Skocz do zawartości


Co to za obiekt (gwiazda, planeta)?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Na początku zaznaczę iż jestem laikiem jeżeli chodzi o astronomię.
Od pewnego czasu przykuwa moją uwagę obiekt, który mimo iż jest wysoko na niebie dosyć intensywnie mruga i to różnymi kolorami (przynajmniej daje takie złudzenie)
Może bym przeszedł nad tym do porządku dziennego gdyby nie to że wczoraj moja żona zwróciła mi na ten obiekt uwagę gdzie zapytała mnie dlaczego ów obiekt tak intensywnie mruga - właśnie - w różnych kolorach.
Jaka to gwiazda czy planeta daje taki ciekawy efekt, bo tylko z tym mi się to kojarzy?

A tak już całkowicie na marginesie, pewnego wieczoru chyba o 21 ( tydzień lub dwa tygodnie temu) cała flotylla pomarańczowych punkcików przeleciała w dalekiej odległości z dosyć dużą szybkością, co by wykluczało lampiony.
Światła nie mrugały, więc to raczej też nie samoloty ani helikoptery.
W nocy widzę bardzo dużo samolotów, więc mam jakiś punkt odniesienia jak taki obiekt powinien wyglądać, chyba że wojskowe myśliwce mają inną sygnalizację świetlną.


UP DATE:


Nie wiem kto i za co dał mi minusa, ale zapewniam iż temat nie jest polityczny ani nie ma na calu dyskredytację danych polityków.

Użytkownik osiris edytował ten post 18.10.2010 - 08:35

  • 1

#2

Ironmacko.
  • Postów: 809
  • Tematów: 24
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

To zjawisko zależy chyba od "parametrow" powietrza, czasami w gorach kazda gwiazda swieci mieniac sie kolorami... Jak ktos zna geneze tego zjawiska to tez sie chetnie dowiem.