Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ćwiczenia w świadomych snach - Mój eksperyment (tydzień 1)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1

YrpenKozibroda.
  • Postów: 20
  • Tematów: 5
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Najpierw po kolei. LD ćwiczę od lat i myślę, że jestem w tym dobry. Tyle wystarczy bo temat nie powstał w celach przechwalania się. 

Chyba każdy oneironauta zna forum o świadomym śnie dreamviews. Jestem jego członkiem od długiego czasu i parę miesięcy temu przeczytałem temat pewnego użytkownika. Prowadził on krótki (raptem 3 tygodnie) eksperyment którym chciał sprawdzić czy możliwe jest wykonywanie ćwiczeń fizycznych w śnie, ale tak, aby efekty przekładały się na rzeczywistość (większa siła, wzrost masy mięśniowej itp.). Dodam, iż mimo, że eksperyment miał trwać 3 tygodnie to wspomniany człek nie był zbyt aktywny i nie zapisywał swoich spostrzeżeń oraz efektów. 

Nim napiszę o moim eksperymencie należy wspomnieć o nauce w świadomych snach. Temat ten jest dość ciekawy, jedni uważają, że jakiekolwiek ćwiczenia czy to fizyczne czy umysłowe są w LD pozbawione sensu (np. ciężko przeczytać książkę bo litery się zmieniają, rozmazują i robi się papka), inni za to stwierdzają, że dzięki intensywnemu treningowi można osiągnąć pewne efekty. Ja należę do tej drugiej grupy. Uważam, że jeżeli potrafi się opanować dostatecznie mocno (a to dzięki treningowi) świadomy sen można "ogarnąć" w nim te elementy które normalnie uniemożliwiają tego typu zabawy (tak jak wspomniałem o rozmazujących się zdaniach w książce). Temat nauki w LD jest obszerny to prawda, ale temat ten nie powstał po to, aby gdybać o tym aspekcie, ja i tak wychodzę z założenia, że ilu ludzi tyle zdań na jakiś temat.