Napisano 19.01.2011 - 00:41
Napisano 19.01.2011 - 02:31
Napisano 19.01.2011 - 11:44
Użytkownik wiem wszystko edytował ten post 19.01.2011 - 11:45
Napisano 19.01.2011 - 11:46
Użytkownik noxili edytował ten post 19.01.2011 - 12:09
Napisano 19.01.2011 - 13:28
idea napędzania pojazdów sprężonym powietrzem ma już ponad 100 lat
,,Technologia ogniw paliwowych zasilanych wodorem to motoryzacyjna przyszłość,w której z rur wydechowych samochodów wydostaje się jedynie mgiełka pary wodnej.
Użytkownik zygix edytował ten post 19.01.2011 - 15:25
Napisano 19.01.2011 - 13:48
Auta na prąd nie są tak wydajne jak te na benzynę a po za tym obecnie te najlepsze z dużą mocą silnika są bardzo drogie. Te tańsze są słabsze, mają mniejszy zasięg, trzeba je długo ładować a za bardzo nie ma gdzie. To nie jest takie proste hop siup i auto na prąd.
Użytkownik defensis edytował ten post 19.01.2011 - 13:48
Napisano 19.01.2011 - 15:00
Z tym spalaniem to lekka przesada może tyle podawali w salonie,żeby nakręcić klienta.W ogóle podawane w tabelkach przez producentów zużycie paliwa,owszem uzyskują,ale w laboratorium i nijak ma się do zużycia w trakcie codziennego użytkowaniaBędąc w Berlinie widziałem w salonie mercedesa S klasse z silnikiem hybdrydowym, moc około 320KM, spalanie - 5-6 litrów.
Użytkownik zygix edytował ten post 19.01.2011 - 15:05
Napisano 19.01.2011 - 16:03
Napisano 19.01.2011 - 21:05
Póki co, zastanawiam się, dlaczego w salonach nie stoją już takie autka.
Użytkownik ICM600 edytował ten post 19.01.2011 - 21:06
Napisano 19.01.2011 - 21:38
Dziękuję za zwrócenie uwagi... tyle, że ja podałem przykład samochodu, który do „funkcjonowania” nie potrzebuje ciągłego ładowania – tylko butelki z wodą. Zatem Twoja uwaga nie jest cenna, a moje podziękowania nie są szczere.Odpowiedź padła w podanym przez noxiliego filmie - wyjaśnia to pan psycholog od ok 2:00
Napisano 22.01.2011 - 20:47
Napisano 22.01.2011 - 21:37
Napisano 28.01.2011 - 00:11
Już wiemy jak wygląda pojazd VW, który jadąc prawie nie spala paliwa. Teraz zostanie zaprezentowany, o ironio, w Katarze.
Akurat w tym państwie, w którym zaraz rozpocznie się Katar Motor Show, kierowcy nie bardzo martwią się o ceny paliw. Ale być może na złość im Volkswagen chce zaprezentować auto, które prawie nie potrzebuje katarskich zapasów ropy.
XL1 według zapewnień producenta zużywa jedynie 0,9 litra oleju napędowego na 100 km. By osiągnąć ten wynik inżynierowie Volkswagena wyposażyli go w 47-konnego, dwucylindrowego diesla o pojemności 800 cm3, zestawionego z silnikiem elektrycznym i litowo-jonowym akumulatorem. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów układ ten pozwala na rozpędzenie ważącego 795 kg pojazdu do 100 km/h w 11,9 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Co więcej, na samej energii elektrycznej auto może przejechać do 35 km, więc pewnie niejeden właściciel będzie mógł w codziennym użytkowaniu zupełnie zapomnieć o oleju napędowym.
W kabinie XL1 wygospodarowano miejsce dla dwóch osób i 100 litrów bagażu. Nie ma więc mowy o weekendowym wypadzie na zakupy do hipermarketu, ale przy takim zużyciu paliwa można jeździć „na raty". Oczywiście nie szybko, bo producent nie wprowadza tego modelu do seryjnej produkcji, ale podobno możemy liczyć, że już w niedalekiej przyszłości podobne rozwiązania trafią „pod strzechy".
Napisano 28.01.2011 - 16:33
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych