Skocz do zawartości


Zdjęcie

"Enuma Elisz" - astrofizyczna wartość naukowa?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1

Mariush.
  • Postów: 4319
  • Tematów: 60
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 5
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

To mój pierwszy post, więc witam wszystkich bardzo serdecznie! :)
Na to forum trafiłem dość przypadkowo, ale zdecydowałem się dołączyć do szerokiego grona użytkowników, aby w miarę możliwości (przede wszystkim czasowych) uczestniczyć w dyskusjach i przedstawiać swój punkt widzenia.

Krótka notka o mnie. Od razu na wstępie pragnę Was poinformować, że jestem osobą wysoce sceptyczną. Z wykształcenia jestem fizykiem, a moje sztandarowe specjalności to fizyka jądrowa i astrofizyka (stąd też tematyka). Interesuję się także stricte „czysta” astronomią (można powiedzieć „półfachowo”- dwa pierwsze lata studiów spędziłem na astronomii). Tak naprawdę w kręgu moich zainteresowań jest większość nauk przyrodniczych, z zastosowaniem gradientu: „im bliżej fizyki, tym bardziej”. Z oczywistych względów, czym dalej od fizyki, tym poziom mojej wiedzy staje się bardziej popularnonaukowy. Ale muszę przyznać, że niejeden raz udało mi się strawić fachową literaturę z dziedzin nawet bardzo odmiennych.

Interesują mnie także dziedziny nauk humanistycznych jak: archeologia, antropologia, socjologia oraz historia (głównie starożytna). Muszę od razu tu powiedzieć, że zainteresowanie się tym obszarem zawdzięczam w dużej mierze literaturze, którą na pewno czytujecie. I pod tym względem chwała jej za to.

Mam za sobą takie sztandarowe pozycje jak m.in: Z. Sitchin „Dwunasta planeta”; A. Alford „Bogowie Nowego Tysiąclecia”; Cremo, Thompson „Zakazana archeologia”; sporo tytułów E. v. Daenikena; książki G. Hancocka, a także pozycje polskich twórców m.in. Alfreda Mostowicza.
Temat znam więc (myślę, dosyć dobrze) od strony po której już jednakże od wielu lat nie jestem.

Dobra wystarczy informacji o mnie. Przejdźmy do sedna.