Skocz do zawartości


ZAKLĘCIE CZTERECH ŻYWIOŁÓW WEDŁUG ELIPHASA LEVIEGO


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Gość_muhad

Gość_muhad.
  • Tematów: 0

Napisano

ZAKLĘCIE CZTERECH ŻYWIOŁÓW WEDŁUG ELIPHASA LEVIEGO



WSTĘP


Poniższy artykuł jest moim tłumaczeniem jednego z rozdziałów najważniejszej książki napisanej przez słynnego Alphonse Louis Constant?a, który wolał być nazywany Eliphas Levi Zahed. Z pewnością już w swoich czasach był postrzegany za gwiazdę okultyzmu, a obecnie obok takich osobistości jak Aleister Crowley, czy A. E. Waite stał się fundamentem współczesnej magii ceremonialnej. Crowley twierdził nawet, że jest kolejnym wcieleniem Eliphasa Leviego. Jednak z analizy pism, obu magów wynika, że bardzo różnili się między sobą jeśli chodzi o poglądy, a także praktykę magii. Levi, niedoszły ksiądz katolicki, przez całe swoje życie bardzo cenił Kościół. Pragnął wręcz pojednania między okultystami zachodniej drogi wtajemniczenia, Kościołem Katolickim. Uznawał hierarchę kościelną, a swoje poparcie dla Kościoła wyraził w swoich ostatnich pismach.

Ten rozdział pochodzi z ?Dogme et Rituel de la Heute Magie?. A. E. Waite przetłumaczył to dzieło z francuskiego i nazwał je ?Trandescendal Magic?. W Polsce ukazał się przekład na początku lat 90-tych w serii ezoterycznej klasyki ?Kwiaty w Mroku?. Nakład był jednak niewielki, a i jakość przekładu (jego niekompletność) pozostawiała wiele do życzenia.

?Zaklęcie czterech żywiołów? napisał Levi, jako jeden z pierwszych jego klasycznych rytuałów. Według legend znane było już na początku XVII wieku, a Levi zaczerpnął je z jakiegoś starszego woluminu. Następnie zostało włączone do Dzieła Leviego, w jego części zatytułowanej ?Rytuał?. Jest ono podstawowe dla wszystkich adeptów wyższej magii. Poniższy opis zaklęcia jest kompletny, a przypisy i odnośniki zostały włączone do tekstu głównego. W nawiasach kwadratowych i kursywą podałem własny komentarz i objaśnienia ułatwiające zrozumienie tekstu. W nawiasach okrągłych znajduje się komentarz samego Leviego. Aby dobrze pojąć ten tekst należy sobie przyswoić kilka podstawowych zależności, na których opierał się autor. Elementy, duchy elementarne, żywioły są pojęciami synonimicznymi i w praktyce oznaczają to samo (ale w teorii różnią się nieznacznie między sobą, np. duch elementarny jest odbiciem żywiołu). Teoria Magii Eliphasa Leviego opiera się na trzech źródłach: mocy Biblii i Kościoła, mistyce żydowskiej zwanej kabałą i wtajemniczeniu Hermesa Trismegistosa. Z tego powodu tyle przeplatających się odniesień do tych trzech tradycji w tak krótkim tekście.

Jestem gotów podjąć dyskusję na temat Wysokiej Magii i tego zaklęcia oraz wyjaśnić wszystkie nieścisłości związane z jego zastosowaniem. Wymaga ono pewnej wiedzy i umiejętności, nie są one jednak nieosiągalne, a samo zaklęcie po pewnym czasie staje się dość przyjemne i widowiskowe w wykonaniu. Uważam jednak, że jest zbyt trudne dla osób zupełnie początkujących. Powinny one ćwiczyć swą moc, na innych mniej niebezpiecznych i wyczerpujących rytuałach. Prawidłowo wykonany czar jest niezwykle efektowny, a zachodzące w jego trakcie zjawiska bardzo silne. Mam nadzieję że uzupełni on trochę tej wiedzy tajemnej. Chciałbym również w przyszłości przetłumaczyć i opublikować tutaj w portalu więcej dzieł klasyków magii ceremonialnej, bo jest to sztuka i nauka najwyższa, a najlepiej się uczyć od mistrzów.
Dargor

ELIPHAS LEVI ZAHED:
ZAKLĘCIE CZTERECH ŻYWIOŁÓW



Cztery elementarne formy oddzielone i wyszczególnione w tym szkicu, tworzą duchy, których uniwersalny ruch [tych duchów] odłącza się od centralnego ognia. Gdziekolwiek duch pracuje i zapładnia substancję przez życie; cała materia [substancja] jest ożywiona; myśl i duch są wszędzie. W zapanowaniu nad myślą, która tworzy różnorakie formy, staniemy się mistrzem [panem] form i sprawimy żeby nam służyły na nasz użytek.

Duchy są całkowicie wypełnione astralnym światłem, które odłącza się [od nich] w nieustannym procesie tworzenia istnienia [istot]; duchy posiadają niedoskonałą wolę, która może być zdominowana, przez bardziej potężną wolę. Ona później tworzy potężne niewidzialne łańcuchy i powoduje lub determinuje imponujące elementarne poruszenie. Zjawiska stwierdzono podczas czarów i wszystkie je niedawno sprawdził M. Edues de Merville mając nie inne powody [lub przyczyny ? tłumaczenie niejasne].

Elementarne duchy są jak małe dzieci. Dręczą one tych bardziej, którzy pozwalają się mi zająć sobą, a mniej tego, który ma kontrolę nad nimi za pomocą wyższości rozumu i wielkiej powagi. To są duchy, które my znamy pod nazwą ?magicznych elementów? [tajemnych elementów, żywiołów].

Te duchy są tymi, które często powodują niepokój lub fantastyczne sny. Są tymi, które wywołują ruchy wróżbiarskiej pałeczki i stukają w ścianach i meblach. One mogą nigdy nie ujawniać żadnych innych myśli, jak my sami, a kiedy nie myślimy, mówią do nas w całej niespójności snów. One naśladują dobro i zło obojętnie, ponieważ nie mają wolnej woli i w konsekwencji nie są odpowiedzialne [nie posiadają takiej cechy jak odpowiedzialność]. Ukazują siebie w ekstazach i somnambulikach w niepełnej i ulotnej formie. To powodowało koszmary św. Antoniego i bardzo prawdopodobne, że wizje Swedenborg?a [również]. One nie są duszami w piekle, ani duszami winnymi śmiertelnych grzechów; są po prostu ciekawskie i nieszkodliwe. Możemy użyć je lub znęcać się nad nimi jak nad zwierzętami lub dziećmi. Dlatego mag, który używa ich pomocy nakłada [na siebie] straszną odpowiedzialność, ponieważ będzie musiał odpokutować całe zło, które im wyrządzi, a olbrzymie jego cierpienia będą proporcjonalne do rozmiaru mocy, którą będzie sprawował [wywierał, posiadał ? jednak w znaczeniu ruchy, a nie statycznym] za ich pośrednictwem.

Aby kontrolować elementarne duchy i w ten sposób stać się królem magicznych [tajemnych] żywiołów, musieliśmy poprzednio poddać się czterem próbom starożytnych inicjacji. Jako, że te już nie istnieją, to konieczne jest, by dostarczyć w ich miejsce analogiczne działania, takie jak narażanie się bez strachu w pożarze, przepłynięcie odmętów na kłodzie drzewa, albo na desce, albo ważąc się wejść na stromą górę podczas huraganu lub wydostać się z kaskady, albo niebezpiecznego wiru dzięki pływaniu. Człowiek, który boi się wody nie będzie nigdy panował nad nimfami; on, który obawia się ognia nie może rozkazywać salamandrom; tak długo jak poddajemy się oszołomieniu musimy zostawić sylfy w spokoju i nie irytować gnomów; ponieważ niższe duchy podporządkowują się tylko mocy, co jest wypróbowane co do nich przez pokazywanie się ich mistrza nawet w ich własnym żywiole.

Kiedy nabyliśmy śmiałości i praktyki tej niezaprzeczalnej mocy, możemy narzucić elementom nakaz (verbe) naszej woli przez specjalne konsekracje powietrza, ognia, wody i ziemi. Jest to konieczny początek wszystkich magicznych operacji.

SYLFY


Posługujemy się powietrzem przez wiatr (podmuch) z kierunku czterech stron świata, gdy mówimy:

Spiritus Dei ferebatur super aquas, et inspiravit in
facian hominis spiraculum vitae. Sit Michael dux
meus, et Sabtabiel servus meus, in luce etper lucem.
Fiat verbum halitus meus; et imperabo spiritibus aeris
hujus, et refraenabo equos solis voluntate cordis nei, et
cogitatione mentis meae et nutu oculi dextri. Erorciso
igitur te, creatura aeris, per Pentagrammaton et in
nomine Tetragrammaton, in quibus sunt voluntas firma
et fides recta. Amen. Sela, fiat. Qu'il en soit ainsi.

Duch Boga rozmyślał nad wodami i dmuchnął
w twarz człowieka oddech życia. Niech Michael będzie moim
przywódcą i Saltabiel moim sługą w świetle i przez Światło.
Bądź moim oddechem przez słowo; i Ja wolą rozkazuję duchom atmosfery
i zakładam uzdę koniom słońca przez wolę mojego serca,
myślą mojego umysłu i mrugnięciem mojego oka.
Posługuję się tobą, istoto powietrza przez Pentagram,
i w imię Tetragrammaton, w którym jest niezachwiana wola
i prawdziwa wiara. Amen, Selah; tak bądź tym. Tak pyłek to jest.


Następnie recytujemy modlitwę Sylf, po zakreśleniu [bądź też odszukaniu] w powietrzu ich znaku z piórem orła.

MODLITWA SYLF


Duchu światła! Duchu mądrości! Którego oddech daje i zabiera formy wszystkich rzeczy! Ty, w czyjej obecności życie staje się cieniem, który się zmienia i parą, która umiera. Ty który wznosisz chmury i poruszasz nimi na skrzydle wiatrów. Kiedy Ty oddychasz! Dalej, nieskończone przestrzenie są wypełnione! Kiedy Ty wdychasz, to wszystko co pochodzi od ciebie wraca do ciebie! Niekończący się ruch w wiecznej równowadze, bądź wiecznym podmuchem! Chwalimy cię i błogosławimy cię w zmieniającym panowaniu stworzonego światła, cienia, odbić i obrazów; i my pragniemy nieustannie Twego niezmiennego i niezniszczalnego światła. Pozwól by promień Twojej inteligencji i ciepło Twojej miłości nawet nas przeniknęły; wtedy co jest ruchome stanie się stałe; cień stanie się ciałem; duch
powietrza stanie się duszą; sen stanie się myślą i nie będziemy dłużej noszeni przez burzę, ale będziemy trzymać uzdę skrzydlatych rumaków jutrzenki i wskażemy kurs wieczornym wiatrom, żeby móc lecieć w Twojej obecności. O Duchu duchów! Och wieczna duszo dusz! O niezniszczalny oddechu życia! O twórcza inspiracjo*. O usta, które ożywiają i oddychają istnieniem wszystkich bytów w przypływie i odpływie Twojego wiecznego Słowa, które jest boskim oceanem ruchu i prawdy. Amen!

* Genesis, 2,7. "wtedy to Pan Bóg ulepił człowieka (Adama) z prochu ziemi (Adoux) i tchnął w jego nozdrza tchnienie {nasama lub inspiracja) życia, wskutek czego stał się człowiek istotą (duszą) żywą" Hioba, 32,8- " Ale to duch (ruah) w człowieku i Wszechmogącego tchnienie (nasama) go poucza."

NIMFY


Egzorcyzmujemy wodę przez wprowadzanie rąk, przez oddech i przez Mowę [głos], kiedy mieszamy w niej poświęconą sól z niewielką ilością popiołów które pozostały w nasyconej zapachem [wonnościami] misce [paterze]. Kropidło jest zrobione z gałązek werbeny pospolitej, barwinku (wiecznie zielona roślina z rodzaju Vinca, mająca niebieskie albo purpurowe kwiaty), szałwi, mięty, waleriany, jesionu i bazylii, związanych nitką od kądzieli dziewicy, z rękojeścią z drzewa orzechowego [orzecha włoskiego] z którego jeszcze nie zebrano owoców i na którym wygrawerujesz za pomocą magicznego sztyletu symbole [charaktery] siedmiu duchów. Pobłogosławisz i poświęcisz oddzielnie sól i popioły wonności, słowami:

NAD SOLĄ


In isto sale sit sapientia, et ab omni corruptione servet mentes nostras et corpora nostra, per Hochmael et in virfute Rauch-Hochmael, recedant ab isto fantasmata hylae ut sit sal coelestis, sal terrae et terra salis, ut nutrietur bos trituraus et addat vpei nostrae cornua tauri volantis. Amen.

W tej soli jest mądrość i może to ochronić nasze umysły i ciała od każdego zepsucia, dzięki Hochmaiel (Mądrości Bożej) i w cnocie Rauch ? Hochmael (Duchowej Mądrości Bożej), odchodząc od tego złudzenia substancji, że to może być niebiańska sól, sól ziemi i ziemia soli, że wół może zostać nakarmiony, wyleczony ze śmierci od ziarna i daj naszej nadziei siłę lecącego cherubina. Amen.

NAD POPIOŁEM


Revertatur cinis adfontem aquarum viventium, etfiat terra fructificans, etgerminet arborem vitaeper tria nomina, quae sunt Netsah, Hod et Jesod, in principle et in fine, per alpha et Omega qui sunt in spiritu Azoth. Amen.

Popioły wracają do źródła wody życia, Ziemio stań się płodna i wypuść dalej Drzewo Życia przez trzy imiona, którymi są Netsa (zwycięstwo), Hod (wieczność) i Isiod (źródło), przez początek i koniec, przez Alfę i Omegę, którą są w duchu Azoth (lek uniwersalny). Amen.

W ŁĄCZENIU WODY SOLI I POPIOŁÓW


In sale sapientiae aeternae, et in aqua regenerationis, et in cinere germinante terram novam, omnia fiant per Eloim Gabriel, Raphael et Uriel, in saecula et aeonas. Amen.

W soli wiecznej Mądrości, w wodzie odrodzenia i w popiołach, które tworzą nową ziemię, wszystkie rzeczy są ustanowione przez Eloim (bogowie albo aniołowie), Gabriel (Moc Boga), Raphael (Mądrość Boga) i Uriel (Światło Boga), na wieki wieków. Amen.

EGZORCYZM WODY


Fiat firmamentum im medio aquarum et separet aquas ab aquis, quae superius sitcut quaee superius, ad perpetranda miracula rei unius. Sol ejus pater est, luna mater et ventus hanc gestavit in utero suo, ascendit a terra ad coelum et rursus a coelo in terram descendit. Exorciso te, creatura aquae, ut sis mihi speculum Dei vivi in operibus ejus, et fons vitae, et ablutio pecatorum. Amen.

Będzie tam firmamentem wśród wód, żeby oddzielać wody od wód, żeby który był w górze jak ten, który jest poniżej i, że, który jest poniżej jak ten, który jest powyżej, aby spełniały cuda Jednej Sprawy. Słońce jest jego ojcem; księżyc jego matką i Wiatr nosił to w jego łonie; to wzniosło się z ziemi do nieba i wróciło znów z nieba do ziemi. Ja egzorcyzmuję ciebie, stworzenie wody, żebyś ty w majestacie był dla mnie lustrem żyjącego Boga w jego pracach, źródła życia i oczyszczenia grzeszników. Amen.

MODLITWA NIMF


Straszny królu morza! Ty, który śmiało dzierżysz klucze ulew z nieba i który zawierasz w sobie podziemne wody w jamach ziemi! Królu potopu i deszczu, wiosny! Ty otwierasz początki strumieni i źródeł! Ty władasz wilgocią (która jest jak krew ziemi) by stała się sokiem roślin! Uwielbiamy i wzywamy ciebie! Mów do nas, wy ruchome i zmienne istoty! Mów do nas w wielkich poruszeniach morza i zadrżymy przed tobą. Mów do nas również w mruczeniu przejrzystych wód i będziemy pragnęli twej miłość. O ogromie, w którym wszystkie rzeki bytów zatracają siebie, który wciąż pojawia się na nowo w nas! O oceanie nieskończonych doskonałości! Pełnio w której ujrzeliśmy Ciebie w głębinach! Głębio, która oddycha Tobą dalej w pełni!
Przynieś nas do prawdziwego życia przez rozum i miłość! Zaprowadź nas do nieśmiertelność przez poświęcenie, w celu, że pewnego dnia możemy stać się godnymi aby ofiarować Tobie wodę, krew i łzy, dla odpuszczenia grzechów. Amen.

SALAMANDRY


Egzorcyzmujemy ogień przez rzucenie w niego soli, kadzidła, białej żywicy, kamfory i siarki i przez wymówienie trzy razy trzech imion geniuszy ognia:
Michael, króla słońca i błyskawicy; Samael, króla wulkanów; i Anael, księcia astralnego światła.
Następnie przez recytowanie modlitwy Salamander:

MODLITWA SALAMANDER


Nieśmiertelny, wieczny, niewysłowiony i niestworzony Ojcze wszystkich rzeczy ja który jestem urodziłem się na nieustannie toczącym się rydwanie Światów, które się ciągle obracają; Władco eterycznego ogromu, gdzie jest wyniesiony tron Twojej władzy; od którego wzniesione Twoje straszne, natchnione oczy odsłaniają wszystkie rzeczy i Twoje niezwykłe i święte uszy słyszą wszystko; Posłuchaj Twoich dzieci których miłość dostałeś od początku wieków; ponieważ Twój złoty, wielki i wieczny majestat świeci ponad światem i gwiezdnymi niebiosami. Ty sztukę wzniosłeś ponad nimi O iskrzący się ogniu! Tam czynisz światłość i wspierasz siebie przez Twój własny blask; i spełnia się dalej od Twej esencji przelewając strumienie światła, które karmią Twego nieskończonego ducha. Tak nieskończony duch karmi wszystkie rzeczy i zwraca ten nieprzebrany skarb substancji zawsze gotowej do narodzin, które kształtują to i które zawierają się w formach, przy pomocy których masz zapłodnić to w początku. Od tego ducha ci najświętsi królowie, którzy otaczają Twój tron, i którzy stanowią Twój dwór, wywodzą swój początek. O Ojcze Wszechświata! Tylko Jeden! O Ojcze pobłogosławionych śmiertelnych i nieśmiertelnych! Ty posiadasz specjalnie stworzone moce, które są cudowne jak Twa wieczna myśl i godna uwielbienia istota. Ty jesteś ustanowiony przełożonym aniołów, które obwieszczają światu Twoje pragnienia. W końcu Ty zatwierdzasz stworzenie nas w trzeci rzędzie w naszym niepodzielnym imperium. Tam nasze bezustanne zajęcie to wysławiać Ciebie i czcić Twoje życzenia. Tam nieustannie płoniemy z pragnienia posiadania Ciebie, O Ojcze! O Matko! najbardziej czuła ze wszystkich matek! O zachwycający pierwowzorze macierzyństwa i czystej miłości! O Synu, kwiecie synów! O Formo wszystkich form; duszo, duchu, harmonio i liczbo wszystkich rzeczy. Amen.

GNOMY


Egzorcyzmujemy ziemię przez pokropienie wody, przez oddech i przez ogień, z wonnościami właściwymi na każdy dzień i mówimy modlitwę gnomów:

MODLITWA GNOMÓW


Niewidzialny Królu, któryś wziął ziemię jako ostoję i któryś wykopał otchłanie, aby wypełnić je z wszechmocą! Ty, którego imię czyni sklepienia w trzęsieniu świata! Ty, który sprawiasz, że siedem metali krąży w żyłach kamienia; Monarcho siedmiu ciał świetlnych! Nagradzający podziemnych robotników! Doprowadź nas do pożądanego powietrza i do królestwa światła. Patrzymy i pracujemy bez wytchnienia. Szukamy i mamy nadzieję dzięki dwunastu kamieniom Świętego Miasta, jako talizmanów, które są zakopane przez magnetyczny szpon, który przechodzi przez centrum ziemi. Panie! Panie! Panie! Miej litość dla tych, którzy cierpią! Powiększ nasze serca! Bądźmy wolni i podnieśmy w górę nasze głowy! Wychwalaj nas! O równowago i ruchu! O Dniu obleczony nocą! O Ciemności ukryta w świetle! O Mistrzu, który nigdy nie zatrzymujesz zarobków Twoich robotników! O srebrzysta biel! O Złoty Blasku! O Korono Diamentów, żywa i melodyjna! Ty, który nosisz niebo na swoim palcu, jak pierścień szafiru! Ty ukrywasz się pod ziemią, w królestwie klejnotów, cudownego nasienia gwiazd! Witaj cały ! Panuj; i bądź Wiecznym Aptekarzem bogactw, których masz zrobić nas stróżami. Amen.

Najbardziej przestrzegamy, że wyjątkowe królestwo Gnomów jest na północy; że Salamander na południu; że Sylfów na wschodzie; i że Nimf na zachodzie. One wpływają na cztery temperamenty ludzi {Gnomy, melancholik; Salamandry, sangwinik; Nimfy, flegmatyk; i Sylfy, choleryk). Ich znaki są jak następuje: hieroglify byka dla Gnomów i rozkazujemy im za pomocą miecza; lwa dla Salamander i rozkazujemy im za pomocą rozwidlonej różdżki, albo magicznego trójzębu; orła dla Sylf i rozkazujemy im za pomocą świętych pentagramów; w końcu z Wodnikiem dla Nimf i ewokujemy je z kielichem libacji. Ich poszczególnymi władcami są, Gob dla Gnomów, Djiu dla Salamander, Paralda dla Sylf i Nicksa dla Nimf.

ZAKLĘCIE CZTERECH


Kiedy elementarny duch przychodzi dręczyć, albo co najmniej niepokoić mieszkańców tego świata, musimy pokonać go za pomocą powietrza, wody, ognia i ziemi, podmuchu, pokropienia, spalając perfumy i kreśląc na ziemi gwiazdę Salomona i poświęconego pentagramu. Te figury powinny być doskonale regularne i zrobione albo za pomocą węgli z poświęconego ognia, albo trzciną zanurzoną w rozmaitych kolorach, które mieszamy ze proszkowanym magnesem. Wtedy, kiedy trzymamy w ręce pentagram Salomona i bierzemy po kolei miecz, różdżkę i kielich, wymawiamy w tych warunkach i głośno zaklęcie czterech:

Caput mortuum, impeert tibi Dominus per vivum et devotum serpentem.
Cherub, imperet tibi Dominus per Adam Jotchavah!
Aquila errans, imperet tibi Dominus per alas Tauri.
Serpens, imperet tibi Dominus tetragrammaton per angelum et leonem!
Michael, Gabriel, Raphael, Anael!
Fluat U dor per spiritum Eloim.
Maneat Terra per Adam lot-Chavah.
Fiat Firmamentum per lahuvehu-Zebaoth.
Fiat Judicium per ignen in virtute Michaels.

Caput mortuum, Pan władający tobą przez życie i ofiarowanego węża. Cherubie, Pan rozkazuje tobie przez Adama Jol - Havah! Błądzący Orle, Pan rozkazuje tobie przez skrzydła Byka. Wężu, Pan rozkazuje tobie przez Tetragram, Anioła i Lwa! Michael, Gabriel, Raphael, Anael. Woda płynie przez ducha Eloim. Ziemia trwa przez Adama Jot - Havah. Firmament został zrobiony przez Iahuvehu - Zebaoth. Rozum jest zrobiony przez ogień w sile Michaela. Aniele o martwych oczach, bądź posłusznym albo popłyń daleko z tą świętą wodą. Uskrzydlony byku ugnij się albo wracaj do ziemi; jeśli nie poddasz swej woli, przebiję Cię tym mieczem. Skuty łańcuchami orle, podporządkuj się temu symbolowi, albo wycofaj się przed tym oddechem. Poruszający się wężu, pełzaj przy moich stopach, albo bądź zamęczony przez ten poświęcony ogień i bądź rozpędzony przez wonności, które tam płoną. Niech woda wrócić do wody! Niech ogień zapłonie! Niech powietrze krąży! Niech ziemia runie na ziemię, przez moc pentagramu, który jest gwiazdą jutrzenki i w imię Tetragramu, który jest wpisany w centrum krzyża światła. Amen.

Znak Krzyża przyjęty przez chrześcijan nie należy wyłącznie do nich. Jest również kabalistyczny i przedstawia przeciwieństwa i poczwórną równowagę żywiołów.

Widzimy dzięki tajemnej strofę Modlitwy Pana, którą wskazaliśmy w naszym Dogmacie, że były pierwotnie dwa sposoby zrobienia tego, albo co najmniej dwie bardzo różne formuły, rozróżnijmy je. Jeden zarezerwowany dla duchownych i wtajemniczonych; inny przyznany neofitom i profanom. Tak więc, przykładowo, powiedział, "Do Ciebie"; potem dodał, "należy" i kontynuował unosząc rękę do jego piersi, " królestwa"; potem do lewego ramienia "sprawiedliwość", do prawego ramienia, "i miłosierdzie". Potem łącząc je do dwóch rąk dodał "w zakreślonych obrotach" [ostatnie sformułowanie można zrozumieć również jako "w stworzonych (zakreślonych) cyklach (okresach)?].

Tibi sunt Malchut et Geburah et Chesed per oeonas.
Twa sztuka, Malchut (królestwo) i Gebura (moc) i Hesed (miłosierdzie), na zawsze.


Znak Krzyża, który jest całkowicie i wspaniale kabalistyczny, który gnostyczne zbezczeszczenia zgubiły zupełnie dla oficjalnego wojującego Kościoła. Ten znak, zrobiony w ten sposób, powinien poprzedzać i kończyć zaklęcie Czterech.

W celu kontroli i ujarzmienia elementarnych duchy, nie wolno nam poddać się wadom, które je charakteryzują. W ten sposób błahy i kapryśny umysł nie może nigdy rządzić sylfami. Zniewieściałość, oziębłość i zmienna natura nigdy nie pokieruje nimfami. Gniew irytuje salamandry, a chciwa nieuprzejmość odpłaca się temu, kto zniewala figlarne gnomy.

Ale jest to niezbędne, by być tak szybkim i aktywnym jak sylfy; tak elastycznym i troskliwym dla wcieleń jak nimfy. Tak energicznym i silnym jak Salamandry; tak pracowitym i cierpliwym jak gnomy; jednym słowem , musimy opanować je ich siłą, nigdy nie pozwalając sobie na oczarowanie przez ich wady. Kiedy będziemy utwierdzeni w tych skłonnościach, cały świat będzie na usługach mądrego operatora. On wyjdzie podczas burzy i deszcz nie dotknie jego głowy; wiatr nie zepsuje nawet jednej części jego ubrania; on przejdzie przez ogień bez spalenia; on spaceruje po wodzie i spostrzega diamenty przez skorupę ziemi. Te obietnice, które mogą wydawać się przesadne są takie tylko w umysłach prostaków; chociaż mędrzec nie robi zasadniczo i dokładnie rzeczy, które te słowa wyrażają, on zrobi więcej wspaniałości i bardziej cudownych. Tymczasem to nie ulega wątpliwości, że osoby mogą władać elementami przez wolę do pewnego stopnia i zmieniają lub naprawdę wstrzymują ich następstwa.

