło być budowanie anten nadawczych.

Od lat 90 technologia telekomunikacyjna poszła trochę dalej niż te kolorowe tapetki o których mówisz. ;)

Kolejne standardy WiFi, Bluetooth, dochodzimy do teoretycznych gigabitów transferu bezprzewodowego (w praktyce kilkudziesięciu megabitów). To jest gigantyczny skok w ilości przesyłanych danych. Szyfrowanie tych danych - dzięki któremu możesz spokojnie wysyłać bezprzewodowo hasła dostępu. Jak już mówiłem to że Ty tego postępu nie widzisz, nie znaczy że go nie ma.

Pomijam że obecne komórki mają już nawet kilkanaście razy większą moc obliczeniową niż mój pierwszy komputer (pentium II 233mhz) :roll:
  • 0



#17

voyak.
  • Postów: 6
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Slaw patrzysz na sprawę z perspektywy fana motoryzacji i jesteś zupełnie nieobiektywny . Wybacz , ale porostu nie masz racji - spójrz na osiągi samochodów na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat - niewiele się one tak naprawdę zmieniły , nijak nie można porównać tego do skoku w elektronice gdzie parametry rosną w tempie geometrycznym. btw. rozwaliła mnie ta grafika z klasy - skojarzyło mi się another brick in the wall pink floyd.
  • 0

#18

PaZi.
  • Postów: 933
  • Tematów: 4
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Oj zmieniło się trochę więcej niż ci się wydaje. Właśnie przez elektronikę i wielką moc obliczeniową możliwe jest zaprojektowanie wydajnych silników, karoserii o niskim oporze aerodynamicznym czy wyposażenie samochodu w zaawansowane systemy kontroli trakcji. Dzisiaj mamy samochody mogące rozpędzić się do ponad 430km/h i jednocześnie mogące być używane na normalnych drogach, a nie tylko na solnych postyniach. Dzisiaj jeździmy szybciej i bezpieczniej niż 20 lat temu.

Pozdrawiam
  • 0

#19

Slaw.
  • Postów: 127
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja ponadprzeciętna
Reputacja

Napisano

Pomijam że obecne komórki mają już nawet kilkanaście razy większą moc obliczeniową niż mój pierwszy komputer (pentium II 233mhz) :roll

Według mnie rewolucja w łączności była w latach 90tych. Z dwóch powodów - omawiane już komórki oraz internet. To są chyba dwa najpopularniejsze wynalazki bez którego w dzisiejszych czasach żyć by się nie dało.
Moim pierwszym komputerem był Pentium 100mhz :D troszkę czasu od tego momentu upłynęło.
Przyznaje że pisząc "raczkująca" troche przesadziłem, ale chodziło mi zwłaszcza o dostępność samochodów w latach 70tych i 90tych.

Od lat 90 technologia telekomunikacyjna poszła trochę dalej niż te kolorowe tapetki o których mówisz. ;)

Pod koniec lat 90tych nie było już tak źle z komórkami ;)
Na ceny połączeń bym jakoś szczególnie nie patrzał (tak samo jak ceny internetu) bo to w Polsce było kosmicznie drogie. Właściwie to do tej pory jest drogie.

Kolejne standardy WiFi, Bluetooth, dochodzimy do teoretycznych gigabitów transferu bezprzewodowego (w praktyce kilkudziesięciu megabitów)

Ta zmiana to jest jak zmiana winyli na kasety. Widać skok ale idea ta sama.

Dzisiaj mamy samochody mogące rozpędzić się do ponad 430km/h

W latach 90tych powstał motocykl produkowany na taśmie osiągający prędkość powyżej 300km/h - wygodny, łatwy w prowadzeniu i dostepny (w miare) dla ludzi. Powstawały by jeszcze szybsze ale jest podpisana deklaracja że motocykle nie beda przekraczały 300km/h
Tak więc do czasu tej deklaracji Hayabusa miała na liczniku 340km/h a po (czyli nowsze roczniki) 280km/h

Dla mnie to jest skok gdyż w latach 70tych i 80tych motocykl o pojemności powyżej litra osiągał niby powyżej 200km/h lecz był cięzki w prowadzeniu, ważył strasznie dużo i palił jak smok.
  • 0

#20

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 3017
  • Tematów: 2589
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Właśnie przez elektronikę i wielką moc obliczeniową możliwe jest zaprojektowanie wydajnych silników, karoserii o niskim oporze aerodynamicznym czy wyposażenie

Elektronika i wielka moc obliczeniowa ułatwia projektowanie, a nie "umożliwia". Gdyby było inaczej, to nie powstałyby takie samochody jak Tatra T77a z 1935 roku, której parametry aerodynamiczne nawet dzisiaj są niezwykle trudne do osiągnięcia w seryjnych samochodach -- a mówiąc wprost, chyba nie istnieje seryjnie produkowany współczesny samochód lepszy po tym względem od czeskiego auta.

A patrząc na wszystko raczej chłodno, największy i najbardziej znaczący postęp dokonał się według mnie w medycynie. Oczywiście wiąże się on z rozwojem różnych wspomnianych już wcześniej technologii, ale akurat w tej dziedzinie efekt jest chyba najbardziej spektakularny.



Gdyby taki rozwój nastąpił w motoryzacji, to dobrej klasy samochód powinien kosztować kilka złotych, a na jednym litrze paliwa powinien by przejechać jakiś milion kilometrów. Do tego w kilka tysięcy razy krótszym czasie, niż 60 lat temu.

A podczas jazdy co jakiś czas by się zatrzymywał bez powodu i w celu kontynuowania jazdy należałoby wysiąść i wsiąść ponownie. Wiem, taaaaka broda ;)
  • 0



#21

PaZi.
  • Postów: 933
  • Tematów: 4
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Ułatwia i umożliwia. Jeśli badanie eksperymentalne zajełoby bardzo dużo czasu to nikt by takiego projektu nie rozpoczął. W przypadku aerodynamiki samochodów rzeczywiście bardziej ułatwia niż umożliwia ale to nie była jedyna rzecz do której się odnosiłem.

@Slaw

Oceniasz postęp tylko po szybkości maksymalnej. Moim zdaniem to wprowadzenie elektroniki do samochodów było znaczącym postępem. Dzieki znacznie przyspieszonemu procesu projektowania samochody są tańsze i dostępne dla znacznej części ludzi. Wraz z wejściem elektroniki silniki diesla dotarły do kolejnego kamienia milowego w ich rozwoju czyli systemie commonrail. Samochody są dużo mniej palą, mają więcej luksusowego wyposażenia, jeżdżą szybciej i zdecydowanie bezpieczniej. Cały przemysł ruszył do przodu z kopyta zamiast tylko powoli brnąc do przodu.

Pozdrawiam
  • 0

#22

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Elektronika i wielka moc obliczeniowa ułatwia projektowanie, a nie "umożliwia".


Ale za to JAK ułatwia. :)

Można zaprojektować samochód w Aliasie, przeprowadzić wszelkie potrzebne symulacje w komputerze i wysłać go do produkcji.
  • 0




 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych