Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rendering 3D na żywo


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1

Bercik.
  • Postów: 353
  • Tematów: 14
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Trafiłem na bardzo fajny material wideo. Widziałem już kilka prezentacji urządzeń mieszających świat writalny z rzeczywistością, ale ten jest chyba najlepszy.
Filmik tu
Rozpisywać się chyba nie trzeba. Oglądajcie i komentujcie.
  • 0

#2

koszalin123.
  • Postów: 105
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Super sprawa. Ja kamery internetowe w takiej technologii widzialem i byly swietne.
  • 0

#3

Ano.
  • Postów: 309
  • Tematów: 6
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Jak oni to robią ? Wg mnie to może być rewolucja w grach planszowych ! Zamiast siedzieć przed moniterem który cię promieniuje możesz siedzieć w pokoju i np grać w jakieś strategię kosmiczne albo symulatory !! wyobraź sie że siedzisz na krześle i widzisz wszystko realistycznie z kokpitu pilota - obraz nie bedzie juz płaski jak na monitorze ale rzeczywisty !!

Mi sie zdaje ze wyświetlany obraz jest ograniczony do tego stołu, tam były chyba jakieś laserowe wyświetlacze.
  • 0

#4

Bercik.
  • Postów: 353
  • Tematów: 14
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Ehh, aby z tego korzystać trzeba się patrzeć w monitor, to co bylo na filmiku to był obraz z kamery.
Mówione było, że do tego celu używają 2 kamer [żeby śledzić ręke itp]
A jeśli tak bardzo chcecie mieć kosmiczne wrażenia z gier to mykać do sklepów po premierze Nintendo Wii, jeśli nie słyszałeś o tym i nie wiesz co oferuje - wielki bład.
  • 0

#5

Wiesław.
  • Postów: 56
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

T o jest zarabiste.Ciekawie gralo by sie w np Rome Total War lub StarCrafta
  • 0

#6

zak.
  • Postów: 1198
  • Tematów: 5
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

albo LFS'a :)
  • 0

#7

mortyr.
  • Postów: 1171
  • Tematów: 46
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja zadowalająca
Reputacja

Napisano

Albo CALL OF DUTY 3 :> chyba by ktoś z sąsiadów zadzwonił po policję, jakby usłyszał strzały i zobaczył czołg wewnątrz budynku :mrgreen:
  • 0

#8

Szefo.
  • Postów: 425
  • Tematów: 4
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

narazie to daleko posunięte marzenia ;)

najpierw musi być ten rendering, sztuczną inteligencje dołożą później

ale sprawa jest świetna, szczególnie podobał mi się motyw z kwiatkiem i samochodem zmieniającym kolory :D
  • 0

#9

Bercik.
  • Postów: 353
  • Tematów: 14
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

sztuczną inteligencje dołożą później

Hammer który jeździł miał sztuczną inteligencje i nawet niezłą fizyke.
  • 0

#10 Gość_prb

Gość_prb.
  • Tematów: 0

Napisano

Obiekty teoretycznie 3D są tu po chamsku wstawione, nikt nawet się nie wysilił, aby to co ma być zasłonięte przez obiekty rzeczywiste było zasłonięte. Bleh :P
  • 0

#11

Bercik.
  • Postów: 353
  • Tematów: 14
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

prb,
to nie jest fake. To jest widok z kamery. To, że produkt nie jest idealny, nie można traktowć chyba jako podróbke :|
  • 0

#12 Gość_prb

Gość_prb.
  • Tematów: 0

Napisano

prb,  
to nie jest fake. To jest widok z kamery. To, że produkt nie jest idealny, nie można traktowć chyba jako podróbke :|

Tu nie chodzi o to "czy jest idealny" czy nie jest - tu chodzi o to, że te obiekty widać przez ściany, a żeby tak zrobić trzebaby się było z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ bardziej napracować, niż je po prostu wyświetlić w przestrzeni.

Ewidentny fake, nawet nie starajcie się komukolwiek wmówić, że to jest prawdziwe xD .
  • 0

#13

markold.
  • Postów: 106
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Jak widać niektórzy mają problemy z logicznym mysleniem. To nie jest żaden fake, to jest nakładanie obrazu 3d na obraz z kamery w real time i tyle. To coś jak robienie montion capture do gier (czyli zgrywanie ruchów postaci do PC) i nakładanie obrazu na blue screen..

Ludzie nie widzieli ani tych samochodów ani tej róży, bo to nie o to chodziło. Chodziło dopiero o to, że oni stworzyli program "na żywo" łączący nagranie z kamery i pozycje tego czegoś co facet trzymał w ręce. I nie ma tutaj nic niemożliwego. Ten montowany obraz na żywo był wyświetlany na monitorze w sali. Ludzie patrząc się na stół widzieli jedynie pustą powierzchnie... nie chodziło tam o żadne hologramy czy coś takiego.

Dopiero patrząc się na wyświetlacz widzieli te bajery. Facet w ręce trzymał urządzenie które monitorowało swoją pozycje i w tym miejscu pojawiała się ta róża. Tak samo z samochodem. Na stole były rozstawione 4 czujniki które określały pozycje toru.

Podobna technologia stosowana jest do wyświetlania reklam na murawie na meczach piłkarskich, czy na skoczniach narciarskich. Np. gdy skacze skoczek to na ekranie widzimy czerwoną kreskę która oznacza dokładnie miejsca do którego doleciał skoczek. I właśnie o to chodziło. W czasie rzeczywistym na obraz z kamery nakłądane są obiekty 3D lub 2D w odpowiednich miejscach.
  • 0

#14

Bercik.
  • Postów: 353
  • Tematów: 14
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

i nakładanie obrazu na blue screen..

1. Dziś sie używa green boxów, a blue screen to mi sie źle kojarzy ;p

On wie że dany obiekt jest konkretnych rozmiarów, ponieważ używa się wielu kamer, tylko dzięki temu jest to możliwe. Tak jak w motion capture, jak już markold, wspomniał.
  • 0

#15

markold.
  • Postów: 106
  • Tematów: 1
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

1. Dziś sie używa green boxów, a blue screen to mi sie źle kojarzy ;p

To rozumiem dlaczego w avatarze masz pingwinka :smile:

Mimo wszystko chodziło mi o to samo ;-) Co do monitorowania pozycji i "rozmiarów" to nie koniecznie do tego potrzebne są kamery. Z tego co widziałem to do gier używa się czujników laserowych.

A co do Wii to, też czekam na rezultaty pracy panów z Nintendo ;) . Chociaż gry przedstawione do tej pory, nie powaliły mnie na ziemie (np. Red Steel). Ciekawie to wygląda, ale licze, że z czasem opracują "lepsze" wykorzystanie pada w grach.
  • 0


 

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych