Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ciarki na plecach, za każdym razem.


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1

Kronikarz Przedwiecznych.

    Ten znienawidzony

  • Postów: 2247
  • Tematów: 272
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 8
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Hmm, jakby tu zacząć. Lubię musicale. Niektóre wręcz ubóstwiam. Niewiele mniej niż Żonę ;) napiszę o nich trochę więcej i podrzucę jakieś próbki w dalszej części tematu, a na razie przedstawię Wam najlepsze musicale świata, z krótkim opisem.

 

Wiele osób nie lubi musicali. No bo jak to jest, że płynie sobie akcja filmu aż tu nagle wszyscy zaczynają śpiewać, tańczyć a potem znowu wracają do swoich zajęć ( nie mylić z produkcjami Bollywood ;) ). No cóż, dla mnie w tym właśnie tkwi urok tego gatunku filmowego. Muzyka to nie jest mój konik – nie znam się na niej prawie wcale, na palcach jednej ręki policzę liczbę samodzielnie kupionych w życiu krążków czy kaset magnetofonowych. Mam kilka ukochanych polskich i zagranicznych wykonawców, sporo słucham radia więc rozpoznam najczęściej grane głosy, jednak żeby przyjść do domu i tak po prostu słuchać muzyki? Włączyć kanał muzyczny? Nigdy. Zdecydowanie wolę ciszę. A jednak mimo to, musicale uwielbiam – śpiew nie tylko mi nie przeszkadza ale wręcz odwrotnie – pogłębia odbiór danego dzieła, wzmacnia przekaz. Nadszedł więc czas, bym podzieliła się z Wami moimi ulubionymi dziełami tego gatunku:

 

Skrzypek na dachu

 

 

Absolutny numer jeden wśród musicali. Zasłużony zdobywca trzech Oskarów.  Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu zanucił: „Gdybym był bogaty…”. Ale po kolei...
Przenosimy się w czasie do początków XX wieku do Anatewki  -  małej żydowskiej wioski na terenie Rosji (tak tak, to nie tylko nazwa sieci restauracji).  Poznajemy historię mleczarza Tewje i jego rodziny  - żony i trzech córek. Każda z nich dorastając łamie kolejne rodzinne tradycje. Na jakie kompromisy jest w stanie pójść ortodoksyjny Żyd z miłości do córek?