Skocz do zawartości




Zdjęcie

MOTORYZACJA

samochody auta motoryzacja kierowcy silniki napęd

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#31

Robakatorianin.
  • Postów: 1732
  • Tematów: 41
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 1
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Im dłuższe trasy robimy tym bardziej opłaca się diesel. Krótkie kilometry są zabójcze dla tego silnika. 



#32

Dżolero.
  • Postów: 1601
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

A co myślicie na temat LPG w aucie? :D

Kolejna była Brava 1.6 z instalacją IIgen, tu było wiele gorzej, auto strzelało na gazie, gasło, nie dało się tego ustawić, aż w końcu głowice szlak trafił i auto również poszło na złom. 
Pewnie problem był w układzie wysokiego napięcia(cewka, aparat zapłonowy, kable lub świece). Taki klasyczny objaw niesprawnego układu zapłonowego, o który szczególnie trzeba dbać w II gen. gdyż gaz jest podawany daleko przed zaworami dolotowymi i dość nieprecyzyjnie.
A głowicę Ci wypaliło, bo pewnie jeździłeś na ubogiej mieszance.
W sekwencji, pod warunkiem że są dobrze dobrane elementy, odpowiednio zamontowane i prawidłowo wyregulowana instalacja, auto bedzie jeździło jak na benzynie. Niestety w Polsce trudno znaleźć gazownika który to prawidłowo zamontuje.

A teraz się pochwalę:P ja całe życie na benzynie/lpg, teraz mam Carismę z lpg 4gen. Kupiłem kabel i interfejs sam wyregulowałem i poprawiłem instalację po "pseudo gazownikach". Efekt jest taki że po przejechaniu 500-700m jadę już na gazie, auto zrywne, a momentu przełączenia wcale nie czuć, nawet na biegu jałowym :)

@Robakatorianin
10 km dieslem to i tak mi się wydaje mało, w zimę udaje Ci sie go zagrzać do prawidłowej temperatury?



#33

Ebola.

    sceptyczny sceptyk

  • Postów: 340
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Seba88 jaką masz centralkę? Bo ja mam stag300 i również sam przy niej grzebie:) Również zmiejszyłem temp przełączania, dokładnie nie pamiętam do ilu, ale przełącza mi się monent i od początku chodzi bardzo płynnie. A akurat we fiacie wymieniłem kable i świece, aparat zapłonowy był sprawny. Po prostu miałem instalację z "pokrętłem" zamiast sondy, i nie było opcji jej poprawnie ustawić. Była po prostu źle dobrana, ale takiego go kupiłem i nie zależało mi na nim zbytnio. Od było to takie wozidło tyłka na pewnien czas.





#34

Dżolero.
  • Postów: 1601
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

@Ebola
Aktualnie mam STAGA 4 eco, ale planuje kiedyś przesiadkę na taki jak Twój.
W STAGU 4 eco brakuje mi korekt po temperaturze, w STAGU 300 są.
Ja mam ustawioną temperaturę na 25*C, w zimę muszę trochę podnosić temperature przełaczania z powodu braku wspomnianych korekt.

A jaką masz resztę gratów instalacji lpg? :)
W II generacji powinna być podłączona sonda, to dzięki niej i innym czujnikom silnika dawkowana jest ilość gazu.



#35

Ebola.

    sceptyczny sceptyk

  • Postów: 340
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Właśnie we fiacie ktoś mądrze zamiast sondy dał śrubę regulacyjna, ale teraz to nie ma już dla mnie znaczenia, było minęło;)

A co do reszty gratow to wtryski hana czerwone, niby nie mają zbyt dobrej opini ale jak narazie u mnie chodzą dobrze i nawet nie klekoczą. Może kiedyś zmienię na jakieś lepsze, ale dopiero jak,coś z nimi ,zacznie się dziać.
A reduktor mam KME gold. Poza tym butla w kole 42l, co starcza na ok 400km w trasie. A u Ciebie jakie graty siedzą?
Robakatorianin A jakim dokładnie dieslem jeździsz? Bo podejrzewam że koszt przejechania 100km masz podobny do mojego.

