Skocz do zawartości




Zdjęcie

8 pomysłów na przywrócenie bloga do życia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1

takitam.
  • Postów: 271
  • Tematów: 75
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

8 pomysłów na przywrócenie bloga do życia


Skoro masz już korporacyjnego bloga i po kilku miesiącach widzisz, że założenie go nie było jedną z tych decyzji, jakimi można się chwalić na konferencjach w branży, musisz przemyśleć jego koncepcję. Mack Collier z MarketingProfs podpowiada, w jaki sposób przywrócić do życia twoją inicjatywę.

1. Przestań pisać (tylko) o sobie

Po co publikować na blogu te same treści, które każdy kto chce znaleźć może na stronie korporacyjnej? Koncentrowanie się wyłącznie na własnych produktach i usługach, opisywanie własnych osiągnięć robi się w końcu nudne. Zamiast tego, daj czytelnikom szansę na zdobycie dodatkowej wiedzy o produkcie, pokaż im doświadczenia konkurencji, bądź źródłem unikalnej informacji, którą będą mogli powielać.

2. Pozwalaj na dyskusje

Jeśli moderujesz komentarze, pamiętaj, żeby robić to w miarę szybko. Osoba, która skomentowała twój post może uznać, że brak publikacji jej opinii to cenzura - a to na pewno nie będzie uwiarygadniać Twojego bloga.

Komentuj notki na blogach osób, które zostawiają Ci swoje opinie. Proś czytelników o wyrażanie swojego zdania na zaproponowane przez Ciebie tematy.

3. Działaj na bieżąco

Blog polegać ma między innymi na tym, że co jakiś czas zmienia się jego zawartość i pojawiają się nowe wpisy. Czytelnicy chcieliby móc przeczytać coś nowego zawsze, kiedy po raz kolejny odwiedzają bloga.

Warto zrobić sobie plan publikowania kolejnych wpisów, rozłożyć je w czasie na np. trzy nowe notki w tygodniu. Spróbuj też przewidzieć, w jakim czasie powinny pojawiać się nowe treści - kiedy czytelnicy będą chcieli je przejrzeć.

4. Nie samym tekstem

Dodawaj grafikę i multimedia do notek. Aby uwiarygodnić bloga, dołącz do niego informacje o autorach z ich fotografiami. Zawsze warto wiedzieć, kto i dlaczego do nas pisze.

Publikowanie fotografii możesz realizować przy pomocy serwisu flickr. To szansa na dodatkowe wizyty na Twoim blogu.

5. Nie blokuj

Pozwól czytelnikom na odwiedzanie innych stron, o których piszesz w notkach. Dodawaj aktywne linki - odwiedzający zobaczą, że nie boisz się ryzykować sytuacji, w której będziesz kierować ich poza swojego bloga - to uwiarygodni Twój przekaz. Publikowanie odnośników do konkurencji może wyglądać, jak strzelanie sobie samobójczego gola - ale jest tak naprawdę działaniem, które musi zostać docenione przez odbiorców.

6. Z czym do ludzi

Jeśli coś nie działa, zastanów się czy założenia, jakie postawiłeś sobie w związku z blogiem, są dobrze sformułowane. Zanalizuj dotychczasową strategię. Zbadaj, czego mogą chcieć czytelnicy i czy mają szansę to znaleźć na Twojej stronie. Nie traktuj blogu jako automatycznej maszynki do zwiększania sprzedaży. To raczej na pewno zadziała odwrotnie do zamierzonego celu.

7. Komunikacja zamiast sprzedaży

Przemyśl ideę swojego blogu. Nie rób z niego narzędzia do tradycyjnej promocji. Potraktuj go raczej jako narzędzie komunikacji ze swoimi klientami - pozwól im wyrażać opinie o Twoich działaniach, analizuj je i wykorzystuj w planowaniu nowych działań.

8. Nie oszukuj

O tym bezpośrednio Mack Collier nie pisze. Elementarna uczciwość w prowadzeniu działań w blogosferze wymaga otwartości na krytykę i umiejętności przyznawania się do błędów. Nie udawaj, że blog poświęcony Twojej firmie albo jednemu z jej produktów jest blogiem nieznanego Internauty - takie rzeczy prędzej czy później zostaną odkryte. Nie cenzuruj komentarzy. Nie spamuj na innych blogach. Korzystaj z zaleceń netykiety.

Na podstawie: Eight Ideas for Revitalizing Your Blog.
  • 0

#2

AlienGrey.

    I know

  • Postów: 639
  • Tematów: 78
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 5
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Blogi to chwilowa moda, tak samo jak kiedyś hulajnogi a teraz okulary wielkie jak nie wiadomo co.
  • 0





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych

stat4u