czy zastosowanie metalowych tarcz (miękki metal) do montażu tych magnesów osłabi mi ich siłę odpychu.
Wydaje mi się, że do samego montażu magnesów najlepiej użyć czegoś o właściwościach zbliżonych do powietrza, czyli np. aluminium.
Od biedy drewno (do budowy prototypu)
Problem z silnikami czysto magnetycznymi polega na tym, że (najprawdopodobniej) nie da się uzyskać ciągłego ruchu tylko za pomocą magnesów. Ta konstrukcja, którą podałem nie będzie działać. Co prawda magnesy się odepchną i rotor się obróci, ale będzie miał za małą energię, ze by pokonać siłę odpychania następnych magnesów i w rezultacie się zatrzyma. W swojej konstrukcji musisz uwzględnić także zasilanie takiego silnika, żeby był możliwy ciągły ruch. Przykładowo, w mojej konstrukcji musiałbyś w statorze mniej więcej 30 stopni przed każdym magnesem dać cewkę, która uniemożliwiłaby wyhamowanie rotora. Przypuszczam, że po odpowiednim dobraniu kątów pochylenia magnesów i sterowania cewkami dałoby się stworzyć urządzenie dające więcej energii, niż pobiera.
magnesik neodym walcowy 20*10 podnosi 16kg-przesadzili chyba
Zależy jak mierzyć, ale to jest możliwe
Osobiście, jeśli miałbym budować taki silnik (a pewnie latem w końcu się za to wezmę) budowałbym silnik Adamsa, bo w zasadzie jak go raz zbudujesz, to nie musisz już nic w nim zmieniać (typu ustawienia magnesów). Zabawa polega tu w zasadzie tylko na dobraniu odpowiedniego sterowania, przynajmniej tak mi się wydaje.
Użytkownik Ill edytował ten post 14.06.2010 - 19:22