Skocz do zawartości


Zdjęcie

Struktura Przejawienia.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
533 odpowiedzi w tym temacie

#1

Marian.
  • Postów: 278
  • Tematów: 8
  • Płeć:Mężczyzna
  • Artykułów: 25
Reputacja znakomita
Reputacja

Napisano

*
Popularny

Dzień dobry!

Jestem nowym uczestnikiem tego Forum i chciałbym się przedstawić, ale nie bardzo wiem gdzie jest odpowiednie do tego miejsce. Może mi ktoś wskaże. To jest mój pierwszy post. Parapsychologią i ezoteryką zajmuję się od wielu lat. Przejrzałem tu temat Poziomy świadomości. Widzę że jest aktywny od dwóch lat ale opiera się w zasadzie na jednym źródle: na książce H. Kotwickiej. Chciałbym tu przedstawić także inne spojrzenie na kwestię świadamości. W 2008 roku wydano książkę "Moja droga ku Jaźni". Mam nadzieję, że będzie ona wkrótce dostępna także na tym Forum. Świadomość opisałem tam w oparciu o Prawo Jedności Przeciwieństw, posługując się dedukcyjną metodą wnioskowania:

Zakłada się że istnieje jakaś jedyna, niezmienna, niepoznawalna dla intelektu substancja, Absolut, Duch. Duch przejawia się głównie przez Pierwotną Dwójnię. Przejawienie Ducha jest czymś innym niż Duch (tak jak chód zegara jest czymś innym niż zegar), jest Pierwotnym Źródłem i, być może, poznawalnym w procesie ludzkiego rozwoju.

Elementami Pierwotnej Dwójni są: Świadomość Kosmiczna (ŚK) i Pramateria - Energia (PE). Oba te elementy są ze sobą komplementarnie związane, tzn. ŚK nie może istnieć bez PE i odwrotnie, PE nie może istnieć bez ŚK. Oba elementy Pierwotnej Dwójni mają wzajemnie przeciwstawne cechy.