Nie znam się zbytnio na samolotach, ale zawsze je podziwiałem, dlatego jak tylko natrafiłem na tego bloga wiedziałem, że może on zainteresować kilka osób z tego forum...czekam na wasze opinie w związku z nim:
http://marcelofaria.wordpress.com/
Jak chodzi o pierwszy film to samoloty przedstawione w tym filmiku można podzielić na 4 kategorię:
1. Samoloty, które były lub są nadal eksploatowane w amerykańskich siłach powietrznych jak np. F-117, B-2, Sr-71
2. prototypy jak np. X-29, Yf-23, Bird of Prey czy wreszcie przypominający latający spodek Avrocar, który miał w założeniu zastąpić w US Army Jeepy.
3. Projekty samolotów jak np. przewijający się tam projekt nowego bombowca dla USAF, będące na razie tylko na desce kreślarskiej.
4. Najciekawsza rzecz, o której traktuję też w całości drugi film czyli projekt Aurora, hipotetyczny nowy samolot szpiegowski Amerykańskich Sił Powietrznych, który miał zastąpić wycofane na początku lat 90. XX wieku Sr-71 Blackbird. Rzekomo wyposażony w nowej generacji napęd tzw. napęd hipersoniczny umożliwiający mu loty z prędkością powyżej 6 mach, szybciej niż jakakolwiek rakieta przeciwlotnicza. Pierwsze obserwacje tego samolotu są notowane właśnie na początek lat 90., gdy amerykańscy geolodzy z U.S. Geological Survey zanotowali kilkukrotnie grom dźwiękowy samolotu poruszającego się nad zachodnimi stanami z prędkością szacowaną przez nich na 5-6 Mach. Oprócz tego dziwny samolot był widziany przez kilku świadków m.in. załogę norweskiego okrętu wojennego, którzy zanotowali obserwację nieznanego samolotu lecącego w towarzystwie KC-135 i F-15 u północnych wybrzeży Norwegii. To było ok. 1995 roku. Amerykanie nigdy jednak nie przyznali się do posiadania takiej maszyny stąd część osób powątpiewa w jego istnienie. Trochę dziwne wydaję się by USAF przez prawie 20 lat trzymała ten projekt w tajemnicy. Inne tajne samoloty były ujawniane opinii publicznej znacznie szybciej np. F-117 po 6 latach od pierwszego lotu. W XXI wieku o Aurorze jakby ciszej, stację geologicznie nie notują już przelotów samolotów latających tak szybko, co może też prowadzić do wniosku, że Aurora była tylko pojedynczym prototypem, który po kliku latach testów nie wszedł do eksploatacji. Specjaliści z dziedziny obronności np. z wydawnictwa Altair, stwierdzali, że w dzisiejszych czasach, gdy rozpoznanie można prowadzić z satelitów nie ma uzasadnienia ekonomicznego dla takich projektów jak Aurora. Jak jest naprawdę nie wiadomo.
Użytkownik balas edytował ten post 06.05.2010 - 17:11