Użytkownik Ebola edytował ten post 26.09.2014 - 14:31




#36

Dżolero.
  • Postów: 1601
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Właśnie we fiacie ktoś mądrze zamiast sondy dał śrubę regulacyjna

Heh... Polska to poligon doświadczalny dla lpg :)
Graty masz spoko, wyższa półka :)
Gdy kupiłem auto to był wsadzony, standardowy zestaw dla STAGA, reduktor Alaska i wtryski Valteki.
Auto nie chciało na tym jechać, zaczełem drążyć temat, i teraz jest reduktor Arctic i wtryskiwacze ac-w01 szybkie są, ale mówią że awaryjne, ale póki co jest dobrze. Gdy padną wstawie Matrixy hd :)
Przy silniku 1.6 99km pali srednio 8-9 gazu.



#37

Ebola.

    sceptyczny sceptyk

  • Postów: 340
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Taką kupiłem, i do tej pory poza regulacją i zmianą filtrów nic przy instalce nie robiłem. Mi przy 2.0 131km pali w trasie ok 10l, w mieście dochodzi nawet do 13. Ale z takim spalaniem się liczyłem i nie narzekam;) A ile masz już to auto? Bo mitsubishi robi zawaliste silniki, chyba lepsze niż honda. Bo u mnie jak się zaniedba regulację zaworów do głowica również może kleknac. A Ty pewnie takiego problemu nie masz.



#38

Dżolero.
  • Postów: 1601
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Ja mam starą, niezniszczalną jednostke 4g92 z ręczną regulacją zaworów :P Ja lubię grzebać przy autach i sam u siebie je reguluje :)
Regulacja nie jest taka trudna jak się wydaje, wystarczy trochę zdolności manualnych, podstawowe klucze i szczelinomierz. Wystarczy patrzeć na znaki na rozrządzie a zawory same się ustawiają do regulacji :)
Dopiero po lifcie w 2001 roku wprowadzono w moim silniku hydrauliczną kasacje luzów zaworowych. Ogólnie Japończycy coś się bali tej hydrauliki w swoich autach.
Swoją Cari mam 2 lata, przy silniku wymieniałem tylko części eksploatacyjne a przebieg mam 320tys. kilometrow :) Następny będzie Galant z równie zarąbistym silnikiem 2.5 v6.
W moim miśku duży minus to tylne zawieszenie, jest głośne i delikatne.
Trzeba pilnować tuleji wahaczy bo się wyrabiają, stukają i ścina opony...
A wiesz że Mitsubishi wprowadziło rewolucyjny jak na swoje czasy silnik z technologią GDI? Swoją epokę wyprzedzał o jakieś 10 lat :)

Twoja Honda to v-tec? Bo nie pamiętam czy w 2.0 był ten system.
I jak z rdzą? Gdy szukałem auta a napaliłem się na Japończyka, to wiadomo jak to jest z rudą w japońskich modelach.



#39

Ebola.

    sceptyczny sceptyk

  • Postów: 340
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Aha, czyli z zaworami tak samo jak u u mnie. Wiem że to nie jest trudne, jednak trzeba o tym pamiętać i będę musiał się za to zabrać. Do tej pory regulowalem jedynie zawory w motocyklu (bandit 600). Ta technologia GDI to coś o wtrysku paliwa, że paliwo jest podawane prosto do cylindra podczas sprężania? Czy coś mylę? Z rdza nie mam najgorzej, standardowo brało ją na tylnych nadkolach i końcówkach progów. Ale mam wstawione reperaturki, i narazie jest dobrze, zobaczymy jak będzie po zimie. Poza tym podłoga, kielichy, drzwi zdrowe. Ja mam silnik F20Z1, niestety bez V-TEC, czego trochę żałuję bo lubię wysokoobrotowe silniki;) mi następna marzy się honda legend, najlepiej wersja USA, ale co z tego wyjdzie to całkiem inna historia;)

Użytkownik Ebola edytował ten post 27.09.2014 - 10:06




#40

MEfi..
  • Postów: 412
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

(...)Ogólnie Japończycy coś się bali tej hydrauliki w swoich autach.(...)

 

Nie zgodzę się - Mazda już w latach osiemdziesiątych powszechnie stosowała ją u siebie.





#41

Dżolero.
  • Postów: 1601
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

(...)Ogólnie Japończycy coś się bali tej hydrauliki w swoich autach.(...)

 
Nie zgodzę się - Mazda już w latach osiemdziesiątych powszechnie stosowała ją u siebie.
Owszem, ale hydrauliczna regulacja nie jest powszechnie spotykana w autach japońskich. Najczęściej luz jest ustawiany na śrubkę bądź płytkami. Tylko nie wiem jak to jest w nowszych rocznikach.

@Ebola
Dobrze mówisz, bezpośredni wtrysk benzyny.
Udzielam się na Mitsumaniakach i ten silnik napsuł wiele krwi mechanikom i użytkownikom, którzy nie znają się na nim :)
1.8 GDI był montowany właśnie w Carismach, Space Starach i Volvo v/s 40. Ma on między innymi dodatkową wysokociśnieniową pompę paliwa i wtryskiwacze w głowicy czyli prawie jak w dieslu :)
Łączy on w sobie ekonomiczność diesla i dynamikę benzyniaka. Z 1.8 wyciągnięto 125km przy spalaniu w trybie ECO 5-6 litrów benzyny.



#42

Dr Röck.
  • Postów: 134
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Moze po kolei od tylu bo tak widze.

Ten silnik GDI to rzadki pasc jest. Moze i pionierski, ale niedorobiony, glowica sie nagarem oblepia, zawory sie nie domykaja i co kilkanascie tysiecy trzeba go czyscic.

Diesel do miasta to idiotyzm.

Nowoczesny diesel to idiotyzm niewazne, czy w trase czy w miasto.

Jak diesel to najlepiej jakis stary kopciuch na pompie rzedowej, mozna zalac opalem, rzepakiem czymkolwiek co tluste i bedzie jezdzil. Nowy diesel dlugo nie pojezdzi.

LPG moze byc, jak komus nie przeszkadza butla w bagazniku. Mnie nie przeszkadza. Ale lepiej nie mieszac z LPG w nowoczesnych silnikach z turbo i wtryskiem bezposrednim, bo troche to podziala, ale potem jak sie zacznie sypac to nie idzie z tym do ladu dojsc.

Gaz jest najlepszy w starych silnikach z wielopunktem, wtryskiem posrednim i niewielkiej ilosci elektroniki. Dobra instalacja i auto bedzie jezdzic dlugo i bezstresowo. Moje prywatne pudlo juz od 15 lat jezdzi na gazie, kilometrow wali setki tysiecy i nic mu nie jest. I wole nim wyjezdzac w trasy niz sluzbowymi dieslami, ktore padaja jak muchy i nigdy nie wiesz co sie zdarzy po drodze

 





#43

Dżolero.
  • Postów: 1601
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Problem nagaru w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie dotyczy tylko GDI ale także TSI i FSI grupy VW, które to są nowsze niż GDI. Poza tym do tych silników nie da się zamontować LPG.



#44

Ebola.

    sceptyczny sceptyk

  • Postów: 340
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Dać się da, chociażby Vgen, ale czy jest sens kwestia sporna. Też uważam że nowoczesne diesle to porażka. Teraz robi się fajne małe i mocne benzynowki, ale ile to będzie chodzić? Podejrzewam że już nigdy nie powróci się do trwałości aut sprzed 20-30lat.



#45

Dżolero.
  • Postów: 1601
  • Tematów: 14
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Dać się da, chociażby Vgen, ale czy jest sens kwestia sporna.

Można V generacje(LPI Vialle), ale trzeba zastosować dotrysk benzyny aby chłodzić wtryskiwacze benzynowe. Dopiero w VI (LPDi) generacji rozwiązano tę kwestię i gaz wtryskiwany jest wtryskiwaczami benzynowymi.

Wspóczesne auta, to elektronika na kołach. Niby bezpieczne, łatwe w prowadzeniu, obserwują drogę za kierowce, ale to już nie to samo co frajda z jazdy autem które prowadzi kierowca a nie kierowca wraz komputerem :)




 


Inne tematy z jednym lub większą liczbą słów kluczowych: samochody, auta, motoryzacja, kierowcy, silniki, napęd

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych

stat4u