Skocz do zawartości


Hideaki Anno


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Gość_Tout Est

Gość_Tout Est.
  • Tematów: 0

Napisano

Hideaki Anno



Hideaki Anno (jap. 庵野秀明 Anno Hideaki?, ur. 22 maja 1960 w Ube, Yamaguchi) – japoński reżyser. Jego najbardziej znaną pracą jest Neon Genesis Evangelion.

Biografia: Anno urodził się w Ube, prefekturze Yamaguchi w Japonii. Zaczynając jako animator w japońskich anime takich jak The Super Dimension Fortress Macross oraz jako projektant pod Hayao Miyazakim w Nausicaä of the Valley of Wind. Hideaki Anno został zatrudniony przez będące w rozsypce studio Gainax jako reżyser dla ich pierwszego długiego filmu Wings of Honneamise. Wtedy to został głównym reżyserem studia Gainax zajmującym się takimi produkcjami jak Gunbuster i Nadia: The Secret of Blue Water. Wpadł w czteroletnią depresję po Nadii – seria została mu przekazana od NHK jako przeróbka Castle in the Sky Hayao Miyazakiego; otrzymał bardzo małą kontrolę nad projektem.

Podczas jego następnego projektu – Neon Genesis Evangelion – odrzucił styl życia otaku, jaki teraz uważa za bardzo autystyczny. Fabuła stawała się coraz ciemniejsza i psychologiczna wraz z rozwojem serii, mimo że z początku historia miała być przeznaczona dla młodego pokolenia – Anno uważał, że ludzie powinni być wystawieni na realia życia w jak najmłodszym wieku jak to możliwe. Pod koniec tradycyjna narracja została opuszczona – dwa finalne epizody zostały przedstawione w umyśle głównego bohatera.

Po zakończeniu serii Neon Genesis Evangelion, Anno otrzymał wiele listów i e-maili od fanów – zarówno gratulacyjne jak i krytykujące ostatnie dwa epizody. W niektórych można było znaleźć groźby rychłej śmierci jak i rozczarowania fanów, którzy myśleli, że Anno zrujnował serię. W odpowiedzi nowy projekt został rozpoczęty, który zakładał stworzenie filmu z "poprawnym" zakończeniem serii w 1997 roku – ostatecznie kulminując się w kontrowersyjnym End of Evangelion.

Później reżyserował znaczącą porcję His and Her Circumstances – pierwszą pracą Gainaxu zaadoptowaną z wcześniej napisanego materiału – dopóki dysputy obu stron – sponsorów i oryginalnych twórców mangi – zakończyły się jego odejściem i pozostawieniem przedstawienia w rękach jego protegowanego Kazuya Tsurumaki.

Od tej pory Anno pracował razem Hayao Miyazakim i Studiem Ghibli nad wieloma krótkimi filmami animowanymi, które zostały pokazane w Muzeum Ghibli.

Anno dokonał też najazdu w stronę filmów live-action, filmując jako pierwsze Love & Pop (1998), film w stylu cinéma vérité o enjo kosai ("randki dla towarzystwa", przez niektórych postrzegane jako nastoletnia pornografia) w Japonii, z czego większa część została nakręcona miniaturową cyfrową kamerą ze stale zmienianą proporcją obrazu. Jego drugim filmem live-action był Shiki-Jitsu ("Rytualny" lub "Ceremonialny Dzień"), który został nakręcony z bardziej tradycyjną proporcją obrazu 2.35:1. Ten film jest o byłym reżyserze zajmującym się filmami animowanymi (zagranym przez popularnego reżysera Shunji Iwai), który zakochuje się w kobiecie, która nie widzi rzeczywistości. Tak jak Love & Pop, ten film był eksperymentem, lecz posiada o wiele więcej ogłady nie idąc w kierunku stylu cinéma vérité jego pierwszego filmu live-action.

Trzecim filmem live-action Anno, wypuszczonym w na lato 2004 była adaptacja komiksu Cutie Honey. Opowieść o zupełnie fantastycznym i niepoważnym bohaterem to zupełny kontrast w stosunku do jego wcześniejszych bardziej realistycznych prac. Później, w 2004 roku Anno nadzorował, lecz nie reżyserował trzy-częściową serię OAV pod tytułem Re: Cutie Honey. Reżyserami byli Hiroyuki Imaishi, Takamichi Ito i Masayuki.


Źródło: http://pl.wikipedia....ki/Hideaki_Anno


Użytkownik Bayakus Ikari edytował ten post 20.12.2013 - 01:22


#2

Lis.

    jeden, jedyny i prawdziwy

  • Postów: 638
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Mimo że artykuł żywcem "zerżnięty" z Wikipedii, to i tak w pewnym stopniu żałuję, że nie mogę dać plusa (Hydepark).

Postać w szeroko pojętym fandomie mangi i anime posiadająca bardzo skrajne opinie. Jego dzieła, a w zasadzie dzieło, jeśli odnosić się do tego najbardziej popularnego - Neon Genesis Evangelion, były albo krytykowane za byle jakich bohaterów, zbyt dużo symboliki; albo wysławiane pod niebiosa i określane jako arcydzieło japońskiej animacji.

Po zakończeniu serii Neon Genesis Evangelion, Anno otrzymał wiele listów i e-maili od fanów – zarówno gratulacyjne jak i krytykujące ostatnie dwa epizody. W niektórych można było znaleźć groźby rychłej śmierci jak i rozczarowania fanów, którzy myśleli, że Anno zrujnował serię. W odpowiedzi nowy projekt został rozpoczęty, który zakładał stworzenie filmu z "poprawnym" zakończeniem serii w 1997 roku – ostatecznie kulminując się w kontrowersyjnym End of Evangelion.

Spotkałem się też z inną teorią/tłumaczeniem. End of Evangelion miał być od samego początku zakończeniem serii, ale studiu brakowało funduszy na sfinalizowanie projektu w pierwotnym zamierzeniu i zakończyli Evangeliona w sposób przedstawiony w 26-odcinkowej serii. Później, kiedy funduszy przybyło, Anno zakończył Evangeliona tak, jak go zaplanował.

Cokolwiek nie myślałby o tym sam twórca, osobiście uważam zakończenie serii TV za "lepsze" od End of Evangelion.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych