Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sabre - nowy, hipersoniczny silnik wchodzi w ostatnią fazę testów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1

Nick.
  • Postów: 1527
  • Tematów: 777
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 2
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

sabre.jpg

Sabre może napędzać samoloty pasażerskie przyszłości /materiały prasowe

 

 

 

Coraz bliżej ukończenia projektu silnika hipersonicznego, który mógłby skrócić drogę z Londynu do Sydney do zaledwie czterech godzin. Silnik Sabre opierający się na nowatorskiej technologii wymiany ciepła przejdzie w przyszłym miesiącu fazę testów.

 

 

Główna część silnika przeszła wstępny przegląd projektu. Został on podpisany przez ekspertów ESA. Firma odpowiedzialna za silnik Sabre - Reaction Engines Ltd (REL) - poczyniła ogromne postępy.

 

Silniki Sabre nie tylko pozwolą na szybki, punktowy transport wewnątrz ziemskiej atmosfery, ale także umożliwią pojazdom wielokrotnego użytku "skakanie" prosto na orbitę. I to wszystko bez konieczności stosowania wielostopniowych rakiet, jak w przypadku konwencjonalnych rozwiązań.

 

Sabre to silnik odrzutowy pozwalający rozpędzić się od startu do prędkości mach 5,5 (5,5 razy więcej niż prędkość dźwięku). Po osiągnięciu tej prędkości, Sabre przechodzi w tryb rakietowy, rozwijający prędkość mach 25. To pozwoli na podróże na orbitę okołoziemską.

 

Aby umożliwić osiągnięcie takich prędkości, konieczne było zastosowanie innowacyjnych technologii w zarządzaniu skrajnymi temperaturami. Najważniejszą nowością jest użycie kompaktowego wymiennika ciepła z chłodzeniem wstępnym, który może pobierać pobierać strumień powietrza o temperaturze 1000oC i schładzać go do -150oC w czasie krótszym niż 0,01 sekundy.

 

sabre2.png

Silnik Sabre wchodzi w ostatnią fazę testów /materiały prasowe

 

Projektanci udowodnili skuteczność działania systemu chłodzenia w niskich temperaturach w 2012 r., teraz planują przeprowadzić testy w wysokich temperaturach. Właśnie taki jest testów, które odbędą się w przyszłym miesiącu w Kolorado.

 

- Aby uzyskać bardzo wysoką temperaturę i duży przepływ powietrza w celu przetestowania chłodnicy wstępnej potrzebowaliśmy nowego obiektu. Będziemy przeprowadzać testy w przyszłym miesiącu lub dwóch. Będziemy używać ponownie ogrzanych silników lotniczych do napędzania powietrza przez system. Będziemy wprowadzać powietrze do chłodnicy wstępnej w temperaturze do 1000oC - powiedział Shaun Driscoll, dyrektor ds. Programów REL.

 

Budowa silników Sabre dobiega już końca, z czego niewątpliwie cieszy się ESA, która zamierza wykorzystywać napędy wyprodukowane przez REL.

źródło


  • 1





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych