Edytor tekstu Do wyboru mamy dwie wersje: standardową i rozbudowaną, które możemy używać zamiennie w zależności od ustawień konta. Rozbudowana wersja edytora tekstu pozwala na podgląd w czasie rzeczywistym wprowadzanej treści.
Oznaczenia paska narzędziowego:
- Usuń formatowanie (dostępne tylko dla wersji rozbudowanej)
- Pokaż źródło HTML (dostępne tylko dla wersji rozbudowanej)
Dodatki - dodatkowe znaczniki BBCode
Czcionka - typ czcionki
Rozmiar - wielkość czcionki
- Kolor tekstu
- Przywróć
- Cofnij
- Pogrubienie
- Kursywa
- Podkreślenie
- Przekreślenie
- Indeks dolny
- Indeks górny
- Wstaw listę punktowaną
- Wstaw listę numerowaną
- Emotikony
- Wstaw odnośnik
- Wstaw grafikę
- Wstaw adres e-mail
- Wstaw cytat
- Dodaj kod
- Wstaw media
- Wcięcie tekstu
- Usuń wcięcie tekstu
- Wyrównaj do lewej
- Wyrównaj do prawej
- Wyrównaj do środka
O tym czy do treści wiadomości można dodać ankietę, załącznik lub ustawić dla niej dodatkowe parametry decyduje administracja. Dlatego też, poniżej opisane funkcjonalności mogą być niedostępne dla określonych grup użytkowników.
Ankiety Każda ankieta może składać się z kilku pytań i odpowiedzi na nie. Kolejne etapy tworzenia ankiety:
w oknie pisania nowej wiadomości, pod polem "Opis tematu", wcisnąć " Zarządzanie ankietą"
w wyświetlonym formularzu uzupełnić pole "Tytuł ankiety" i "Pytanie"
dodać odpowiedź wypełniając kolejne pole
wciśnięcie " Dodaj kolejny wybór" powoduje dodanie kolejnego pola odpowiedzi
usunięcie wybranego pola odpowiedzi następuje po wciśnięciu
Dodatkowe opcje:
zaznaczenie "Ankieta publiczna" spowoduje, że inni użytkownicy będą widzieć kto i na co głosował
zaznaczenie "Pytanie wielokrotnego wyboru" umożliwia wybranie kilku odpowiedzi
Dodatkowe opcje wiadomości Klikając w odnośnik "Dodatkowe opcje wiadomości" możemy ustawić dla posta szereg dodatkowych parametrów np: dodanie sygnatury pod treścią, określenie ikony wyświetlanej przy nazwie tematu.
Załączniki Treść posta możemy wzbogacać umieszczając w niej różnego rodzaju pliki. W tym celu korzystamy z standardowego lub zaawansowanego trybu wysyłania plików.
Standardowe wysyłanie plików Umożliwia wysłanie jednego pliku w danym czasie (następne wysyła się powtarzając wszystkie czynności). Kolejne kroki wysyłania pliku:
wcisnąć
z dysku lokalnego wybrać plik
zatwierdzić operację wciskając Załącz ten plik
Zamiany wybranego pliku na inny dokonuje się wciskając i ponownie przechodząc do kroku pierwszego.
Zaawansowane wysyłanie plików Umożliwia wysyłanie kilku plików w tym samym czasie. Korzystanie z tego trybu wysyłania plików możliwe jest dopiero pod dokonaniu odpowiednich zmian w ustawieniach swojego konta. Kolejne kroki wysyłania pliku:
wcisnąć
przytrzymując Ctrl (Command w systemach Mac) z dysku lokalnego wybrać pliki
w oknie widoku plików zatwierdzić operację wciskając "Otwórz"
Zarządzanie załącznikami Niezależnie od tego, jaki tryb wysyłania plików został wybrany, po pozytywnej operacji, nad formularzem zostanie wyświetlone okno z załączonymi plikami. Domyślnie pliki są wstawiane na końcu napisanego posta. Umieszczenie wybranego załącznika w dowolnie wybranym miejscu (oznaczonym przez mrugający kursor) następuję po kliknięciu w odnośnik "Dodaj do postu"