Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomysł na grę komputerową


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#16

Alembik_Vina.
  • Postów: 1030
  • Tematów: 16
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

juz mi dziś ktoś ją polecał i na pewno zagram :)

#17

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Jak to mówią pomysł to 10% projektu. :)

Mam paru znajomych którzy robią gry i nie jest to takie hop siup. Trzeba mieć porządną ekipę, albo skorzystać z jakiejś gotowej gry która jest podobna i stworzyć moda - tak jak Day Z.

Trudne gry survivalowe przeżywają renesans. Ludzie znudzili się prostackimi gierkami w stylu CoD Moder Warefare i szukają wyzwań. Przykładem jest Dark Souls, pozornie zupełnie nie pasujący do dzisiejszego świata gier casualowych.



#18 Gość_Alucard

Gość_Alucard.
  • Tematów: 0

Napisano

@up

Dokładnie, tworzenie gier nie jest proste. Powiedziałbym nawet, że jeżeli nie jesteś programistą/grafikiem/artystą to masz bardzo bardzo małe szanse aby ktokolwiek zrealizował twój pomysł. Musiałbyś mieć kompletną dokumentację, dialogi, scenariusz wszyściutko opisane od A do Z i trochę kasy ;).

Tak z ciekawości mylo skąd jesteś?

#19

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Z Krakowa.

Powiem więcej, nawet jeśli jest się programistą czy grafikiem to realizacja pomysłu nie jest prosta. Kumpel pracuje w Reality Pump i nie ma szans na pracę nad mechaniką gry i ogólnym jej konceptem. Wytyczne idą od właściciela z Niemiec i koniec pieśni. Robi sobie na boku własny projekt, ale to jest gierka na ipady i iphony a nie duża produkcja - bo robi ją we dwóch a i tak deweloping będzie trwał ok roku jak nic.



#20

Alembik_Vina.
  • Postów: 1030
  • Tematów: 16
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Ja nie chcę zrobić gry to pomysł i do tego mam gdzieś a nawet nie. Chciał bym by ktoś sobie ten pomysł wziął.

#21

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Nawet z tym może być problem. :D Bo trzeba zebrać ekipę, a nikt nie chce zostać na lodzie z kupą roboty która może nie przynieść efektu.
Żeby pomysł był wartościowy musiałby być dość mocno koncepcyjnie rozbudowany. Z dobrym opisem, rysunkami, koncepcją rozgrywki, mechaniką - wtedy jest to coś warte. Pomysł na zasadzie: "Mam fajny pomysł, to będzie takie i takie i jeszcze takie i to i to" jest niestety nic nie warty.

Nic osobistego, po prosty operuję w branży gdzie sprzedaje się pomysły i wiem jak jest. ;) Nawet nie wiesz ile świetnych pomysłów jest pogrzebanych bo nie ma komu ich rozwinąć.



#22

po1son.
  • Postów: 3
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Pomysl nieco spozniony, podobnych produkcji wyszlo juz naprawde wiele - zazwyczaj, z powodu zbytniej komplikacji rozgrywki, szybko jednak o tego typu grach zapominano.

Robinson`s Requiem ( 1994) - http://en.wikipedia.org/wiki/Robinson's_Requiem

Deus ( 1996 ) - http://en.wikipedia....eus_(video_game)

Użytkownik po1son edytował ten post 06.10.2012 - 18:15


#23 Gość_Alucard

Gość_Alucard.
  • Tematów: 0

Napisano

Powiem więcej, nawet jeśli jest się programistą czy grafikiem to realizacja pomysłu nie jest prosta. Kumpel pracuje w Reality Pump i nie ma szans na pracę nad mechaniką gry i ogólnym jej konceptem. Wytyczne idą od właściciela z Niemiec i koniec pieśni.


Jak jest grafikiem który klepie assetsy to nie będzie miał prawie żadnego wpływu. Wszystko zależy od stanowiska. Grafik ma o tyle prościej, że może przedstawić swoją wizję, programista podobnie pisząc kod i dodając jakieś gotowe modele. Jeden z drugim zawsze może się dogadać teoretycznie bo praktycznie to nawet z przyjaciółmi żeśmy się nie dogadali przy robieniu gierki bo każdy chciał co innego.

#24

Norbiss.
  • Postów: 34
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Chętnie bym zagrał w takie przetrwanie. A DayZ grałem i jest to jedna z niewielu.produkcji.która przyspieszyła bicie serca, nie mogę doczekać się samodzielnej wersji.

#25

mylo.

    Altair

  • Postów: 4511
  • Tematów: 83
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Alucard@

Jest level desinerem, więc jakiś tam wpływ ma. Ale ogólnej mechaniki nie zmieni nie w ząb. Jeśli każą robić rpg ala Gothic to robią takiego rpg, jeśli każą robić fpp to robią fpp.



#26 Gość_Alucard

Gość_Alucard.
  • Tematów: 0

Napisano

@Norbiss

Oj DayZ nie raz mi podnosiło adrenalinę :D Nie zapomnę tego jak grałem pierwszy raz w nocy, widok z pierwszej osoby wychylam się zza budynku trzymając świetlik chemiczny a tam zombiak stoi i patrzy się na mnie.

@mylo

No to jakiś wpływ ma ;)

Użytkownik Alucard edytował ten post 06.10.2012 - 19:24


#27

Norbiss.
  • Postów: 34
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

@UP
Nie tyle zombi podnoszą adrenaline co spotkanie z żywym graczem którego intencji nie znasz:)

#28

Dez.
  • Postów: 0
  • Tematów: 0
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

A tak poważnie co do gry założyciela tematu, to proponowałbym Tobie pograć w gry fabularne książkowe. Grafika całkiem zacna jak masz dobrą wyobraźnie, tylko drobny problem z dobrym prowadzącym i ekipą by był. Bo tego to teraz coraz mniej jest. :) to tak ode mnie.

#29

Marines.
  • Postów: 42
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Istnieje taka gra a właściwie jest to mod, bardzo ale to bardzo rozbudowany. Gra to Garry's Mod (może ktoś z was o niej słyszał) a mod nazywa się Stranded. Ogólnie Garry's Mod to najbardziej sandboxow'a gra jaka kiedykolwiek powstała, jest na silniku Half Life'a 2 i gra w nią masę ludzi. Do kupienia jest na steamie, wszytkie mody są darmowe. Jeśli interesują cię takie survivalowe klimaty to musisz koniecznie zagrać w Garry's Moda na Stranded. Więcej możesz sobie na necie poczytać.

#30

zulwik.
  • Postów: 20
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Ten Bear Grylls toć cały świat się z niego śmieje :F Sztuka przetrwania nie polega na jedzeniu robaków... Ja się na tym akurat nie znam, ale wiem ze najistotniejsze jest utrzymanie ciepła, które było by wręcz kluczowym współczynnikiem w tej grze. Oczywiście konkurowało by ze współczynnikiem głodu który był by jakoś powiązany ze współczynnikiem zmęczenia...


Heh... śmieszny jestes. Taki z Ciebie surwiwalowiec jak z koziej trąby kapcie. :D Mówisz że z Gryllsa śmieje sie cały świat, a sam mówisz że sie nie znasz więc skąd ta Twórcza krytyka co ? Utrzymanie ciepła? to żyw sie ciepłem dalej :)
Pozdrawiam


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości oraz 0 użytkowników anonimowych