Skocz do zawartości


Zdjęcie

Elon Musk buduje tunel pod Hawthorne L.A.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1

­­ ­­ ­­ ­­ ­­.
  • Postów: 487
  • Tematów: 76
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 4
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Elon Musk buduje tunel pod Hawthorne L.A.

 

Nie daleko SpaceX w Kalifornii Elon Musk za zgodą władz miasta zlecił wydrążanie tunelu. Zamieścił również zdjęcie ukazujące wnętrze tegoż nie ukończonego jeszcze przedsięwzięcia. Kompleks uzupełnia wiele przewodów i kabli. Całość wygląda w ten sposób:

 

79382175482477-980x620.jpeg

 

Został zaprojektowany do testów mających na celu sprawdzić wykonalność planu wizjonera. Jaki to plan? z pewnością większość z was już wie, ale nadmienię tylko, że chodzi o usprawnienie transportu, to znaczy, że: "twórca Tesli buduje rozległą sieć transportową, dzięki której będzie można z prędkością do 200 km/h przenosić na różne dystanse zarówno pieszych, jak i motocykle czy samochody. W założeniu ma to udrożnić sieć transportu naziemnego". I te plany dążą do realizacji, ale czy uda się do końca je spełnić? cóż... Poczekamy, zobaczymy.  

 

Źródło: https://techcrunch.c...unnel/?ncid=rss

Przekład własny - trochę okrojony, ale mam nadzieje, że jest git.


  • 2

#2

noxili.
  • Postów: 2849
  • Tematów: 17
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Ale w sensie  że co? Elon Musk myśli że wymyśli metro?


  • 1



#3

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6631
  • Tematów: 766
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Trochę to bidnie wygląda. Bardziej na tunel techniczny niż główny transportowy. Ile on ma średnicy? Najwyżej 10 metrów. Pojazd poruszający się w takim tunelu z prędkością 200 km/h będzie musiał pchać przed sobą sprężoną bańkę powietrza, która to bańka mu nie pozwoli rozwinąć takiej prędkości. Jedyne rozwiązanie to podciśnienie, lub próżnia.

Po zamontowaniu obudowy infrastruktury (osłona kabli, rur itp), będzie to rura w rurze, czyli średnica spadnie do 8, a raczej 6 metrów. Sześć metrów średnicy, odjąć obudowę wagonu, pozostanie 4 metry średnicy użytkowej. Wystarczy jedynie dla ludzi i wspomnianych motocykli. To i tak optymalne założenie, bo zdroworozsądkowe to powinno być 3 metry średnicy użytkowej.

Chyba że, za kilka lat wszyscy przesiądą się na SmartaForTwo, albo jakieś miejskie autko Tesli.





#4

Zaciekawiony.
  • Postów: 8137
  • Tematów: 85
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 4
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Nie chodzi aby o Hyperloop?


  • 0



#5

Bohun.
  • Postów: 229
  • Tematów: 1
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Mi to wygląda na eksperymentalna wersję tegoż projektu.


  • 0

#6

Staniq.

    In principio erat Verbum.

  • Postów: 6631
  • Tematów: 766
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 28
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Nie chodzi aby o Hyperloop?

Na to wygląda, tyle, że hyperloop zakładał chyba wyższe prędkości. 200 km/h to teraz byle Pendolino rozwija. Jak ma szyny proste...





#7

Nick.
  • Postów: 1527
  • Tematów: 777
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 2
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Elon Musk ujawnił szczegóły nowej firmy kopiącej tunele. Może na zawsze zmienić transport

 

Elon Musk, prezes Tesli i SpaceX, ujawnił właśnie nowe szczegóły dotyczące futurystycznego projektu firmy kopiącej tunele. O The Boring Company mówił podczas swojego wystąpienia na TED. Kierownikiem projektu jest Steve Davis, inżynier ze SpaceX.

 

The Boring Company chce stworzyć sieć podziemnych tuneli w Los Angeles. Samochody poruszałyby się w nich na elektrycznych szynach. Auta na platformach rozpędzałyby się do ponad 200 kilometrów na godzinę.

 

Musk pokazał na scenie podczas TED pierwszą wizualizację projektu. Samochód zjeżdża na platformie pod ziemię, a potem włącza się tam automatycznie do ruchu:

 

 

Elon Musk powiedział, że podziemna sieć tuneli składałaby się nawet z 30 warstw. Mogłyby poruszać się w nich zarówno samochody, jak i hyperloopy.

 

The Boring Company buduje obecnie tunel demonstracyjny pod parkingiem SpaceX. By wyjść poza teren firmy, Musk będzie jednak potrzebował zgody miasta Los Angeles. Pojawiła się również firmowa strona – na razie obejrzeć można na niej tylko wizualizację z TED.

 

[...]

 

Kopanie tuneli to drogi proces. The Boring Company chce obniżyć koszty przez budowę maszyny, która w tym samym czasie kopie i stawia umocnienia ścian. Typowe maszyny najpierw kopią, a potem wracają na poprzednie miejsce, by zająć się umocnieniami – taki proces jest dłuższy i droższy.

Musk powiedział też, że The Boring Company zamierza podnieść moc i ograniczenia termalne maszyn kopiących cztero- lub pięciokrotnie.

https://www.google.p...PM8nWwALF84bQDw

 

 


  • 1



#8

Master Zgiętonogi.

    Capo di tutt'i capi

  • Postów: 416
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Musk to madra glowa, wizjoner ze swietnymi pomyslami, ale ten akurat wydaje mi sie zupelnie chybiony. Nie wyobrazam sobie zeby taka siec miala prawo dzialac. Jezeli chcemy dotrzec z Pkt. A do B, ktore dzieli 200 km i mamy taki tunel to jego "przepustowosc" bedzie bardzo niska. Przez caly dzien przejechaloby nim moze z 3 000 samochodow (gdyby lecialy w 30 sekundowych odstepach). Taka siec musialaby byc GIGANTYCZNA, zapewne nieporowywalnie wieksza niz siec londynskiego metra zeby to realnie dzialalo i udraznialo transport naziemny.


  • 0



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych