Skocz do zawartości




Informacje o artykule

  • Dodany: 08.05.2011 - 20:07
  • Aktualizacja: 11.05.2011 - 11:44
  • Wyświetleń: 6832
  • Odnośnik do tematu na forum:
    http://www.paranormalne.pl/topic/2187-geometrie-zbozowych-piktogramow/

    Podyskutuj o tym artykule na forum
 


* * * * *
0 Ocen

Geometrie zbożowych piktogramów

Napisane przez Eury dnia 08.05.2011 - 20:07
Komentuj na forum

Nic nigdy nie dzieje się przypadkowo, wszystko we wszechświecie ma sens, a każde zdarzenie bezpośrednio zależy od zdarzenia go poprzedzającego i samo w sobie stanowi bazę dla zdarzenia następnego. Piktogramy... Geometryczne twory - piękne i intrygujące i choć na całym świecie istnieje kilkanaście grup tworzących owe znaki w zbożu to są takie piktogramy których rekonstrukcji w zbożu nie podjęłaby się żadna grupa tzw. "circlemakerów", a jeśli nawet to finalny efekt byłby daleki od oryginału i to nie za sprawą różnic wizualnych ale za sprawą sporych różnic w geometrii konstrukcji.

Na świecie wyróżniono kilkanaście piktogramów co do których istnieje niemalże 100-procentowa pewność, że nie zostały wykonane przez ludzi... mało tego... uznano owe figury za niemożliwe do rekonstrukcji w zbożu w takiej formie jaką one przyjęły.

Zwolennicy teorii jakoby kręgi zbożowe tworzone były przez ludzi z deskami / walcami będą musieli przełknąć gorzką pigułkę po informacjach zawartych w tym temacie. Nawet mając do dyspozycji najlepszą grupę "circlemakerów" (weźmy chociażby ludzi z dużym doświadczeniem z circlemakers.org), nawet przy użyciu najlepszego sprzętu, noktowizorów, dalmierzy, nie można zrobić tego co przez ostatnie kilka lat miało miejsce głównie w Anglii ale również na całym świecie.

Przejdźmy do rzeczy

Badania kręgów zbożowych wykazują, że KAŻDY element stanowiący część piktogramu choćby był najmniejszy i najmniej ważny jest umiejscowiony w zbożu zgodnie ze ściśle określonymi regułami geometrycznymi. NIC nie dzieje się przypadkowo. Elementy te umiejscawiane są przy udziale bardzo restrykcyjnych reguł geometrii.

Weźmy dwa przykładowe piktogramy:

Pierwszy to piktogram który pojawił się w Winterbourne Bassett, nr. Avebury, Wiltshire, 2 czerwca 1997 roku. Nazwany został "Harlekin". Formacje tą bardzo łatwo wykreślić na papierze / komputerze ale... nie w zbożu! Po kilku krokach rekonstrukcyjnych mamy sytuacje pokazaną na rysunku niżej:

Dołączona grafika


Widzimy kilkukrotne wykreślanie okręgów, okrąg centralny a następnie biorąc pod uwagę pewne punkty przecięcia wykreślamy trzy okręgi (niebieskie) które stanowić będą bazę dla dalszej konstrukcji. Zatem kolejne kroki...

Dołączona grafika


Kilka dodatkowych linii i okręgów i formacja gotowa. Widzimy wiele różnych elementów w finalnej konstrukcji które powstały tylko i wyłącznie na podstawie kroków przeprowadzonych wcześniej (zasady geometrii i wykreślania). Następnie dostrzegamy wiele konstrukcyjnych elementów które nie są obecne w formie finalnej a MUSIAŁY być wcześniej wykreślone bo stanowią bazę na jakiej opiera się forma końcowa. Weźmy chociażby pod uwagę duży okrąg (granice którego oznaczono trzema czerwonymi strzałkami).

Dołączona grafika


Okrąg ten MUSIAŁ być wykreślony bo dzięki niemu można było rozlokować trzy niebieskie (na rysunku) okręgi których środki stanowią przecięcie właśnie owego dużego okręgu z liniami. Czy widzicie gdzieś na konstrukcji finalnej jakikolwiek ślad owego dużego okręgu?

Mało tego... naukowo udowodniono, że rozmiar trzech czerwonych okręgów (na marginesie określony przez czerwony trójkąt) w stosunku do rozmiaru całej formacji wyrażany jest stosunkiem diatonicznym (oktawy). Nie jest to coś przypadkowego, to logika geometrii.

Weźmy teraz pod uwagę inną formację która pojawiła się w Barbury Castle w 1999 roku a nazwana została "Półksiężyce".

Dołączona grafika


Pierwszy diagram powyżej pokazuje konstrukcję po paru podstawowych krokach. Mały trójkąt i duży po raz kolejny tworzą stosunek diatoniczny. Aby uformować "półksiężyce" należy wykreślić dwa okręgi. Pierwszy z centrum w lewym dolnym rogu dużego trójkąta tak aby łuk ledwo dotykał ściany małego trójkąta. Teraz odwrotna sytuacja. Konstrukcja okręgu w lewym dolnym rogu małego trójkąta tak aby łuk ledwo dotykał ściany dużego trójkąta. Te dwa okręgi nałożone na siebie formułują półksiężyc. Półksiężyc ten jest dokładnie tego samego rozmiaru i kształtu jak ten znaleziony w formacji z Barbury Castle.

Dołączona grafika


Znów widzimy potrzebne elementy jakich nie można znaleźć w formacji finalnej. Dwa trójkąty są absolutnie niezbędne do stworzenia półksiężyców ale nie ma ich w konstrukcji końcowej, jak zatem w sposób perfekcyjny wykonano te figury? Wszystko to można zrobić na papierze ale nie w zbożu.

Wiele osób podaje argumenty... przecież konstrukcje tego typu można wykonać na papierze, zmierzyć odpowiednie odległości między punktami, wziąć kilkanaście osób, linki, taśmy, słupki i wykonać od razu efekt finalny bez wykreślania. Owszem można i tak właśnie robią to "circlemakerzy". Najpierw rysują oni formacje na papierze, wykreślają ją geometrycznie. Następnie wykorzystując istniejące w zbożu ścieżki wyznaczają punkty krytyczne (kontrolne) od których będą mierzone poszczególne odległości i które to stanowić mają punkty odniesienia. Tak właśnie to wygląda jednakże kiedy w przypadku kręgów prawdziwych geometria jest dokładna co do milimetra, kąty są zachowane to w przypadku kręgów wykonanych przez ludzi mamy do czynienia ze sporymi odstępstwami od zamierzonego efektu i choć tych "małych" różnic na pierwszy rzut oka nie widać to przy nałożeniu siatki geometrycznej na figurę widać spore różnice. Są też takie piktogramy których NIE DA się zrobić nawet gdybyśmy mieli zaczynać prace od konstrukcji finalnej ale o tym w dalszej części.

Podsumujmy teraz parę faktów:

  • Wielkość i umiejscowienie elementów w formacji zbożowej nie jest przypadkowe i podlega ściśle zasadom geometrii.
  • Ponieważ stosujemy geometrię i wykreślanie, wiele elementów posiada tzw. stosunek diatoniczny wobec innych elementów.
  • Wiele z koniecznych elementów konstrukcyjnych nie może być znalezione w formacjach finalnych (można wygumować na papierze ale nie można podnieść w górę raz położonych kłosów).

Do tej pory omówiłem pobieżnie trzy zasady powstawania piktogramów jeśli o ich geometrię chodzi. Teraz chciałbym się skupić na tzw. punktach krytycznych wg. których powstają kluczowe elementy piktogramu i które wykorzystują w swoich pracach "circlemakerzy". Zanim przejdę dalej omówię na początku bazową geometrię o którą opiera się sporo piktogramów. Wykreślenie nie jest trudne i każdy może spróbować na papierze.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika


podstawowa formacja jest w tym momencie już wykreślona, tworzymy teraz trzy linie i gotowe - otrzymujemy tzw. "konstrukcję bazową prostą".

Dołączona grafika


Jak napisałem wyżej w wielu przypadkach jest to baza dla dalszych konstrukcji podstawowych bez względu na to jak wyglądać może finalny piktogram.

Punktami na powyższych rysunkach zaznaczone są miejsca krytyczne. Widzimy, że na tych trzech różnych formacjach część z owych punktów ma taką samą lokalizację. W miejscach tych mogą pojawić się osoby trzymające "liny" lub pale do których owe liny będą przymocowane (patrz sposoby tworzenia piktogramów przez "circlemakerów"). I wszystko byłoby w porządku gdyby nie elementy o których pisałem w pierwszej części, a mianowicie konstrukcje których na piktogramach nie ma, a musiały istnieć wcześniej w celu wykreślenia formy końcowej. Pisząc tą drugą część chciałem zwrócić uwagę na jeszcze jeden istotny element... związany właśnie z punktami krytycznymi. Chodzi o sytuacje kiedy to owe krytyczne punkty znajdują się POZA piktogramem w podniesionym zbożu a konieczne są np. do wykreślenia dużych okręgów konstrukcyjnych.

Popatrzmy:

Dołączona grafika


To piktogram "Sieć pająka" powstały w 1994 roku w Avebury w Anglii. Piktogram ten powstał stosunkowo dawno w czasach kiedy nie było jeszcze mody na piktogramy i ciężko też podejrzewać, że jakaś grupa podjęłaby się stworzenia tak zaawansowanego geometrycznie tworu. To co przykuwa uwagę badaczy w tym piktogramie to rozlokowanie punktów geometrycznych (krytycznych).

Dołączona grafika


Czerwone okręgi tu naniesione są absolutnie niezbędne do tego aby konstrukcyjnie "położyć" zboże w miejscach gdzie znajduje się "sieć pająka". Widzimy, że owe czerwone okręgi mają idealnie przesunięte środki w taki sposób aby na ich łukach można było oprzeć finalną konstrukcję. Zwróćcie teraz uwagę na białe kropki które są ich środkami. Znajdują się one POZA całą konstrukcją w miejscu gdzie zboże nie jest położone a dokładne oględziny tego piktogramu (chociażby przez ekspertów ze strony www.korncirkler.dk, którzy są bardzo surowi w ocenach autentyczności) wykazały, że poza piktogramem nie ma śladu złamanego, ugniecionego zboża, nie ma śladów tego, że ktoś mógłby wyjść poza piktogram i np. trzymać sznur, ewentualnie wbić pal ze sznurem po to aby wykreślać kolejne czerwone okręgi NIEZBĘDNE do tego aby ta formacja w ogóle miała prawo powstać.

Takich "czerwonych" pomocniczych okręgów w przypadku "Spider's web" należało wykreślić aż 50 z zachowaniem idealnych odległości pomiędzy 10 parami po 5 okręgów każda położonych w idealnym 10-kącie... a to tylko jeden z przykładów.

Teraz powiem co nieco o konstrukcyjnych liniach pomocniczych w zbożowych formacjach na przykładzie piktogramu "Tawsmead Copse" powstałym w Anglii w 1998 roku.

Dołączona grafika


Dołączona grafika


Zaczynamy od stworzenia dużego 7-kąta (nie lada gratka dla konstruktorów), następnie wewnątrz niego konstrukcyjnie należy stworzyć mniejszy 7-kąt na rysunku zaznaczony kolorem niebieskim. Dalsze konstrukcje przynoszą nam kolejny 7-kąt tym razem zaznaczony na czerwono. Przy jego wykorzystaniu możemy niebieski 7-kąt nieco zmniejszyć i wpisać go konstrukcyjnie do wnętrza tego czerwonego (po prawej stronie na górnym rysunku... Uf!).

Dalsze "zabawy" przynoszą konstrukcję jeszcze bardziej złożoną i zagęszczoną, wszystko tu opiera się o okręgi (których na rysunku nie uwzględniono, a są niezbędne chociażby do stworzenia zwykłego 7-kąta).

Dołączona grafika


Figura jest gotowa... niby nic trudnego ale... zwróćcie uwagę na dosyć istotny fakt (rysunek poniższy).

Dołączona grafika


To co jest zaznaczone na czarno to położone zboże, biały obszar w środku to zboże kompletnie nienaruszone (stojące). I kiedy część z linii konstrukcyjnych (po lewej) znajduje się w "położonym zbożu" to są też takie linie (po prawej) które przecinają część zboża niepołożonego! Zdjęcia i dokładne badania pokazują że centralna stojąca wysepka zboża jest nietknięta! Aby stworzyć tą figurę należało jednak wykreślić sporo gwiazd 7 ramiennych a te powinny przecinać nietknięty środek.

Zatem konstrukcja taka nie może być zrobiona w zbożu bez pozostawienia ścieżek (konstrukcyjnych). Jest absolutnie niemożliwe aby ewentualne "ścieżki" zostały wymazane bo zboża postawić ponownie nie można.

Może niektórzy z was powiedzą, że przecież Ci którzy tworzą te piktogramy mogli wyznaczyć te duże figury na polu np. 7-ramienną gwiazdę bez zostawiania śladów. Nawet gdyby mogli to zrobić nigdy nie udałoby im się określić niezbędnej mniejszej 7 ramiennej gwiazdy bez pomocniczych linii konstrukcyjnych.

Poza tym problemem... piktogram ten posiada na obrzeżach dziesiątki małych okręgów (patrz zdjęcie) wszystkie rozlokowane IDEALNIE na liniach konstrukcyjnych, ale linie te zostały zamazane... Albo w ogóle ich nie było. Kto zatem wykonał ten piktogram i JAK?


Opracowanie: Eurycide
Paranormalne.pl
inspiracje:
http://www.bertjanssen.nl
www.korncirkler.dk
wykorzystano zdjęcia ze strony:
http://cropcirclecon.../bert2000a.html
  • 0

stat4u