Dlaczego, na przykład, jeśli jest to stwierdzone, że pewne osoby w stanie ekstazy tracą chwilowo wagę, nie moglibyśmy spacerować albo ślizgać się po wodzie? Osoby podlegające świętemu Medardowi nie czuły ani ognia ani miecza i błagały jako ulgę, o najgwałtowniejsze uderzenia i najbardziej niewiarygodną torturę. Nie są dziwne wspinaczki i cudowna równowaga pewnych somnambulików ujawniająca te ukryte sił natury. Ale żyjemy w wieku, w którym ludzie nie mają odwagi, by uznać cudy, które oni świadczą; i jeśli ktoś mówi, "zobaczyłem albo zrobiłem rzeczy, o których opowiadam?, będzie zbesztany, "albo robisz sobie kpiny z nas albo jesteś chory?. To jest lepsze, żeby zachować ciszę i dzieło.

Metalami, które odpowiadają czterem elementarnym formom są złoto i srebro dla powietrza; rtęć dla wody; żelazo i miedź dla ognia; i ołów dla ziemi. Talizmany są przygotowane z nich, mając związek z siłami, które one reprezentują, a do celów zadanych zostają nabyte.

Wieszczenie przez cztery elementarne formy nazwane wróżeniem z powietrza, wróżeniem z wody, wróżeniem z ognia i geomancją, jest wykonywane na rozmaite sposoby, które wszystkie zależną od woli i przezroczystości lub wyobraźni operatora.

W prawdzie cztery elementy są tylko instrumentami, by pomóc drugiemu wzrokowi. Drugi wzrok jest darem widzenia astralnego światła. Ten drugi wzrok jest tak naturalny jak pierwszy wzrok, czyli rozsądny i zwykły wzrok, ale to może tylko zadziałać przez abstrakcję zmysłów.

Somnambulicy i ekstatycy cieszą się drugim wzrokiem naturalnie; ale ten wzrok jest bardziej czysty, gdy abstrakcja stanie się bardziej doskonała.

Abstrakcja jest wytworzona przez astralne upojenie; to jest, przez nadmiar światła, które całkowicie nasyca system nerwowy i wskutek ten okazuje się nieaktywny.

Sangwinicy bardziej są usposobieni do wróżenia z powietrza; cholerycy do wróżenia z ognia, flegmatycy do geomancji i melancholicy do wróżenia z wody.

Wróżenie z powietrza jest potwierdzone przez oneiromancję albo wróżenie przez sny; wróżenie z ognia jest uzupełnione przez magnetyzm; wróżenie z wody przez wróżenie z kryształów; geomancja przez los mówiący z kartami. To są przeniesienia i udoskonalenie metod.

Ale wróżenie, w jakikolwiek sposób możemy działać, jest niebezpieczne, albo co najmniej bezcelowe, ponieważ to zniechęca wolę; (Hebrajski prorok mówi: "Radząc się duchów nie posieję.") w konsekwencji ogranicza wolność i męczy system nerwowy.


KONIEC
napisał: Dargor
Bibliografia:
"Trandescendal Magic" Eliphas Levi w tłumaczeniu A. E. Waite'a; "Historia Magii" Eliphas Levi, Bellona, Warszawa, 2000
Powrót


źródło: http://www.morlok.we...artykuly&art=74

P.S Jeśli ten temat jest w nieodpowiednim dziale, to prosze przenieść :smile:
  • 0

#2

Dawid1.
  • Postów: 10
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Bardzo wciągający artykuł jeśli się tym interesujesz kup książke Magia Żywiołów na stronie www.merlin.pl

Tam pomogą ci rozumieć wszystko co chcesz wiedzieć będziesz mógł tworzyć własne zaklęcia i amulety :> :> :> :>
  • 0



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych