Skocz do zawartości


Zdjęcie

Katastrofa smoleńska - zagadnienia techniczne


17 odpowiedzi w tym temacie

#1

kapuchy.
  • Postów: 591
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Rosyjscy śledczy i polscy eksperci rozpoczęli badania "czarnych skrzynek" prezydenckiego samolotu, który rozbił się w sobotę rano pod Smoleńskiem - poinformowała w niedzielę rosyjska prokuratura. Eksperci ustalili, że taśma z zapisem parametrów lotów przemieściła się wewnątrz "czarnej skrzynki".

KATASTROFA SAMOLOTU PREZYDENTA: Relacja na żywo| Kto był na pokładzie | Zdjęcia z miejsca katastrofy | Forum | Serwis specjalny

Oprócz badania zapisów skrzynek i szczątków samolotu, prowadzone są ekspertyzy medyczno-prawne.

- Ciała odnalezione na miejscu wypadku zostały dostarczone do specjalnych placówek w Moskwie i trwają ekspertyzy medyczno-prawne. Rosyjscy śledczy wraz z polskimi prokuratorami badają zapisy rozmów pilotów ze służbami lotniskowymi - głosi oświadczenie prokuratury.

Grupa polskich ekspertów, w tym specjalistów z Ministerstwa Obrony i lotnictwa cywilnego przybyła do Rosji w sobotę wieczorem.

Służby prasowe rosyjskiego Ministerstwa Transportu, cytowane przez rosyjskie agencje, podały, że "rejestrator dźwięku i rejestrator parametrów lotu zostały przekazane do laboratorium, gdzie rozpoczęła się ich analiza w obecności strony polskiej, przede wszystkim przedstawicieli prokuratury". Analiza jest przeprowadzana w laboratorium międzyrządowego komitetu lotniczego w Moskwie - dodał resort.

Eksperci ustalili, że taśma z zapisem parametrów lotów przemieściła się wewnątrz "czarnej skrzynki", "najprawdopodobniej z powodu wstrząsu" - poinformował komitet w komunikacie. Nie sprecyzował, czy rejestrator został uszkodzony.

Równolegle śledczy badają zapisy rozmów polskich pilotów z rosyjskimi kontrolerami lotu - powiadomiła rosyjska prokuratura.

ps, PAP 2010-04-11, ostatnia aktualizacja 2010-04-11 12:19:18.0

Czy skrzynki prezentowały poziom techniczny podobny samolotom, czy ktos im "pomógł"?
Przecież to urządzenie z założenia jest tak konstruowane, by przetrwać tego typu zdarzenia.
  • 0

#2

BrainCollector.
  • Postów: 1825
  • Tematów: 101
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

No i się zaczyna... :/ już są jakieś problemy, już coś "przypadkiem" się popsuło.
Zresztą, nie wiem czy dobrze słyszałem ale powinny być dwie skrzynki... Tak więc gdzie jest druga ?

Użytkownik shortez edytował ten post 11.04.2010 - 12:32

  • 0



#3

thewake.
  • Postów: 218
  • Tematów: 10
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja Nieszczególna
Reputacja

Napisano

hym daje 10 % szansy ze byl to wypadek. 90% ze ktos im pomogl zejsc z tego swiata
  • 0

#4

sechmet.
  • Postów: 973
  • Tematów: 2
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

po to są dwie jak jedna ulegnie uszkodzeniu, reszta to bezsensowne dywagacje. chyba że przewidujecie odpalenie patriotów na bratni kraj?
  • 0

#5

BrainCollector.
  • Postów: 1825
  • Tematów: 101
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

No właśnie, to co zrobili z 2 skrzynką ? Znikła ?
  • 0



#6

Arkadiusz.

    Pilot in command

  • Postów: 757
  • Tematów: 6
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Otóż założenie, że są dwie identyczne skrzynki jest błędne. Faktycznie są dwa urządzenia, jednak jedno z nich jest rejestratorem głosu (CVR - cockpit voice recorder) drugie rejestratorem parametrów technicznych. (FDR flight data recorder) CVR znajduje się zwykle w okolicach kabiny pilotów, głównie po to aby nie prowadzić do innego miejsca przewodów, które mogłyby ulec uszkodzeniu nie tylko w przypadku katastrofy, ale np. w trakcie normalnej eksploatacji. FDR znajduje się w części ogonowej płatowca, bo właśnie ta część jest najmniej obciążona kiedy następuje katastrofa. Oba urządzenia nazywa się czarnymi skrzynkami, jednak są to dwie zupełnie różne maszyny, choć zasada ich działania jest podobna - i tu, i tu dane zapisywane są na nośniku magnetycznym. Nie wiem jak kwestia jakości rekorderów wygląda w Tupolewach, myślę jednak że zostały one wymienione w ramach modernizacji.

Media podały, że problemy techniczne jako przyczynę katastrofy można wykluczyć. Przyznam, że na początku, kiedy podawano orientacyjny przebieg zdarzenia pomyślałem natychmiast o "Koperniku". W końcu Tu 145M latają z silnikami Sołowiew D30KU, które były montowane także w Iłach 62M. Literka M oznacza "modiernizirowanje" czyli "zmodernizowany", a owa modernizacja polegała właśnie za zainstalowaniu silników Sołowiewa jako bardziej oszczędnych, ale także bardziej felernych.
  • 0



#7

frosti.
  • Postów: 654
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

*
Popularny

Wyobrażacie sobie żeby w mediach puścili nagranie z czarnej skrzynki: "Ląduj mi pan tu zaraz albo wylatujesz z roboty!" ?

Po tym jak z ofiar tego wypadku zrobiono bohaterów, patryjotów to po takim nagraniu wyszli by na idiotów.
  • 7

#8

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 2993
  • Tematów: 2564
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

 

Czy skrzynki prezentowały poziom techniczny podobny samolotom, czy ktos im "pomógł"?
Przecież to urządzenie z założenia jest tak konstruowane, by przetrwać tego typu zdarzenia.

Czarne skrzynki nie są niezniszczalne i często-gęsto zdarza się, że podczas katastrofy ulegają znacznemu uszkodzeniu. Czasem nawet bywa tak, że niemożliwe jest zrekonstruowanie zapisanych danych. Możliwe więc jest, że rejestratory z prezydenckiego Tu-154 są w jakimś stopniu uszkodzone, a szczegółów do publicznej wiadomości się nie podaje, bo i większości społeczeństwa taka informacja nic nie powie :)   

Użytkownik Kurczak edytował ten post 11.04.2010 - 14:49

  • 0



#9

rolpiek.
  • Postów: 577
  • Tematów: 3
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

Wyobrażacie sobie żeby w mediach puścili nagranie z czarnej skrzynki: "Ląduj mi pan tu zaraz albo wylatujesz z roboty!" ?

Po tym jak z ofiar tego wypadku zrobiono bohaterów, patryjotów to po takim nagraniu wyszli by na idiotów.


wtedy właśnie mówi się że "dane są częściowo zniszczone" ;)

też nie wierze że jeśli byłoby takie coś to puściliby to

z drugiej strony jakoś nie wierze żeby taka sytuacja miała miejsce, po "lekcji" w Gruzji chyba wiedzieli że nie wpłyną na pilota, chcoiaż kto wie

Użytkownik rolpiek edytował ten post 11.04.2010 - 18:44

  • 0

#10

Xellos.
  • Postów: 1090
  • Tematów: 1
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja bardzo dobra
Reputacja

Napisano

Wyobrażacie sobie żeby w mediach puścili nagranie z czarnej skrzynki: "Ląduj mi pan tu zaraz albo wylatujesz z roboty!" ?

Po tym jak z ofiar tego wypadku zrobiono bohaterów, patryjotów to po takim nagraniu wyszli by na idiotów.


A ja się cieszę, że takie coś by ukryli. Liczy się wizerunek naszego kraju.

Do czego komuś taka wiedza ?

Jak podadzą oficjalnie "błąd pilota", kto chce resztę się sam może domyśleć. Mi to wystarczy.

Tak czy siak nie winił bym tu samego Prezydenta skoro razem z nim siedziało całe dowództwo sił zbrojnych.

Jakoś tego nie widzę, by tyle mądrych osób na pokładzie poddało się woli Prezydenta wymuszającego lądowanie. Ponoć zginął kwiat inteligencji, więc nie zwalajmy wszystkiego na jedną osobę, i 6 generałów przyglądających się tragedii.
  • -1

#11

Eury.

    Researcher

  • Postów: 3467
  • Tematów: 975
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 108
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Na pokładzie samolotu pilot jest święty i nie musi nikogo słuchać (oprócz wieży kontrolnej) / nie grożą mu żadne sankcje nawet jeśli nie posłucha Prezydenta.
  • 0



#12 Gość_osiris

Gość_osiris.
  • Tematów: 0

Napisano

Na pokładzie samolotu pilot jest święty i nie musi nikogo słuchać (oprócz wieży kontrolnej) / nie grożą mu żadne sankcje nawet jeśli nie posłucha Prezydenta.

Oprócz takiego drobiazgu, że pójdzie w odstawkę i nie będzie brany pod uwagę przy nominacjach.

Użytkownik osiris edytował ten post 11.04.2010 - 19:24

  • 0

#13

D.K..

    Semper invicta

  • Postów: 2993
  • Tematów: 2564
  • Płeć:Kobieta
  • Artykułów: 16
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

Na pokładzie samolotu pilot jest święty i nie musi nikogo słuchać (oprócz wieży kontrolnej) / nie grożą mu żadne sankcje nawet jeśli nie posłucha Prezydenta.

Teoretycznie masz rację. W praktyce to różnie bywało...









  • 0



#14

hubiii p.
  • Postów: 500
  • Tematów: 7
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja dobra
Reputacja

Napisano

pewnie wszystko się okaże po czasie .. przed pogrzebami nikt nie bedzie przekazywał informacji. Jak dla mnie to ewidentny nacisk na pilota był przyczyną wypadku, śledząc media można usłyszeć kilka wersji, odnośnie skrzynki, wiec najlepiej poczekać.

Użytkownik hubiii p edytował ten post 11.04.2010 - 19:58

  • 0

#15

Rukius.
  • Postów: 359
  • Tematów: 3
  • Płeć:Mężczyzna
Reputacja neutralna
Reputacja

Napisano

Nawet jakby Kaczyński kazał natychmiast lądować a pilot mimo wszystko wiedziałby że są aż takie duże trudności, wątpię żeby się zgodził, w końcu nawet gdyby spowodował niegroźną kraksę to też by pewnie poleciał za to. Był chyba wystarczająco doświadczony, poza tym wiedział że leci z nim 90 najważniejszych osób w kraju, i on sam miał przecież rodzinę, dzieci...
Rosja trochę kręci i mataczy, raz mówią o 2 godzinach krążenia, potem o 4 okrązeniach, potem o 2...
Do tego te relacje kontrolera lotu ( Podobno załoga nie umiała się porozumieć, okazuje się że znali dobrze rosyjski), o tym że nie podali nawet wysokości... Chyba pierwszy lepszy pilot co świeżo odebrał licencje i pilotuje awionetkę podałby te wszystkie dane, a co dopiero doświadczony pilot dowodzący najważnejszym samolotem kraju.
Sporo w tej sprawie jest jeszcze niedomówień. to właśnie stąd te wszystkie teorie konspiracyjne.
jeśli dają 99% pewności, że to nie wina samolotu, to ja jestem skłonny dać 80% że nie wina pilota. To były "za proste błędy" jak na kogoś tej klasy.

To tylko takie dosyć odważne sugestie, ale nie ulega wątpliwości że w tej sprawie jest sporo wątków które urywają się za granicą Rosji
  • 0


 


Dodaj odpowiedź



  

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości oraz 0 użytkowników anonimowych