Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sztuki i Sporty walki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1

Shi.

    關帝

  • Postów: 997
  • Tematów: 39
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 3
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Ponieważ nie znalazłem takiego tematu to postanowiłem go założyć (z tego co pamiętam kiedyś był podobny). Trenuje ktoś ? Może ktoś tylko się tym zagadnieniem interesuje ? Ja ćwiczę MA już od około 8 lat. Zdążyłem ćwiczyć już Karate Kyokushinkai, BJJ, MT, aktualnie ćwczę Shaolin Chowgar z lini sifu Quacha.

To taki "trailer" głównej szkoły naszego stylu :



Przedstawiony na nim jest "Lion Dance" (Taniec Lwa) który jest niejako formą pewnego zaklęcia które ma za zadnie odepchanie złych mocy i duchów od danego miejsca :). Może jeszcze coś więcej napiszę o samym moim stylu, jest to styl walki stworzony na przełomi XIX i XX wieku przez Chow Lunga. Jest stylem południowym (z południa Chin) więc charakteryzuje się niskimi i stabilnymi pozycjami, szybkimi technikami nożnymi i ręcznymi o dużej dynamice i ciągłości ataku. Jako tradycyjny styl posiada układy do ćwiczeń walki z bronią np. szablą, podwójną szablą, nożami, kijem itd. Moje treningi to również ćwiczenia Qi Gong wzmacniające nie tylko ciało ale również ducha oraz umysł. Założyciele stylu byli znani jako "Pięciu tygrysów z Kantonu" lub jako "Pięciu Tygrysów Chow Gar".

Oczywiście mogą pojawiać się spekulację co to skuteczności tradycyjnych sztuk walki. Tutaj niestety wychodzi na wierzch pewna nieznajomość albo niewiedza w zakresie sztuk walki. Kung Fu to nie wysokie skoki czy efektowne salta czy kopnięcia to system powstały żeby ludzie potrafili się bronić jak i zabijać. Treningi wolnej walki "San-Da" (czyli dosłownie w języku chińskiem "wolna walka") są bardzo częste na treningach Kung Fu. Niestety w Polsce jak i w Europie bardzo trudno o szkołę tradycyjnego Kung Fu na poziomie większość to niestety szarlatani.

Tutaj filmik przedstawiający Sanda Sanshou :