Skocz do zawartości




Zdjęcie

Long Range Strike Bomber - amerykański bombowiec przyszłości


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1

Alis.

    "Zielony" uspokaja ;)

  • Postów: 690
  • Tematów: 171
  • Płeć:Kobieta
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

*
Popularny

Nowa maszyna od Northrop Grumman

 

11110135_10152910451105975_7009414894444897362_n_1_0_0.jpg

fot. http://nationalinter...ashington-14190

 

 

To najbardziej wyczekiwany supernowoczesny bombowiec wykonany w technologii stealth. Maszyna ma zastąpić legendarny samolot B-52 i stać się częścią amerykańskiej triady nuklearnej (bombowce - okręty podwodne - rakiety balistyczne). Kilka potencjalnych wariantów tego, jak będzie wyglądał, zaprezentowano niedawno w specjalnym spocie. Co wiemy o maszynie, która w razie światowego konfliktu atomowego będzie grała pierwsze skrzypce?

 

Long-range-strike_bomber_3.jpeg

fot. Screen YouTube

 

W październiku kontrakt na budowę bombowca uderzeniowego dalekiego zasięgu (LRS-B - Long Range Strike Bomber) wygrał koncern Northrop Grumman. Jego konkurentami był Lockheed Martin oraz Boeing, które do ostatnich chwil walczyły o to, by Grumman nie otrzymał "wyłączności" na produkcję nowego bombowca. W połowie lutego ich skargi zostały odrzucone przez biuro audytowe przy Kongresie. Jest już niemal pewne, że przyszłościowy samolot, którego tak potrzebuje Ameryka, zbuduje właśnie Grumman.

 

 

Zastąpi B-52

LRS-B ma zastąpić wysłużone bombowce B-52 - "latające fortece", które pamiętają jeszcze lata 50. Częściowo wymieni również flotę bombowców strategicznych B-1 Lancer oraz dołączy do samolotów B-2 Spirit - bombowców typu stealth wyprodukowanych w ograniczonej liczbie 21 egzemplarzy w latach 1987-2000.

Grumman chce wyprodukować aż 100 egzemplarzy LRS-B, a więc rodzina amerykańskich bombowców stealth ma się znacznie powiększyć.

 

B-52H_static_display_arms_06.jpeg

fot. Screen YouTube

 

Dlaczego nowy bombowiec strategiczny dalekiego zasięgu jest tak ważny? Grumman podkreśla, że obecna flota tego typu samolotów, jaką dysponują amerykańskie siły powietrzne, jest przestarzała. Ponadto podczas podjęcia działań o charakterze wojennym - to właśnie bombowce typu stealth stanowią awangardę misji. Producent LRS-B przypomina również, że najdłuższa lotnicza operacja wojenna, trwająca 44 godziny, została przeprowadzona właśnie na bombowcu stealth dalekiego zasięgu (B-2 w Afganistanie). Maszyny te wypełniają więc niszę i zadania, którym nie są w stanie sprostać konstrukcje innego typu. LRS-B ma wejść w skład amerykańskiej triady nuklearnej, a więc będzie w stanie przenosić najbardziej potężne i śmiercionośne bomby, jakimi dysponują Stany Zjednoczone.

 

 

Demonstracja mocy

Szczegóły nie są do tej pory znane, a tajność projektu nowego "niewidzialnego skrzydła", które będzie latać pod gwiaździstym sztandarem, jest podkreślana na każdym kroku. Właśnie dlatego wizualizacja, którą mieli okazję oglądać Amerykanie podczas Super Bowl, wzbudziła tak wielkie emocje. Zaprezentowany na filmie Grummana samolot ma sylwetkę klasycznego bombowca w typie "latające skrzydło". Wiadomo, że konstrukcja ma spełniać wymogi modnej obecnie modułowości - bombowiec można będzie modyfikować w zależności od charakteru misji.

 

Long-range-strike_bomber_1.jpeg

fot. Screen YouTube

 

- LRS-B będzie demonstracją mocy o zasięgu globalnym i dowodem na to, że jesteśmy w stanie bronić naszych sojuszników niezależnie od ich położenia geograficznego. Nawet latając z baz położonych w Stanach Zjednoczonych, będzie śmiercionośnym zagrożeniem dla dynamicznych celów - komentuje emerytowany generał wojsk powietrznych USA Robert Elder.

 

Inwestycja o znaczeniu strategicznym

LRS-B ma wejść do służby około roku 2025. Koszt jednego egzemplarza to 550 milionów dolarów, a więc, jak zaznaczył amerykański sekretarz obrony Ashton Carter, jest to jedna z "najbardziej strategicznych inwestycji".

 

Northrop Grumman brał udział w budowie innego wyczekiwanego samolotu amerykańskich sił powietrznych - myśliwca F-35, który jest równie oczekiwaną gwiazdą amerykańskiej zbrojeniówki.

 

 

źródło


  • 5



#2

Vaqowsky.
  • Postów: 780
  • Tematów: 12
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

zapewne mieli to już w latach 80tych


  • 0

#3

szczyglis.
  • Postów: 1174
  • Tematów: 23
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Tu macie ten spot, który leciał na Super Bowlu:

 


  • 0



#4

noxili.
  • Postów: 2635
  • Tematów: 17
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Pierwszy na spocie to 

Northrop YB-35  bardzo charakterystyczne powójne (obracające się w przeciwnych kierunkach ) śmigła

 

SCWorZ4.jpg

 

2tHrCXc.jpg

 

 

 

WK8otYh.jpg

 

 

 

Drugi to Spirit B2

S6V30qw.jpg

0sXCoEK.jpg

 

A trzeci to 

???


zapewne mieli to już w latach 80tych

 

 

Pierwsze Northropy o takiej konstrukcji powstały jeszcze przed atakiem na Pearl Harbour.

 

gjQXW8K.gif

 

 

 

Niemcy prowadzili eksperymenty z takimi konstrukcjami zaraz po pierwszej wojnie światowej . 

Ich Horten Ho 229 jest jedna z najsłynnijszych konstrukcji w "niezwykłym" internecie

 

qC8E3xu.jpg

 

to02Y8S.jpg


  • 1



#5

Vaqowsky.
  • Postów: 780
  • Tematów: 12
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Ja mówię o tej "noiwej" maszynie, że mieli to już 30-40lat temu a teraz dopiero się chwalą. Tak samo było z poprzednimi "odkryciami". Gawiedź się teraz podnieca a oni mają już takie technologie, że się pochwalą w 2060


  • 1

#6 Gość_.Uzurpator.

Gość_.Uzurpator..
  • Tematów: 0

Napisano

W 10 letnie opóźnienie uwierzę, ale nie w prawie 40 letnie.


  • 0



Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych

stat4u