Skocz do zawartości




Zdjęcie

Główne zasady działu Debaty


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1

Eury.

    Researcher

  • Postów: 3467
  • Tematów: 975
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 108
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Główne zasady działu Debaty

Opiekun działu: D.K..

Warunki wstępne


- Uczestnicy debaty muszą stosować się do ogólnych zasad i regulaminu forum. Niedopuszczalne jest niecenzuralne słownictwo, agresywne przepychanki słowne, brak kultury wobec innego/innych uczestników debaty.

- Zabronione jest kopiowanie w całości artykułów/tekstów na których mamy zamiar się oprzeć podczas debaty. Dozwolona jest jednak forma cytatu (ta pozwala na cytowanie krótkich fragmentów tekstów źródłowych) oraz forma autorskiego streszczenia/tłumaczenia tekstów. Dozwolone jest również powoływanie się na dowolne źródła za ich przytoczeniem np:

źródło (1) mówi że: ...

(1) www.abc.pl

Zabroniona jest edycja napisanych tematów, jakakolwiek ingerencja w treść po publikacji.

Za naruszenie powyższych zasad 'przysługuje' ostrzeżenie i zakaz udziału w przyszłych debatach forum.




FAQ


Pyt: Co to jest debata?
Odp: Debata to dyskusja o sformalizowanej formie, to wymiana poglądów na dany temat. Debata może być prowadzona w większym gronie osób lub pomiędzy tylko dwiema osobami. W debacie biorą udział dwie strony reprezentujące odmienne poglądy na dany temat.

Pyt: Jak to wygląda w praktyce?
Odp: Kiedy rozpoczyna się debata, osoby biorące w niej udział otrzymują prawo do pewnej liczby wpisów, w których powinny maksymalnie obszernie i w najlepszy możliwy sposób opisać własny pogląd. Wpisy odbywają się w systemie tur. W momencie, kiedy strona A zamieściła swój wpis, strona B otrzymuje prawo głosu, itd.Na kolejne wpisy uczestnicy debaty mają maksymalnie 7 dni czasu. W przypadku, gdy uczestnik A (wylosowany w rzucie monetą jako rozpoczynający) umieści swój wpis, czas "automatycznie" się zeruje i uczestnik B od tego momentu ma 7 dni na swój wpis. Od momentu umieszczenia wpisu przez uczestnika B, czas ponownie się "zeruje" i uczestnik A znów ma swoją odpowiedź 7 dni. I tak już do końca debaty.

Osoby biorące udział w debacie mogą atakować się nawzajem, zadawać drugiej stronie pytania, sami zaś nie są zobowiązani do odpowiedzi. Wypowiedzi muszą w każdym momencie trzymać poziom. Kiedy debata dobiega końca, argumenty obydwu stron są oceniane przez komisję i wyznaczana jest strona zwycięska.

Pyt: Jak można wziąć udział w debacie?
Odp: W temacie 'Planowane debaty' można zgłosić chęć udziału w debacie. Można zaproponować własny temat debaty lub wziąć udział w debacie której temat został już zaproponowany. Warto zajrzeć również do działu "Oczekujące" aby sprawdzić czy są debaty oczekujące zgłoszeń. Wszelkie zgłoszenia składamy wyłącznie w temacie "Planowane Debaty"

Pyt: Kto rozpoczyna debatę?
Odp: Kiedy rozpoczyna się debata, opiekun - czyli osoba prowadząca - wykonuje rzut monetą w celu ustalenia kolejności wypowiedzi.

Pyt: Ile wpisów przysługuje każdej ze stron?
Odp: Każda ze stron otrzymuje prawo do 5 wpisów. Przy czym pierwszy wpis powinien mieć formę wprowadzenia, a ostatni być konkluzją, czyli podsumowaniem.

Pyt: Jakie istnieją formy debaty?
Odp: Istnieją debaty 1vs1, 2vs2 oraz debaty grupowe.

Pyt: Czy każdy może śledzić wypowiedzi debatujących?
Odp: Tak, debaty są dostępne publicznie

Pyt: Jakie istnieją ograniczenia czasowe?
Odp: W debatach nie ma pośpiechu. Każda ze stron ma 7 dni czasu na kolejną odpowiedź. Po upływie 7 dni przeznaczonych na wypowiedź naliczane są punkty karne. Za jeden dzień zwłoki - 2 punkty karne odejmowane od końcowego wyniku. W przypadku, gdy uczestnik A (wylosowany w rzucie monetą jako rozpoczynający) umieści swój wpis, czas "automatycznie" się zeruje i uczestnik B od tego momentu ma 7 dni na swój wpis. Od momentu umieszczenia wpisu przez uczestnika B, czas ponownie się "zeruje" i uczestnik A znów ma swoją odpowiedź 7 dni. I tak już do końca debaty.


Pyt: Jakie istnieją ograniczenia wielkości wpisu?
Odp: Maksymalny rozmiar pojedynczego wpisu to 200KB i jest to wartość nieprzekraczalna.

Pyt: Czy można podpierać się zdjęciami lub innymi materiałami?
Odp: Oczywiście

Pyt: Jak oceniane są debaty i przez kogo?
Odp: Debaty oceniane są przez grupę wybranych osób - sędziów, którzy to przyznają punkty w kilku kategoriach. Każdy sędzia sumuje następnie wystawione oceny i podaje wynik. Z pośród wyników każdego z sędziów wyciągana jest średnia arytmetyczna. Strona, która uzyska wyższy wynik zwycięża w debacie.

Pyt: Czy mogę zrezygnować z debaty podczas jej trwania?
Odp: Zanim zdecydujesz się wziąć udział w debacie zastanów się, czy na pewno masz dostatecznie dużo wolnego czasu. Ważne jest aby kolejne wypowiedzi stron biorących udział w debacie nie następowały później niż co 7 dni.

W przypadku rezygnacji z debaty i braku sensownego powodu takiej decyzji, dana osoba otrzymuje podwójne ostrzeżenie i zakaz brania udziału w przyszłych debatach forum na okres 6 miesięcy.

Kolejne wycofanie się z debaty bez podania sensownego powodu wiąże się z karą trzech ostrzeżeń i całkowitego zakazu brania udziału w kolejnych debatach.


W przypadku rezygnacji, na miejsce wolne może zostać powołana inna osoba lub grupa osób. Decyzją opiekuna debata może zostać uznana za zakończoną. W tym przypadku strona która opuściła debatę otrzymuje 6 punktów karnych odejmowanych od wyniku końcowego a sama debata oceniana jest w standardowy sposób.


Warunki końcowe


- Dana osoba może brać udział maksymalnie w 2 debatach jednocześnie

- Do debaty mogą przystępować tylko osoby, które nie posiadają aktualnie żadnego ostrzeżenia na swoim koncie

- Jeden wpis to jedna odpowiedź

Sędziowie debat

- Sędziowie debat zgłaszają się na stanowisko dobrowolnie. Akceptacją ich kandydatury zajmuje się opiekun debat.

- Kandydat na sędziego w momencie zgłoszenia swojej kandydatury, jak również w momencie oceny debaty nie może mieć na swoim koncie żadnego ostrzeżenia

- Każdy sędzia, który w terminie dokona oceny debaty otrzymuje dwa punkty reputacji

- Czas na dokonanie oceny sędziowskiej to 7 dni od momentu zakończenia debaty przez opiekuna (zamieszczenie przez opiekuna stosownego wpisu w temacie debaty)

- W przypadku wycofania się sędziego z oceny debaty bez podania satysfakcjonującego powodu sędzia otrzymuje 1 ostrzeżenie oraz traci 5 punktów reputacji. Rezygnację z oceny debaty wraz z podaniem powodu sędzia powinien zgłosić opiekunowi w trakcie trwania debaty lub do 3 dni po jej zakończeniu.


  • 0





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych

stat4u